Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › 260 PK XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2009 om 21:48 #17542081
origineel gepost door folkyc20xe
origineel gepost door Piele
Dat merkte ik ook al op idd ;)
de voordelen…Het voordeel is dat je de koude kant nu voor hebt, zodat je meteen koele rijwind in je inlaat krijgt, en de warme uitlaatzijde achter, zodat je minder stralingswarmte krijgt
jup ;)
4 november 2009 om 22:52 #17542082wat VW dus std al heeft :swear :jerry
5 november 2009 om 16:30 #17542083origineel gepost door 2000
origineel gepost door yves475
bijna 11000 pond, kwestie van kastje opendoen, geld nemen, kastje dichtdoen:D
had deze week een offerte gekregen voor de 225pk kit ; 3100 pond!!die kit zit ik al een tijd te overwegen, maar dan de 195 pk versie. mooi setje!!:thumbup
Het enige wat ik nergens kan vinden is of de bijgeleverde ecu ook de ontsteking kan aan sturen. Dis past bij mij niet, en de ontsteking aan de voorkant vind ik (toch) niet mooiDis past niet? :hmmz. Die dis bobine kan je ophangen waar je maar wilt
5 november 2009 om 17:47 #17542084origineel gepost door youri_corsa_gsi
origineel gepost door 2000
origineel gepost door yves475
bijna 11000 pond, kwestie van kastje opendoen, geld nemen, kastje dichtdoen:D
had deze week een offerte gekregen voor de 225pk kit ; 3100 pond!!die kit zit ik al een tijd te overwegen, maar dan de 195 pk versie. mooi setje!!:thumbup
Het enige wat ik nergens kan vinden is of de bijgeleverde ecu ook de ontsteking kan aan sturen. Dis past bij mij niet, en de ontsteking aan de voorkant vind ik (toch) niet mooiDis past niet? :hmmz. Die dis bobine kan je ophangen waar je maar wilt
dat is zo, maar de module die op de nokkenas zit niet :vertag en ik wil mijn blok niet verplaatsen, en niet te veel weg slijpen (c-kadett)
5 november 2009 om 23:01 #17542085Die module vervalt bij een programmeerbare injectie;)
Die ecu regelt alles dus vonk en brandstof,en gaat uit van je bdp sensor.
Bij de kit zit zelfs een dis bobine…
zoals je ziet geen nokkenaspositiesensor.
gr6 november 2009 om 13:19 #17542086origineel gepost door stoppelflieger
Die module vervalt bij een programmeerbare injectie;)
Die ecu regelt alles dus vonk en brandstof,en gaat uit van je bdp sensor.
Bij de kit zit zelfs een dis bobine…
zoals je ziet geen nokkenaspositiesensor.
grAh, over het hoofd gezien, zit inderdaad een ontsteking bij :thumbup Dus bij deze kit heb je geen nokkenassensor nodig, erg fijn :jerry
7 november 2009 om 09:56 #17542087origineel gepost door city77
let op de inlaat en uitlaat zijde ;)
Beetje laat opgemerkt:P
7 november 2009 om 23:19 #17542088Ow wacht ik loop ff naar de achtertuin :jerry
9 november 2009 om 15:00 #17542089origineel gepost door Bart Hoedemaker
Ow wacht ik loop ff naar de achtertuin :jerryHier heb je niets aan, de dollar is geen reet waard. Je moet een euro boom planten….over 3 jaar oogsten ;)
9 november 2009 om 17:06 #17542090origineel gepost door Bart Hoedemaker
wat VW dus std al heeft :swear :jerryAlleen zijn ze nog steeds niet vooruit te hoesten:P
9 november 2009 om 17:13 #17542091gahaha strakke opmerking :jerry
9 november 2009 om 17:33 #17542092Nou er zijn er genoeg die onder de 9 seconden de 200meter afleggen. :P
10 november 2009 om 16:57 #17542093origineel gepost door Jeroen
Nou er zijn er genoeg die onder de 9 seconden de 200meter afleggen. :POp assen was er maar 1, en die reed met 300plus pkaas uit een 20vt en 4×4:puke
10 november 2009 om 20:15 #17542094origineel gepost door 2000
origineel gepost door Bart Hoedemaker
Ow wacht ik loop ff naar de achtertuin :jerryHier heb je niets aan, de dollar is geen reet waard. Je moet een euro boom planten….over 3 jaar oogsten ;)
Mmm, heb jij nog Euro zaadjes te koop dan :hmmz ?
25 november 2009 om 16:20 #17542095origineel gepost door cd-design
origineel gepost door Jeroen
Nou er zijn er genoeg die onder de 9 seconden de 200meter afleggen. :POp assen was er maar 1, en die reed met 300plus pkaas uit een 20vt en 4×4:puke
Dan was die vast nog aan het warmrijden.
