Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › 2x mv6 in coupe 420 hp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2011 om 21:26 #17239401
hallo
wie kan mij vertellen waarvoor het snelhijds signaal voor dient bij de motor
wat moet een motor met een snelhijds sigaalzou een x30xe zonder kunnen
ik ga 2 van deze blokken in een c kadettje zetten heb de blokken al versnellinsbakken van
een astra f x18xe (f18) de versnelingsbakken gaan het niet houden,
worden nu 2 automaaten, (vandaag de achterste motor gemonteert past net)wachtend op andwoord,heb dus nu ook een snelhijds sensor
Egbertblauwe tekst 20 aug 2011
12 augustus 2011 om 21:42 #17897499proberen, en anders creeren..
Willem
13 augustus 2011 om 08:05 #17897500maar 2 blokken dus per as een motorblok??
zoja waar zijn die FOTO’S man!!!!!!!!!13 augustus 2011 om 21:42 #17897501de kadett kun vinden op youtube met mijn naam of kadett c 4×4
momenteel heeft de kadett 2 x een c20ne geschat op 280 pk totaal
en is in 2002 gebouwd
neem het op tegen dikke americaanen met meer dan 500 pk zie youtubeheb sins 2005 altijd in de prijzen gezeten waarvan een paar keer 1e
laatste wedstrijd laatste gewordende bedoeling was en is om totaal een nieuwe kadett c op basis van een
buisen frame met een totaal leeggekapte coupe als koets te bouwen (coupe licht al klaar net als de v6en en verslelingsbakken )maar voor dit jaar tijd te kort dus komen eerst de v6en in de oude kadett
(max toerental naar 7600 tpm) moet 10 sept klaar zijn voor wedstrijd in rheeze
als je me wilt vertellen hoe ik foto,s hier op de site zet maak een nieuw tropic met de bouw21 september 2011 om 21:30 #17897502@EGBERTPullen wrote:
hallo
wie kan mij vertellen waarvoor het snelhijds signaal voor dient bij de motor
wat moet een motor met een snelhijds sigaalzou een x30xe zonder kunnen
ik ga 2 van deze blokken in een c kadettje zetten heb de blokken al versnellinsbakken van
een astra f x18xe (f18) de versnelingsbakken gaan het niet houden,
worden nu 2 automaaten, (vandaag de achterste motor gemonteert past net)wachtend op andwoord,heb dus nu ook een snelhijds sensor
Egbertblauwe tekst 20 aug 2011
28 september 2011 om 05:32 #17897498Snelheidsignaal is niet nodig.
29 september 2011 om 07:47 #17897503AnoniemLid sinds:
1 January 1970@EGBERTPullen wrote:
de kadett kun vinden op youtube met mijn naam of kadett c 4×4
momenteel heeft de kadett 2 x een c20ne geschat op 280 pk totaal
en is in 2002 gebouwd
neem het op tegen dikke americaanen met meer dan 500 pk zie youtubeheb sins 2005 altijd in de prijzen gezeten waarvan een paar keer 1e
laatste wedstrijd laatste gewordende bedoeling was en is om totaal een nieuwe kadett c op basis van een
buisen frame met een totaal leeggekapte coupe als koets te bouwen (coupe licht al klaar net als de v6en en verslelingsbakken )maar voor dit jaar tijd te kort dus komen eerst de v6en in de oude kadett
(max toerental naar 7600 tpm) moet 10 sept klaar zijn voor wedstrijd in rheeze
als je me wilt vertellen hoe ik foto,s hier op de site zet maak een nieuw tropic met de bouwje foto,s kun je hier pas plaatsen
als ze ergens online staanhiervoor kun je een gratis acount aanmaken
op b.v photobucket.comdaar kun je dan de plaatjes heen copieren vanaf je harde schijf
zodra ze daar staan krijgt je foto een link die je kunt copieren naar b,v hier op t forum
en dan zijn ze voor iedereen zichtbaarer zijn meerder site,s waar je de foto,s kunt “hosten”uploaden
maar zelf heb ik de beste ervaring met photobucket ;)had al eens wat filmpjes van je kadett gezien :thumb maar die gaat dus nog veel extremer worden
:wors :wors :wors :thumb11 oktober 2011 om 21:33 #17897504ja wel wat extreemer maar daar ga ik het niet mee redden de concurentie heeft nu 680 en zelfs een met 1200 pk
heb nu 3 wedstrijden gereden met de mv12 1e wedstrijd automaat bakken in in storing staat dan in de 3 of 4 heb de bak doormiddel van 2 relays handmatig gemaakt dus zonder ecu, nu begind hij in de 1
2 e wedstrijd 1e ronde drijfstangen van de voorste motor krijgen ruzie gevolg 1 zuiger 2 kleppen een gat in het blok verstevigingsbrug doormidden sensor ring gekneust en krukas kapot
3e wedstrijd laatste ronde achterste motor heeft een raare tik maar loopt nog wel, moet nog kijken wat het is.
medio juni/juli moet de nieuwe klaar zijn voor de eerste wedstrijd in tiedjerk friesland, met standaart vermogen 420pk
dan maar eens kijken als alles heel blijft, blokken zijn toch niet zo hufterproef als een c20ne
iemand ervaring met turbo of turbo’s op een x30xe alle info is welkom,12 oktober 2011 om 01:18 #17897505Hier kan ik je wat van vertellen, maar dit is erg budget afhankelijk. Mede omdat er mechanisch alles aangepast moet worden.
