Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 2e Benzine pomp gesneuvels in half jaar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2014 om 19:47 #17264911
Beste mensen,
Ik heb hier een Vectra B GL plus X16XEL uit April-1996.
Deze auto start op Benzine, en gaat vervolgens over op LPG, zoals dat hoort bij een G3 systeem.
KM-stand nu: 478000 kmErgens rond eind Mei zijn we met de auto gestrand langs de A57 omdat deze niet meer wou starten. Na deze met de ambulance opgehaald te hebben en onderzoek hebben we ontdekt dat de benzine pomp gesneuveld is, naja na 455000 km en 17 jaar mag dat ook wel. Dus naar de sloop gegaan en een anderen pomp gehaald. Deze ingebouwd, en de auto startte weer prima, en liep ook goed. Tot een maand of 4 geleden, de auto weer slecht begon te starten. Dus geïnformeerd naar een nieuwen pomp, deze zou 248 euro EX BTW kosten. We vonden dit nogal veel voor een auto die toen nog op de nominatie stond om afgevoerd te worden, dus weer een Sloop pomp er in gezet. Deze kwam uit een Vectra B X16XEL, met 186000 k op teller. Dus een redelijk goede dacht ik. Maar nu begint de auto wederom slecht te starten.
Nu vind ik het erg vreemd dat er in zo korte tijd 2 pompen kapot gaan. Bijgevoegd een foto van de pomp, zoals die nu in de auto zit. hebben we iets verkeerd aangesloten, of is er iets anders aan de hand?
Graag jullie advies.
Probleem Vectra by rubenderks92, on Flickr24 maart 2014 om 21:22 #18226082Te weinig benzine in de tank? Daar kan de gemiddelde pomp vrij slecht tegen.
25 maart 2014 om 10:01 #18226083daarbij, je hebt een pomp van de sloop gehaald.
als je nu een nieuwe pomp had gekocht, kon je glas hard zeggen dat je een punt had.
25 maart 2014 om 14:45 #18226084Heb ook het idee dat het komt omdat de pomp niet al teveel gebruikt word en het beide al oude pompjes waren.
25 maart 2014 om 15:58 #18226085Zit er niet een zeef in de brandstoftank waardoor de brandstof gaat alvorens de pomp het er uit zuigt :hmmz
Misschien is die verstopt? Dan trekt de pomp zich misschien kapot :hmmzGroet jraaf
25 maart 2014 om 19:10 #18226086brandstoffilter wel altijd vervangen? Kan ook het stuklopen vd pomp veroorzaken.
26 maart 2014 om 08:05 #18226087viewtopic.php?f=6&t=139395 Jraaf
viewtopic.php?f=6&t=180441 De mijne
26 maart 2014 om 10:48 #18226088Dat een tweedehands pomp van de sloop zo snel kapot gaat is ook redelijk logisch: auto’s / onderdelen op de sloop staan / liggen al langere tijd stil en droog staan en daarnaast zijn die auto’s ook vaak ver leeggereden zijn als ze de sloop op gaan. Dat resulteert in drooggelopen pompen of pompjes die vol zitten met troep. Nieuwe pomp is ‘t enige dat ik je kan aanraden.
27 maart 2014 om 13:42 #18226089Beste mensen,
Allen dank voor de reacties.
Gisteren heb ik bij de sloop een anderen pomp meegekregen. Deze ingebouwd, maar de eerste keren start de auto meteen weer slecht. Dus ik begin nu toch te denken dat het probleem ergens anders zit dan in de benzinepomp.
Als ik de auto start staat deze eerst een 20 tot 40 seconden te “starten” voor de motor aanslaat. Hoe ik iets anders kunnen proberen. Ik heb al een anderen sleutel geprobeerd, dus dat is het probleem niet. Ook de relais onder de motorkap, die paars/roze, heb ik al losgehaald en de contacten eens schoongemaakt.
Ook heb ik de spanning op de pomp gemeten, deze krijgt rond de 13 volt. Wanneer de LPG G3 ingeschakeld wordt, wordt de benzine pomp netjes uitgeschakeld.
Wat kan ik verder nog proberen?
Groeten Ruben Derks
27 maart 2014 om 19:14 #18226090Volgens mij heb ik ooit is van iemand gehoord dat je minimaal 10 tot 20 liter benzine in je tank moet hebben, omdat anders je pomp stuk looopt.
Nieuwe imitatie Walbro’s koop je voor zo’n 50 pond bij txautosport.co.uk .
28 maart 2014 om 07:15 #18226091Zoiets heb ik ook gelezen, oude pompje houden van natte voeten. Ik tank meestal als hij rond de 20 liter staat en dat bevalt me goed. Geen last van de benzinepomp, moet heb alleen niet gelijk na het tanken stil zetten dan gaat hij naar benzine stinken.
