280 nokkenas op standaard motor mogelijk?

Forumindex Forums Techniek Cih 280 nokkenas op standaard motor mogelijk?

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    toppertheo

hallo,

kennis van mij heeft een cross auto en rijd 1x per jaar mee met de auto cross bij hem in het dorp en deze mag dus niet veel kosten.
      het is een ascona B met een standaard 2.0S met 2x 40mm weber er op maar na 5 jaar auto cross wil hij nu toch iets meer power.
      nu heb ik 2 snelle nokkenassen liggen:
      kentcam 280 graden met 10,8mm lift.
      ???????? 310 graden met 11mm lift.

nu is mijn vraag: kan de 310 graden nokkenas er in of is de 280 al te veel van het goede en komen de kleppen dan tegen de zuiger??

het gaat dus om een helemaal standaard 2.0S dus ook geen gevlakte kop ofzo alleen 2x 40mm webers er op en een dikke uitlaat en het gaat om een cross auto van +/- 100 euro dus of hij stationair goed loopt maakt niet uit als hij vol gas maar meer power geeft.

alvast bedankt.

groeten Theo.

Keesjr
      Deelnemer

Een 280 gaat heel goed met de motor die je kennis heeft, is het een Kent road/rallye nokkenas?
        De 310 gaat niet werken, dan moet ie zoveel toeren draaien dat de lagers er in no-time uitlopen en onderin de toeren trekt ie voor geen meter plus dat je stuggere klepveren nodig hebt, de standaard veren hebben het bij 6500 echt helemaal gezien (of eerder).

toppertheo

bedankt voor de reactie.

klopt inderdaad de 280 is een road/rally nokkenas van kentcam maar de 310 graden nokkenas kan ik geen merk op vinden maar maakt dus niet uit want werkt dus toch niet.

kan ik de hydro stoters nu beter vervangen voor vaste stoters of maakt dit helemaal geen verschil en moet ik de hydro’s gewoon weer terug plaatsen?? (heb namelijk nog een setje vaste stoters liggen).

alvast bedankt voor de reacties.

groeten Theo.

Keesjr
          Deelnemer

Op de kent nokkenassen horen allemaal vaste stoters, dus die er op zetten Theo.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.