http://www.mv6.de (Hier zitten de echte X30LET kenners)
Anders contact opnemen met FTT, http://www.franke-turbotechnik.com
14 oktober 2011 om 21:54 #17897506budget jaáa
mijn budget is niet aardig hoog bij mij is alles zeg maar low budget
ik dacht zelf aan onaangepast blok alleen lagers en bouten versterkt
en dan een turbodruk 0.4 bar heb al wat gehoordt her en der dat dit redelijk heel blijft
maar met welke turbo ?18 oktober 2011 om 21:47 #17897507je hebt een aantal saabs gehad met een single turbo op een v6,
deze motor is identiek aan de v6’en van opel ( t is gewoon n gm motor )deze turbo levert ong 0,5bar druk en dat kan je std blok makkelijk hebben
18 oktober 2011 om 21:52 #17897508@otdh wrote:
je hebt een aantal saabs gehad met een single turbo op een v6,
deze motor is identiek aan de v6’en van opel ( t is gewoon n gm motor )deze turbo levert ong 0,5bar druk en dat kan je std blok makkelijk hebben
Alleen dan ga je er kwa pk’s nog niets op vooruit. Die Saab blokken hadden namelijk niet meer pk’s
19 oktober 2011 om 11:10 #17897509Nee juist minder :jerry
Maar goed je kan dan natuurlijk wel een andere turbo er op zetten, dan win je wel gelijk veel pk’s.
29 oktober 2011 om 18:49 #17897510@otdh wrote:
je hebt een aantal saabs gehad met een single turbo op een v6,
deze motor is identiek aan de v6’en van opel ( t is gewoon n gm motor )deze turbo levert ong 0,5bar druk en dat kan je std blok makkelijk hebben
Alles is intern verandert omdat de druk die Saab erop gooide……..let op 0.25bar!!!……te hoog was voor de motor. Nie dat hij gelijk klapte maar de levensduur werd ernstig verminderd. Heb nog een oud artikel van deze motor, staat alleen niet in wat ze ipv de standaard drijfstangen ed gebruikt hebben.
30 oktober 2011 om 09:14 #17897511Ik heb genoten van de filmpjes op Youtube!!!
Maar zijn er geen andere oplossingen mogelijk ipv een mv6 blok…..je zou ook een bmw v12 kunnen gebruiken of een jaguar v8…als ik jou was zou ik standaard blokken gebruiken die je zo bij de sloop kunt halen…ik kan me voorstellen dat na een dagje blubberen de hele boel oud ijzer is geworden :DSucces!!
4 november 2011 om 23:59 #17897512dat valt redelijk mee hoor oud ijzer,
ik heb met de c20ne blokken 5 jaar gedaan en we hebben zo’n 7 wedstrijden per jaar per wedstriijd rijd je
vaak 4 a 5 ronden als je geluk hebt
heb nu alleen wat pech met de v6 blokkenmaar ben de concurent in de gaten aan het houden
in deze klasse (grande 4×4) is alles toe gestaan, dus nooit geen ende
standaart v6 motoren dus 420 pk is gewoon te wijnig
zit sterk te denken om terug te gaan naar de gewoone 4 x 4 klassehier is ook allles toe gestaan alleen niet meer dan 6 cil
dus terug naar 1 motor met een goed 4×4 aandrijflijn
maar ik weet het nog niet,moeilijke keuse!!!!!!!
5 november 2011 om 20:00 #178975132x c36get zit je tss 800-900pk :shock:
5 november 2011 om 20:29 #17897514@yves475 wrote:
2x c36get zit je tss 800-900pk :shock:
:wors
zie die maar te vinden, en dan de centen nog :angel5 november 2011 om 21:06 #17897515Waarom 2 v6 jes? Als je met de 2 liter c20xe en c20let of z20let ook al tussen de 300 en 800 pk kunt uitkomen.?
6 november 2011 om 06:02 #17897516Zal ‘m vooral zitten in de aanschafkosten. Moet natuurlijk wel leuk en betaalbaar blijven.
Voor 1000 euro scoor je wel twee x30xe blokken.Ik denk dat je met twee setjes felle Catcams (4602806), “open” spruitstukken en aanpassing ECU toch makkelijk boven de 550 pk moet uitkomen.
Je hoeft dan alleen maar wat stukjes uit de kop te frezen waar de nok langsaf moet. Boven de 6500rpm moet je oppassen met de klepvering.
Die catcams zijn wel de max voor de deze motoren met standaard zuigers!Motoren zullen wel niet het eeuwige leven hebben.
27 november 2011 om 15:15 #17897517hallo
nee zeker niet het eeuwige leven nee maar dat is niet erg
een volgende deelnemer heeft ook wat bedacht:
er komen 2 bigblok.s van cheffy velgens mij 7.4? op een frame met lachgas
wordt dus toch 1 moter…………………………..denk ik????????
heb 2 turbo’s geschoort van een caterpillar 4.2 diezel met wastgate
leuk??
nu nog een 4×4 bak van een frontera autommat wie heeft er wat lichen?hartelijk dank alvast
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.