28 maart 2014 om 13:42 #18226092temperatuursensor stuk??
28 maart 2014 om 15:36 #18226093Wat koenselaar zegt zou goed kunnen dat is een regelneef die veel afregelt binnen het brandstof gebeuren dus voor die 26€ zou ik die is vervangen voor een NIEUWE .
MIJN X16XEL is nu weg had ook een periode met een hoop gedoe met starten en rommelig lopen nieuwe sensor er in en klaar
let temp SENZOR DIE MET DIE GROTE STEKKER NIET DE TEMPARATUUR ZENDER .
28 maart 2014 om 18:44 #18226094die blauwe links voor aan distributiezijde.
http://www.corsasport.co.uk/carimages/6290/warren_041.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
1 april 2014 om 12:28 #18226095Beste mensen,
Wij zijn tot de conclusie gekomen dat de benzine pomp goed moet zijn. Maar na wat onderzoek er achter gekomen dat deze de leiding naar de motor niet onder druk zet wanneer de wagen op contact staat. alle relais van Opel en Koltec LPGsysteem uitgezocht, maar deze lijken allemaal goed te werken. Volgens het schema wordt de Brandstofpomp relais (K44) aangestuurd via de computer (K61) maar hiervan kan ik niet precies achterhalen wat deze moet doen, en hoe hij z’n commando’s krijgt.
Heeft hier iemand nog een idee of mijn theorie juist is, en wat ik eventueel nog kan doen? Als ik namelijk via een losse draad spanning aan een relais van het gas systeem geef, en de brandstofpomp de leiding op druk laat zetten (handmatig dus) start de auto zoals i 18 jaar heeft gedaan.
Groeten Ruben.
8 april 2014 om 15:36 #18226096@AsconaSR wrote:
Beste mensen,
Allen dank voor de reacties.
Gisteren heb ik bij de sloop een anderen pomp meegekregen. Deze ingebouwd, maar de eerste keren start de auto meteen weer slecht. Dus ik begin nu toch te denken dat het probleem ergens anders zit dan in de benzinepomp.
Als ik de auto start staat deze eerst een 20 tot 40 seconden te “starten” voor de motor aanslaat. Hoe ik iets anders kunnen proberen. Ik heb al een anderen sleutel geprobeerd, dus dat is het probleem niet. Ook de relais onder de motorkap, die paars/roze, heb ik al losgehaald en de contacten eens schoongemaakt.
Ook heb ik de spanning op de pomp gemeten, deze krijgt rond de 13 volt. Wanneer de LPG G3 ingeschakeld wordt, wordt de benzine pomp netjes uitgeschakeld.
Wat kan ik verder nog proberen?
Groeten Ruben Derks
Drukregelaar kapot, zo klinkt het hoor.
Dan krijgt hij de boel niet op druk, maar stouwt het gelijk terug de tank in, in plaats van druk op te bouten.En de Benzine pomp schakelt uit bij inschakelen LPG, dan heb je geen Necam-Koltec installatie.
Minimaal 20ltr in je tank houden, als is het maar om de pomp te koelen.
Willem
8 april 2014 om 16:15 #18226097Hallo Willem,
De LPG installatie is een Koltec systeem, Door een opel dealer in Deventer ingebouwd, in 1996.
Ik begon zelf ook te vermoeden dat dit geen elektronisch probleem was, maar een mechanisch. Waar zit die drukregelaar? en kan ik ergens meten wat die doet?
Als ik via een losse 12V draad spanning op de draad naar de pomp zet, en zo handmatig een beetje druk opbouw, start de auto meteen. Ik was in de veronderstelling, dat de auto bij contact al druk op moest bouwen, maar sinds een aantal dagen heb ik er een Vectra V6 bij, en daarbij gemeten wat er gebeurt, en die doet precies het zelfde als mijn X16XEL auto.
Groeten Ruben Derks
8 april 2014 om 21:30 #18226098Druk opbouwen doen ze pas vanaf het starten inderdaad.
Bij alle necam-koltec installaties die ik ken draait de pomp continu, ook op gas.
Dat is juist goed voor de pomp en leidingen, mits je maar meer als 20liter in de tank laat.Drukregelaar zit op de injectorrails onder de bovenhelfd van het inlaat.
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
28 april 2014 om 20:23 #18226099Hallo,
Drukregelaar nagekeken, deze lijkt goed te zijn.
Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn?
Ik heb nu een extra knopje in het dashboard gebouwd om benzine te pompen voor het starten. Maar dit is erg hinderlijk.
Ik begin me er langzaam een beetje druk om te maken. :(
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.