2x mv6 in coupe 420 hp

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz 2x mv6 in coupe 420 hp

• Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    EGBERTPullen

hallo

wie kan mij vertellen waarvoor het snelhijds signaal voor dient bij de motor
      wat moet een motor met een snelhijds sigaal

zou een x30xe zonder kunnen

ik ga 2 van deze blokken in een c kadettje zetten heb de blokken al versnellinsbakken van
      een astra f x18xe (f18) de versnelingsbakken gaan het niet houden,
      worden nu 2 automaaten, (vandaag de achterste motor gemonteert past net)

wachtend op andwoord,heb dus nu ook een snelhijds sensor
      Egbert

blauwe tekst 20 aug 2011

wim-v6
      Deelnemer

proberen, en anders creeren..

Willem

svdk20
        Deelnemer

maar 2 blokken dus per as een motorblok??
          zoja waar zijn die FOTO’S man!!!!!!!!!

EGBERTPullen

de kadett kun vinden op youtube met mijn naam of kadett c 4×4
            momenteel heeft de kadett 2 x een c20ne geschat op 280 pk totaal
            en is in 2002 gebouwd
            neem het op tegen dikke americaanen met meer dan 500 pk zie youtube

heb sins 2005 altijd in de prijzen gezeten waarvan een paar keer 1e
            laatste wedstrijd laatste geworden

de bedoeling was en is om totaal een nieuwe kadett c op basis van een
            buisen frame met een totaal leeggekapte coupe als koets te bouwen (coupe licht al klaar net als de v6en en verslelingsbakken )maar voor dit jaar tijd te kort dus komen eerst de v6en in de oude kadett
            (max toerental naar 7600 tpm) moet 10 sept klaar zijn voor wedstrijd in rheeze
            als je me wilt vertellen hoe ik foto,s hier op de site zet maak een nieuw tropic met de bouw

EGBERTPullen

@EGBERTPullen wrote:

hallo

wie kan mij vertellen waarvoor het snelhijds signaal voor dient bij de motor
              wat moet een motor met een snelhijds sigaal

zou een x30xe zonder kunnen

ik ga 2 van deze blokken in een c kadettje zetten heb de blokken al versnellinsbakken van
              een astra f x18xe (f18) de versnelingsbakken gaan het niet houden,
              worden nu 2 automaaten, (vandaag de achterste motor gemonteert past net)

wachtend op andwoord,heb dus nu ook een snelhijds sensor
              Egbert

blauwe tekst 20 aug 2011

Jo1
              Deelnemer

Snelheidsignaal is niet nodig.

Anoniem

@EGBERTPullen wrote:

de kadett kun vinden op youtube met mijn naam of kadett c 4×4
                  momenteel heeft de kadett 2 x een c20ne geschat op 280 pk totaal
                  en is in 2002 gebouwd
                  neem het op tegen dikke americaanen met meer dan 500 pk zie youtube

heb sins 2005 altijd in de prijzen gezeten waarvan een paar keer 1e
                  laatste wedstrijd laatste geworden

de bedoeling was en is om totaal een nieuwe kadett c op basis van een
                  buisen frame met een totaal leeggekapte coupe als koets te bouwen (coupe licht al klaar net als de v6en en verslelingsbakken )maar voor dit jaar tijd te kort dus komen eerst de v6en in de oude kadett
                  (max toerental naar 7600 tpm) moet 10 sept klaar zijn voor wedstrijd in rheeze
                  als je me wilt vertellen hoe ik foto,s hier op de site zet maak een nieuw tropic met de bouw

je foto,s kun je hier pas plaatsen
                  als ze ergens online staan

hiervoor kun je een gratis acount aanmaken
                  op b.v photobucket.com

daar kun je dan de plaatjes heen copieren vanaf je harde schijf
                  zodra ze daar staan krijgt je foto een link die je kunt copieren naar b,v hier op t forum
                  en dan zijn ze voor iedereen zichtbaar

er zijn meerder site,s waar je de foto,s kunt “hosten”uploaden
                  maar zelf heb ik de beste ervaring met photobucket ;)

had al eens wat filmpjes van je kadett gezien :thumb maar die gaat dus nog veel extremer worden
                  :wors :wors :wors :thumb

EGBERTPullen

ja wel wat extreemer maar daar ga ik het niet mee redden de concurentie heeft nu 680 en zelfs een met 1200 pk

heb nu 3 wedstrijden gereden met de mv12 1e wedstrijd automaat bakken in in storing staat dan in de 3 of 4 heb de bak doormiddel van 2 relays handmatig gemaakt dus zonder ecu, nu begind hij in de 1
                    2 e wedstrijd 1e ronde drijfstangen van de voorste motor krijgen ruzie gevolg 1 zuiger 2 kleppen een gat in het blok verstevigingsbrug doormidden sensor ring gekneust en krukas kapot
                    3e wedstrijd laatste ronde achterste motor heeft een raare tik maar loopt nog wel, moet nog kijken wat het is.
                    medio juni/juli moet de nieuwe klaar zijn voor de eerste wedstrijd in tiedjerk friesland, met standaart vermogen 420pk
                    dan maar eens kijken als alles heel blijft, blokken zijn toch niet zo hufterproef als een c20ne
                    iemand ervaring met turbo of turbo’s op een x30xe alle info is welkom,

