2e hands schokbrekers: waar op te letten?

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel 2e hands schokbrekers: waar op te letten?

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    McLambo
    Deelnemer

Ik zie op marktplaats geduring leuke setjes schokbrekers langs komen voor Ascona/Manta. Op zich zou ik een wel wat stevigere setje schokbrekers onder de B-Ascona hebben, maar ik vroeg me af:

Waar moet je allemaal op letten bij 2e hands schokbrekers om te controleren dat ze nog goed zijn?

testdrive
      Deelnemer

ze moeten moeilijk in en uit gaan (veel weerstand)
        geen lekkage
        en geen roest

McLambo
        Deelnemer

Helaas is het zo dat de meeste 2e hands schokbrekers toch wel roest vertonen. Vooral onder waar die aan de draagarm zit…. Een beetje vliegroest kan denk ik niet zo veel kwaad?

Volgens mij mag er ook geen speling op zitten als je hem in en uittrekt, klopt dat?

geert666
          Deelnemer

nee geen speling en vliegroest maakt niks uit
            En het ding moet niet als een fietspomp op en neer gaan.
            Moeilijk uit elkaar en iets makkelijker in elkaar!!

en zeker NIET LEKKEN

MantasticB1
            Deelnemer

en ze moeten regelmatig bewegen….
              en kan een “makkelijker” stuk in de veerweg zitten omdat steeds hetzelfde kleine stukje gebruikt word verslijt dat het meest.
              en ze moeten droog zijn

McLambo
              Deelnemer

Even een voorbeeldje:

http://link.marktplaats.nl/329481083

Is dit interessant om bij te gaan kijken/proberen? Zie toch wel wat roest zitten…

McLambo
                Deelnemer

Zo, ik zit nu al een heel tijdje de ‘ markt’ in de gaten te houden voor 2e hands schokbrekers (MP, ebay, etc) en wat me op valt is dat bij zeker 50% van de 2e hands koni’s voor Manta’s en Ascona’s het rubber waarmee je hem op de as monteert kapot zijn (gescheurd, vergaan, afwezig)

Hoe lossen jullie dit op? Zelf busjes draaien? Rubbers nabestellen? (kostbaar)?
                  Graag hoor jullie dat opknappen? king:

McLambo
                  Deelnemer

Ik heb iets gevonden, maar dat is alleen weer voor de achteras:

http://www.splendid-parts.de/shop_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=179525&source=2&languageid=2

Ik heb op dit moment alleen nog maar koni’s voor de vooras, maar blijkbaar is het onderste gat van de koni’s verschillende voor de manta/ascona B?

Achteras is er op dit moment onderuit, dus ik zal eens bij de originele achter schokbrekers kijken en vergelijken met de voorkant.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.