Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › 2e accu aansluiten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2013 om 23:42 #17257625
Beste opelforum-leden
Ik ben begonnen met een project voor in de achterbak in een astra g, maar met 3 versterkers heb ik natuurlijk een 2e accu nodig, mijn vraag was hoe sluit ik hem de beste aan, de 2e accu moet ook namelijk opgeladen worden
Kan ik hem gewoon vast maken aan me originele accu of zou het anders moeten, mij bedoeling is om alleen de 2e accu voor audio te gebruiken, wie kan mij helpenAlvast bedankt
9 mei 2013 om 19:47 #18142045Iemand enig idee ?
9 mei 2013 om 20:23 #18142046Gewoon plus op plus en min op min
Je hebt denk ik je ice zooi achter in je kofferbak dus loopt daar ook een dikke plus heen , die plus doe je op de de tweede accu en de min van die tweede accu doe je aan de carroserie , volgens mij , weet het bijna wel zeker9 mei 2013 om 20:30 #18142047@johanhummer9 wrote:
Gewoon plus op plus en min op min
Je hebt denk ik je ice zooi achter in je kofferbak dus loopt daar ook een dikke plus heen , die plus doe je op de de tweede accu en de min van die tweede accu doe je aan de carroserie , volgens mij , weet het bijna wel zekerWordt dan ook de 2e accu opgeladen tijdens lopende motor?
9 mei 2013 om 20:33 #18142048Ja, wel voor en achter de plus afzekeren ;)
En van je voorste accu ook een dikkere massa naar de carrosserie leggen.In je kofferbak 1 centraal massapunt maken op de carrosserie waar je ook de massa’s van de versterkers heen legt.
9 mei 2013 om 20:34 #18142049misschien een zwaardere dynamo nemen
9 mei 2013 om 20:36 #18142050Red je het niet met een enkele yelow top accu?
9 mei 2013 om 20:53 #18142051@Fearless wrote:
Red je het niet met een enkele yelow top accu?
Ik heb nu een standaard accu zitten van opel maar met een versterker gaat de verlichting al knipperen
En mij bedoeling is nu 2 extra versterkers aan te sluiten maar dan houd de accu het helemaal niet meer dus vandaar ik een extra accu wil aansluiten de accu die ik wil gaan aan sluiten kom uit een astra j en is vrij nieuw van bj 9-12, maar hoe zit dat met dat yelow accu ? Is dat een sterkere accu dan standaard wat er in zit?9 mei 2013 om 20:55 #18142052@PyroNiels wrote:
Ja, wel voor en achter de plus afzekeren ;)
En van je voorste accu ook een dikkere massa naar de carrosserie leggen.In je kofferbak 1 centraal massapunt maken op de carrosserie waar je ook de massa’s van de versterkers heen legt.
Zou ik gewoon die draad kunnen gebruiken die naar de verster gaat dat dikke rode draad om de extra accu mee aan te kunnen sluiten
9 mei 2013 om 20:56 #18142053@shaktibiharie wrote:
@PyroNiels wrote:
Ja, wel voor en achter de plus afzekeren ;)
En van je voorste accu ook een dikkere massa naar de carrosserie leggen.In je kofferbak 1 centraal massapunt maken op de carrosserie waar je ook de massa’s van de versterkers heen legt.
Zou ik gewoon die draad kunnen gebruiken die naar de verster gaat dat dikke rode draad om de extra accu mee aan te kunnen sluiten
dat zei ik ja
9 mei 2013 om 20:57 #18142054@johanhummer9 wrote:
misschien een zwaardere dynamo nemen
Kan de originele dynamo geen extra accu aan om het te opladen ?
9 mei 2013 om 20:59 #18142055probleem nummer 1 van knipperende lampen, leg eens een flinke massa kabel er bij . vaak zie je mega dikke pluskabels en wat vergeten ze de massa kabel .. daar gaat even veel doorheen als de plus kabel
9 mei 2013 om 20:59 #18142056Optima accus zijn speciaal voor dikke stroomtrekkers. zijn er in 3 soorten. Yellow en red voor in de auto. Kost wel wat. Maar dan heb je een beer van een accu die veel langer meegaat dan een standaard accu..