Gupy
                    Deelnemer

Hier kan ik je wat van vertellen, maar dit is erg budget afhankelijk. Mede omdat er mechanisch alles aangepast moet worden.

http://www.mv6.de (Hier zitten de echte X30LET kenners)

Anders contact opnemen met FTT, http://www.franke-turbotechnik.com

EGBERTPullen

budget jaáa
                        mijn budget is niet aardig hoog bij mij is alles zeg maar low budget
                        ik dacht zelf aan onaangepast blok alleen lagers en bouten versterkt
                        en dan een turbodruk 0.4 bar heb al wat gehoordt her en der dat dit redelijk heel blijft
                        maar met welke turbo ?

otdh
                        Deelnemer

je hebt een aantal saabs gehad met een single turbo op een v6,
                          deze motor is identiek aan de v6’en van opel ( t is gewoon n gm motor )

deze turbo levert ong 0,5bar druk en dat kan je std blok makkelijk hebben

Trompie

@otdh wrote:

Alleen dan ga je er kwa pk’s nog niets op vooruit. Die Saab blokken hadden namelijk niet meer pk’s

Corsa_GSi
                            Deelnemer

Nee juist minder :jerry

Maar goed je kan dan natuurlijk wel een andere turbo er op zetten, dan win je wel gelijk veel pk’s.

cd-design

@otdh wrote:

Alles is intern verandert omdat de druk die Saab erop gooide……..let op 0.25bar!!!……te hoog was voor de motor. Nie dat hij gelijk klapte maar de levensduur werd ernstig verminderd. Heb nog een oud artikel van deze motor, staat alleen niet in wat ze ipv de standaard drijfstangen ed gebruikt hebben.

rpjverhoev

Ik heb genoten van de filmpjes op Youtube!!!
                                  Maar zijn er geen andere oplossingen mogelijk ipv een mv6 blok…..je zou ook een bmw v12 kunnen gebruiken of een jaguar v8…als ik jou was zou ik standaard blokken gebruiken die je zo bij de sloop kunt halen…ik kan me voorstellen dat na een dagje blubberen de hele boel oud ijzer is geworden :D

Succes!!

EGBERTPullen

dat valt redelijk mee hoor oud ijzer,
                                    ik heb met de c20ne blokken 5 jaar gedaan en we hebben zo’n 7 wedstrijden per jaar per wedstriijd rijd je
                                    vaak 4 a 5 ronden als je geluk hebt
                                    heb nu alleen wat pech met de v6 blokken

maar ben de concurent in de gaten aan het houden
                                    in deze klasse (grande 4×4) is alles toe gestaan, dus nooit geen ende
                                    standaart v6 motoren dus 420 pk is gewoon te wijnig
                                    zit sterk te denken om terug te gaan naar de gewoone 4 x 4 klasse

hier is ook allles toe gestaan alleen niet meer dan 6 cil
                                    dus terug naar 1 motor met een goed 4×4 aandrijflijn
                                    maar ik weet het nog niet,

moeilijke keuse!!!!!!!

yves475
                                    Deelnemer

2x c36get zit je tss 800-900pk :shock:

johani500driver
                                      Deelnemer

@yves475 wrote:

2x c36get zit je tss 800-900pk :shock:

:wors
                                        zie die maar te vinden, en dan de centen nog :angel

Haasje17
                                        Moderator

Waarom 2 v6 jes? Als je met de 2 liter c20xe en c20let of z20let ook al tussen de 300 en 800 pk kunt uitkomen.?

Gupy
                                          Deelnemer

Zal ‘m vooral zitten in de aanschafkosten. Moet natuurlijk wel leuk en betaalbaar blijven.
                                            Voor 1000 euro scoor je wel twee x30xe blokken.

Ik denk dat je met twee setjes felle Catcams (4602806), “open” spruitstukken en aanpassing ECU toch makkelijk boven de 550 pk moet uitkomen.
                                            Je hoeft dan alleen maar wat stukjes uit de kop te frezen waar de nok langsaf moet. Boven de 6500rpm moet je oppassen met de klepvering.
                                            Die catcams zijn wel de max voor de deze motoren met standaard zuigers!

Motoren zullen wel niet het eeuwige leven hebben.

EGBERTPullen

hallo

nee zeker niet het eeuwige leven nee maar dat is niet erg

een volgende deelnemer heeft ook wat bedacht:
                                              er komen 2 bigblok.s van cheffy velgens mij 7.4? op een frame met lachgas
                                              wordt dus toch 1 moter…………………………..denk ik????????
                                              heb 2 turbo’s geschoort van een caterpillar 4.2 diezel met wastgate
                                              leuk??
                                              nu nog een 4×4 bak van een frontera autommat wie heeft er wat lichen?

hartelijk dank alvast

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.