288 remschijven 4/100 naafgat 57.1 corsa a2

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel 288 remschijven 4/100 naafgat 57.1 corsa a2

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Noordpoolgsi
    Deelnemer

wegens ombouw op grotere remmen voor had ik setje gekocht op sloop van een calibra v6 ma die schijven zijn helaas 5 gaats .

Ben dus opzoek naar schijven voor v6/turbo klauwen 288 mm in de steek 4 keer 100 en naafgat van 57.1 !

Komt onder een a corsa .

Mad Max

Omboren geen optie?

Hans1991

Heb nog wel wat pm maar bij intresse;)

Noordpoolgsi
          Deelnemer

max ja omboren kan idd wel ma ik vind dat ik dan vrij weinig vlees overhoud op de schijf waar de wielbouten doorkomen.
            Zitten nogal wat gaten in die remschijf , morgen eens even over pijnzen …

hans je hebt pm . ;)

Jurgen
            Deelnemer

Er worden dan Meriva 1.8 4 gaats schijven gemonteerd. Volgens mij zijn deze 284mm ofzo, je moet iig je blokken iets schuin afvijlen anders blijft er een klein streepje staan van de remblokken. En je moet centreerringen gebruiken, die zijn verkrijgbaar bij mpech

parma

ik heb nog 2 schijven liggen in goede staat. Goed bod en ze zijn voor u

Fearless
                Deelnemer

Meriva schijfjes idd

ik had zimmermans….remde veel beter als astra gsi schijfjes

Alfred hier op het forum had het laatst nog eens geroepen voor welk type ze je dan precies moest hebben, ff zoeken en je vind het wel.
                  Ook in mn oude corsa topicje staat het wel.

Ik had het incombinatie met saab 93 klauwen, volgens mij het zelfde als v6 klauwen.

de blokken zijn ietsje groter als de schijf, en komen daardoor ook iets over de buitenrand heen, maar dat kan je zo weer weghalen. Of gelijk de blokken schuin afslijpen zoals jurgen al zegt :thumbup

Noordpoolgsi
                  Deelnemer

okéoké schijven zijn al bestelt met nieuwe blokken uiteraard en ook bij mpech centreerringetjes bestelt

Miss volgende setje schijven zimmermans ma dat zie ik dan wel weer ben nie zo kapot van die schijven met gaatjes :hmmz

Morgen even de klauwen schoon maken en ff kleurtje erop hebben we dat alweer klaar :)

hanskadett

de naaf van opel is toch 56,7 ???????

McKaamos
                      Deelnemer

@Fearless wrote:

Meriva schijfjes idd

ik had zimmermans….remde veel beter als astra gsi schijfjes

Alfred hier op het forum had het laatst nog eens geroepen voor welk type ze je dan precies moest hebben, ff zoeken en je vind het wel.
                        Ook in mn oude corsa topicje staat het wel.

Ik had het incombinatie met saab 93 klauwen, volgens mij het zelfde als v6 klauwen.

de blokken zijn ietsje groter als de schijf, en komen daardoor ook iets over de buitenrand heen, maar dat kan je zo weer weghalen. Of gelijk de blokken schuin afslijpen zoals jurgen al zegt :thumbup

*meld! :)

Meriva 1.8i X18XE van 2003 tot 2005. 4×100 geboorde schijven, 280mm doorsnee.
                        Past in een Calibra turbo remklauw, en die klauwen zijn exact gelijk aan de klauwen van bepaalde modellen van Saab. Dat kan je opzoeken via de online catalogus van ATE. Je zoekt de klauwen van de Cali Turbo op en dan kies je de cross reference pagina. Die geeft dan aan op welke auto’s die klauw gebruikt wordt.
                        Die klauwen passen rechtstreeks op de fusees van je Corsa.

De schijven moet je wel even een set pasringen bij halen omdat het naafgat ietsjes groter is. Kost je 15 euro bij M-Tech voor een setje herbruikbare metalen ringen.

Als je schijven gaat kopen kan ik je trouwens afraden om ze bij de dealer te halen. Dat kost je namelijk zo’n 180 euro.
                        Je kan voor ongeveer de helft ATE’s eigen schijven kopen (zelfde schijf zonder Opel embleem) en voor 2 tientjes meer heb je ATE Powerdisc. Zimmerman is ook een goede optie. Scheelt je ook klauwen vol geld.

@hanskadett wrote:

de naaf van opel is toch 56,7 ???????

4×100 Opeltjes hebben 56,6mm naafgat.

CommoCruiser
                        Deelnemer

http://www.autopartsonline.nl/nl/ao_list_specificatie.php?&art=17711&artoms=Remschijf-set+(2-wielen+” onclick=”window.open(this.href);return false;)

Schijven van een D-Corsa 1.3 CDTI (95 pk) passen ook.

otdh
                          Deelnemer

die zijn dunner: 3mm
                            hoogte mist ook 2mm

lopen aan op de brackets
                            heb ze zelf getest

CommoCruiser
                            Deelnemer

Heb nog even gezocht.
                              De persoon die de Corsa D schijven gebruikte, gebruikte Vectra B 2.0 of V6 klauwen, deze schijnen toch weer iets anders te zijn als Calibra klauwen.
                              Hij had ze zonder problemen op een Astra F gemonteerd.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.