Ik neem een yellowtop. Ga met 2 zware versterkers plus een paar elecktronische dingetjes spelen.9 mei 2013 om 21:00 #18142057@vannos +1
Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk
9 mei 2013 om 21:13 #18142058@Vannos wrote:
probleem nummer 1 van knipperende lampen, leg eens een flinke massa kabel er bij . vaak zie je mega dikke pluskabels en wat vergeten ze de massa kabel .. daar gaat even veel doorheen als de plus kabel
Ik zal morgen even naar kijken , de audio is namelijk niet door mij gebouwd zal morgen een dikkere kabel aanleggen
9 mei 2013 om 21:18 #18142059@Fearless wrote:
Optima accus zijn speciaal voor dikke stroomtrekkers. zijn er in 3 soorten. Yellow en red voor in de auto. Kost wel wat. Maar dan heb je een beer van een accu die veel langer meegaat dan een standaard accu..
Ik neem een yellowtop. Ga met 2 zware versterkers plus een paar elecktronische dingetjes spelen.Okee ik zal even opzoek gaan naar een, ik was namelijk naar de dealer geweest en hun zeiden dat er ook een zwaardere accu in de astra j ligten ik die accu ook zou kunnen gebruiken , (weet iemand of dit waar is)
10 mei 2013 om 06:12 #18142060Dikkere bekabeling lost knipperen niet altijd op ;)
Een extra accu is daarbij een veeel betere oplossing als een condensator.
Optima accu’s zijn veeel te duur voor hetgeen ze leveren (daarbij zijn de accu’s geproduceerd nadat ze de nieuwe fabriek geopend hebben ruk)
Koop liever een goede agm accu (bijvoorbeeld een northstar of wing)
Deze accu’s zijn deep cycle, kunnen zelfs ondersteboven gemonteerd worden, zijn gas vrij en nog veel belangrijker; hebben een zeer hoge CCA :)
Nieuw kosten deze accu’s tegen de 750 tot 1000 euro. Maar tweedehands heb je ze al voor rond de 150 euro.
(Deze accu’s worden in de telecom voor noodstroom gebruikt, en iedere 2 jaar vervangen. Deze hebben dan helemaal niks te lijden gehad)10 mei 2013 om 12:05 #18142061En kan het kwaad als de 2e accu meer ampère heeft dan de de 1e
10 mei 2013 om 13:56 #18142062misschien om eerst eens te proberen om er een goeie condensator tussen te zetten…. scheelt misschien ook al een heleboel.
en misschien handig om je RMS vermogens van de versterkers te melden….
rij zelf met 2 versterkers 1 van 200w rms en 1 van 500 wrms.
samen op 1 yellow top en een 1Farad condensator.
en heb nergens last van ook niet als die echt hard staat en alle verlichting brand.10 mei 2013 om 13:58 #18142063en daarbij als je de 2de accu gewoon plus op plus en min op min (wat je feitelijk doet) aansluit trekt hij beide accu’s leeg als de motor niet draaid.
je zult er dus iets van een scheidingrelais tussen moeten plaatsen die schakelt als de motor gestart word
10 mei 2013 om 20:52 #181420642de accu dicht bij de versterker werkt VEEL beter als een condensator
10 mei 2013 om 20:59 #18142065@PyroNiels wrote:
2de accu dicht bij de versterker werkt VEEL beter als een condensator
Zou het kwaad kunnen als het een hogere ampère heeft dan de 1e accu ?
10 mei 2013 om 21:02 #18142066@corsaracer wrote:
en daarbij als je de 2de accu gewoon plus op plus en min op min (wat je feitelijk doet) aansluit trekt hij beide accu’s leeg als de motor niet draaid.
je zult er dus iets van een scheidingrelais tussen moeten plaatsen die schakelt als de motor gestart word
Dat is niet zo erg ik gebruik alleen me audio als de moter loop
10 mei 2013 om 21:05 #18142067En het gaan om 3 versterkers die ik ga aansluiten, mono versterker 3300Watt en 2 van 1200 wat 4kanaals en alle bij gebrug naar 2 kanaals
10 mei 2013 om 21:24 #18142068@shaktibiharie wrote:
@PyroNiels wrote:
2de accu dicht bij de versterker werkt VEEL beter als een condensator
Zou het kwaad kunnen als het een hogere ampère heeft dan de 1e accu ?
Geen probleem ;)
Ik heb nog wel een northstar nsb100ft te koop.
Is een platte agm accu met hoge cca.Indien je intresse hebt pm ff
Eventueel sluit ik hem ook aan voor je. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.