25xe in Kadett

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237699
    GS2.6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 March 2011

      ik wil graag deze motor in mijn C Kadett zetten, echter ben ik bang voor enkele dingen die mis kunnen gaan.

      – De startonderbreker, hoe ga ik daarme verder, ik wil die niet in de Kadett, met een ecu van een bepaald bouwjaar gaat die vanzelf weg toch?

      – heeft iemand een beschrijving van alle aansluitingen van deze motor, ook hoe ik straks de electra aansluit?

      #17879064
      otdh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 March 2010

        als je een C25xe uit een vroege calibra of vectra pakt heb je geen startonderbreker

        elke X25xe is zoiezo met een startonderbreker ( inlaat komt veel beter uit voor jou )
        stelt niet zoveel voor, je moet alleen de transponderring en n sleutel ( chip ) van de donor auto hebben ( je plakt dan de sleutel aan de transponderring en t werkt )

        kabelboom kleuren zijn gelijk aan jou kleuren

        #17879065
        GS2.6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 March 2011
          otdh wrote:
          als je een C25xe uit een vroege calibra of vectra pakt heb je geen startonderbreker

          elke X25xe is zoiezo met een startonderbreker ( inlaat komt veel beter uit voor jou )

          Sorry, nu ben ik in de war dankzij je laatste zin?

          Elke heeft startblokkering en je zegt vroegere niet ?

          En wat is opeens met de inlaat ?

          Alvast bedankt, ik ga voor zaterdag sowieso een omega b halen met een 2.5xe schakel.

          Dus ik zal die motor eens gaan uitbouwen en dan kijk ik tijdens de uitbouw hoe en wat…

          Ik werk normaal alleen met cih blokken, maar nu een V6, omdat die toch beter lopen en deze past zo in de Kadett, de cih moet ik plaatwerk uitslijpen..

          Heb je zo nog tips tijdens de uitbouw??

          Bijv. de stuurbekrachtiging, heb ik dus niet, welke riem heb ik dan straks nodig?

          En wat kan ik nog van het blok weg laten?

          Het is inderdaad fijn dat de meeste Opel draadkleuren dezelfde betekenis hebben!

          #17879066
          jblfreak
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            de c25xe van een vectra/calibra hebben andere inlaat dan de x25xe uit een omega/sintra

            dit omdat de motor anders in de auto hangt

            heb aansluiten valt best mee

            eigenlijk hen je maar ongeveer 5 draadjes nodig om m te laten lopen

            #17879067
            Jerremy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 October 2004

              De X25XE is niet in de Sintra geleverd.

              Ook de Calibra heeft motorcode X25XE gehad, terwijl deze er indentiek uitziet als de eerste typen C25XE,
              echter die hebben dus start onderbreking en EGR voorzover ik weet.

              #17879068
              jblfreak
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                ja ok sintra idd alleen 3.0

                en x25xe ook in de calibra

                k had t even snel gepost jeroen hahahah

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.