Wat voor chassis zat er om die 20vt heen dan?5 december 2009 om 13:32 #17542096doe mij die dollar boom maar hoor ook al is het geen drol waard als je het daarna inleverd heb je toch euros dan maar wat minder :D:jerry
24 september 2011 om 19:36 #17542097Mooi stukje techniek, om dit oude onderwerpje nog maar eens nieuw leven in te blazen. Is zelfde idee als de Engelse Swindon blokken. Maar verwacht er niet al te lange levensduur van, meestal na een seizoen ding geheel uit elkaar trekken en weer reviseren…. Zo schrijven ze dat in elk geval voor die gasten….
http://www.fastroadandtrack.co.uk/listing/94/Works_Vauxhall_engine.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heftige bewerkingen zijn wel nodig aan de kop ook om hem er andersom op te kunnen plaatsen, maar wel een erg gaaf idee. Dacht laatst al eens waarom ze dacht in godsnaam niet standaard zo hebben gedaan??
7 oktober 2011 om 11:38 #17542098erg leuk topic
met prachtige blokken vraag me toch af hoe zo iets rijd :Dweet iemand wat er allemaal voor nodig is om die kop om te draaien
en tja waarom niet standaard :(7 oktober 2011 om 11:44 #17542099Om die kop om te draaien zul je alle koelvloeistof en olie kanalen op elkaar moeten laten uit komen en de nokkenas lagers/kappen en ontsteking er weer aan de zijkant in moeten knoeien….
Waarom niet standaard, tja, op de testbank maakt het geen verschil, maar op de weg schijnt het gigantisch uit te maken om die koele lucht aan de voorkant er in te krijgen. Bovendien hoeft de uitlaat niet meer onder het blok door, dus met die dry-sump er op kun je het blok veel lager in de auto hangen en daarmee het zwaartepunt enorm omlaag brengen…
7 oktober 2011 om 12:50 #17542100Hahaha.. :D Dat was ook het eerste wat ik dacht.. Dat hadden mn gti’s (en de VW diesel die ik had) standaard ook en ik snap nog steeds niet waarom Opel het andersom moest doen.. :) :jerry
Voor die 1.8 16v KR blokken zijn ook zat kits te koop om atmosferisch de 250 pk te behalen.
Net als voor de c20xe.
Degene die naar de audi TT 1.8 20v grijpen zijn gewoon lui :P
tis maar net hoe goed uwe geldboom groeit!7 oktober 2011 om 12:52 #17542101@Bart Hoedemaker wrote:
origineel gepost door 2000
origineel gepost door Bart Hoedemaker
Ow wacht ik loop ff naar de achtertuin :jerryHier heb je niets aan, de dollar is geen reet waard. Je moet een euro boom planten….over 3 jaar oogsten ;)
Mmm, heb jij nog Euro zaadjes te koop dan :hmmz ?
ik denk dat je dat beter aan de duitsers kan vragen, die hebben een hele boomgaart.. althans daar ga ik wel vanuit, als ze zich zo gedragen..
7 oktober 2011 om 13:15 #17542102@Jeroen wrote:
Nou er zijn er genoeg die onder de 9 seconden de 200meter afleggen. :P
Ik weet het niet hoor, maar 9 seconden voor de 200 meter is LANGZAAM :sleeping
9 Seconden voor de 400 meter dan wordt het leuk :wors
7 oktober 2011 om 13:33 #17542103Ik dacht eigenlijk dat ze al die topics verwijderd hadden, nou komt ie weer boven drijven!! :jerry :jerry :jerry
8 oktober 2011 om 20:02 #17542104Z22SE heeft ook de inlaat aan de voorkant :jerry
10 oktober 2011 om 06:17 #17542105@Vinci wrote:
Om die kop om te draaien zul je alle koelvloeistof en olie kanalen op elkaar moeten laten uit komen en de nokkenas lagers/kappen en ontsteking er weer aan de zijkant in moeten knoeien….
Waarom niet standaard, tja, op de testbank maakt het geen verschil, maar op de weg schijnt het gigantisch uit te maken om die koele lucht aan de voorkant er in te krijgen. Bovendien hoeft de uitlaat niet meer onder het blok door, dus met die dry-sump er op kun je het blok veel lager in de auto hangen en daarmee het zwaartepunt enorm omlaag brengen…
Niets te veel gezegt! :vertag
Kwam laatst nog een leuk 2e hands dry-sump setje tegen voor een XE, heerlijk hoe veel ruimte je daar mee wint!
Nu nog weer een XE… :P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.