Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › 276 graden nokkenas
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2009 om 23:40 #17209377
Hoi iedereen,
Weet iemand toevallig wat de veranderingen zijn aan de kracht, pk en gedrag van een C20ne, bij het veranderen van de standaard c20ne (274 graden) nokkenas naar een Schrick of dBilas 276 graden nokkenas.
Als er een keuze gemaakt moest worden tussen SEH zuigers of een 276 graden nokkenas wat zou hierbij dan de meest effectieve keuze moeten zijn.
Ik wil graag mijn koppel onderin houden vandaar de 276 graden nokkenas.
Hoop dat iemand hier zijn mening op wil geven.
:)
4 april 2009 om 07:07 #17474856alleen de garden zegt geen drol.
Gaat ook om de kleplift, stuurtijden en de spreiding…Komen veel meer zaken bij kijken dan alleen het aantal graden.
Ik zou zelf gaan voor een 284 van dbilas, heeft een hogere kleplift en reageert iets heftiger…
Wel icm seh zuigers…Dan ga je echt verschil merken..
4 april 2009 om 07:08 #17474857owh ja verschil met orgineel, kleplift, stuurtijden en spreiding…
4 april 2009 om 12:23 #17474858Nou hierbij dan de specificaties.
c20ne standard
Steuerzeiten-Dauer (Einlass): 274 graden
Einlass öffnet vor OT: 23 graden
Einlass schließt nach UT: 71 graden
Auslass öffnet vor UT: 60 graden
Auslass schließt nach OT : 35 gradenSchrick 276 nockenwelle
Nockenhub (Ventilhub) E/A [mm]: 7,3/7,1 (11,8/11,5)
Öffnungs-winkel E/A/Spreizung: 276/272/110
Steuerzeiten °KW Eö-Es – Aö-As: 28-68 66-26
Ventilhub in OT E/A [mm]:1,4/1,3
Ventilspiel E/A[mm]: hydr.Op de site staat 15-17Pk erbij
Seh zuigers leveren dat ook volgens veleAls er een keuze gemaakt moet worden tussen beide wat zou dan de meest voor de hand liggende keuze zijn
4 april 2009 om 14:14 #17474859zou beide tegelijk doen.. meen ik serieus..
En waarom, voor de zuigers moet de motor uit elkaar dus kun je direct de nokkenas vervangen…Ook voor het afstellen van de ecu is het makkelijk dat dit soort zaken in 1 keer worden gedaan
4 april 2009 om 18:35 #17474860Bedankt Corsaboy :thumbup
Maar krijg ik echt 15 pk door een schrick nokkenas van 276 graden?
Of wat kan ik verwachten. :hmmz
Ik wil er wel graag alles aan doen om mijn hoge koppel in lage toeren te behouden.4 april 2009 om 18:57 #17474861ik reed met een 324 graden nokkenas en had nog steeds koppel onderin en de pk’s in de hoge toeren…
Je raakt het niet zomaar kwijt dat koppel onderin aangezien de motor zo ontworpen is…15PK vind ik vrij veel.. Ik denk als je seh zuigers pakkt, met die nokkenas en de irmscher inlaat en een goeie chip dat een 140 pk te halen is…
Monteer je een extremere nokkenas ga je richting de 145 en met zo’n 324 zou je de 150 pk kunnen aantikken..Maar goed dat is natuurlijk altijd lastig van te voren te zeggen.. :agent
8 mei 2009 om 13:20 #17474862Binnenkort kunnen we het wel testen ff de Tigra op de bank toch…
C20NE
276 graden Schrick
Geflowde kop
Lexmaul
Spaghetti spruitstuk
Simons Groep Aking:
9 mei 2009 om 08:26 #17474863Cool :thumbup
Ben heel erg benieuwd naar het resultaat Corsa_GSi, rij namelijk met ongeveer dezelfde set up.
Heb je trouwens nog wat aangepast aan je c20ne voordat je de nokkenas geplaatst hebt? (klepveren enz.)
9 mei 2009 om 09:36 #17474864Volgens mij zijn beide versterkt, maar dat zou Corsaboy ff moeten zeggen, dat weet ik niet meer.
Hij heeft het blok opgebouwd voor zijn zusje (mijn vriendin) haar Tigra. :angel10 mei 2009 om 20:21 #17474865origineel gepost door corsaboy
En waarom, voor de zuigers moet de motor uit elkaar dus kun je direct de nokkenas vervangen…hmmmz, je zet me hiermee wel aan het denken weer :P
13 mei 2009 om 09:56 #17474866origineel gepost door Corsa_GSi
Binnenkort kunnen we het wel testen ff de Tigra op de bank toch…C20NE
276 graden Schrick
Geflowde kop
Lexmaul
Spaghetti spruitstuk
Simons Groep Aking:
En, het resultaat al binnen? Ben wel benieuwd namelijk :jerry Setup van mij is ook ongeveer hetzelfde, twijfel alleen nog wat voor nokkenas ik zal nemen..
14 mei 2009 om 18:47 #17474867Haha voorlopig zit het blok in de Tigra, maar moet hij nog verder afgebouwd worden.
Zal nog wel even duren hoor :angel18 oktober 2010 om 14:31 #17474868ik zit met een klein maar ook een groot probleem
ik doe auto cross met een opel astra
nu heb ik er pas een c20 seh blok ingelegd
hier zouw een race krukas in zitten en zou ongeveer 160 pk hebben de motor is echter super maar ik ben opzoek naar veel koppel uit deze motor hoe kan ik makkelijk en snel meer koppel uit deze motor halen
wie kan me hier raad bij geven? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.