Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 24v Manta ???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2011 om 08:24 #17235471
Goede morgen allemaal
Omdat ik nog aan twijvelen ben of ik de 2.2 16v opnieuw ga herbouwen zit ik te kijken voor eventueel een c30se dus een 24v in een Manta
Wat heb ik ervoor nodig en wat zijn jullie ervaringen
En wat zijn de voor en nadelen tegenover een c20xeHoe zit het met op kenteken krijgen bij de rdw gezien dat het aantal cilinders veranderd
Wat is jullie gemiddelde verbruik
En welke bak en tussenas gebruiken jullie en ook welke koppelingsplaat is het meest geschiktAlvast bedankt voor jullie reacties
11 april 2011 om 08:54 #17853685het ‘probleem’ is volgens mij het gewicht wat te ver naar voren komt. te veel gewicht voor de vooras. je zou dan de hele motor verder naar achteren kunnen leggen maar dat is heel veel aanpaswerk. tunnel, aandrijfas, motorsteunen etc.
dat probleem heb je bij een c20xe minder.
11 april 2011 om 09:08 #1785368611 april 2011 om 09:17 #17853687motorsteunen op de vooras moet je verlengen, en ook de radiateur verder naar voren bouwen. Getrag 265 bak. Een 6pitter op je vooras heeft ook behoorlijk wat gewicht, wegligging zal zeker minder zijn als met een 20xe op de vooras. Zijn ook genoeg mensen op het forum hier die dat wel mee vinden vallen, maar ik denk dat je dat toch voor jezelf in moet vullen:)
11 april 2011 om 10:13 #17853688[rquote=1911348&tid=146173&author=ICEQUEEN_Manta_Logan]http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=114458#pid1524894
Tadaa :angel[/rquote]
hoe staat het eigenlijk met dat project??
11 april 2011 om 11:40 #17853689Na een baby en een verbouwing bij een andere huis op een heel erg laag pitje :angel
11 april 2011 om 11:56 #17853690rdw schijnt geen problemen meer te doen over 6 cilinders. heb ik gehoord
11 april 2011 om 13:38 #17853691Het gewicht komt met een zespitter inderdaad verder naar voren, maar dat is met stuggere veren goed op te vangen.
Om een C30SE aan een getrag 240 te krijgen heb je wel een speciaal vliegwiel en koppeling nodig van Roland Bolz.
Ook moet je de radiateur in de neus bouwen en wat met koelslangen uitvinden.
Kom anders eens goed naar mijn zespitter kijken, dat is dan wel een CIH motor, maar in principe is de ombouw vergelijkbaar, behalve dat er een een 24V veel meer elektriek zit.
Een andere optie is een hele snelle 2400 met webers bouwen, die zijn erg sterk, betrouwbaar en snel!11 april 2011 om 16:45 #17853692Een 24v inbouwen in een B is goed te doen, een 240 bak voldoet prima, radiateur voor je balk in het front plaatsen, motorsteunen vrlengen.
Kabelboom aansluiten is zo klaar (3 draden)
Vergeet de vacuum bol voor de dualram klep niet.
11 april 2011 om 17:42 #17853693Hmmm ,interessant. :hmmz
11 april 2011 om 19:07 #17853694Hoe vet zou het zijn om een RB26DET(T) in een Manta te lepelen :P
11 april 2011 om 19:34 #17853695[rquote=1911699&tid=146173&author=mantamafkees01]Hmmm ,interessant. :hmmz[/rquote]
nog zo’n mafkees.:P
11 april 2011 om 20:16 #17853696[rquote=1911824&tid=146173&author=BlitzKicker]Hoe vet zou het zijn om een RB26DET(T) in een Manta te lepelen :P[/rquote]
Heel vet, Nissan twin turbo ;) Die motoren zijn alleen niet te betalen. :cry En schaars in nederland.
Ben ook al eens naar een Lancer motor aan het zoeken geweest, ook erg duur.
Hier een bmw met een RB26DETT KLIK
11 april 2011 om 20:46 #17853697een vriend van me die een 24v in zijn manta heeft bouwd de motor in. alleen woond hij 300km verder dus kan niet 1,2,3 een proefrit maken met de wagen.
alleen met het gewicht vind ik wel een nadeel omdat de achterkant erg snel dan uitbreekt op de snelweg.maar wat is jullie verbruik zo
11 april 2011 om 20:52 #17853698AnoniemLid sinds:
1 January 1970t is eerder dat die over z,n neus weg wil glijden
in de bocht;)11 april 2011 om 21:10 #17853699In mijn a manta 1:12
12 april 2011 om 10:32 #17853700[rquote=1911824&tid=146173&author=BlitzKicker]Hoe vet zou het zijn om een RB26DET(T) in een Manta te lepelen :P[/rquote]
dan pak je natuurlijk wel meteen een échte motor he, de 2jz-gte natuurlijk :P
die heb je al vanaf 2k ondertussen, zo duur zijn ze niet meer :angel
12 april 2011 om 13:48 #17853701voor 2 duizend heb je een bmw 325 nog wat erbij 328. ik denk toch dat het handiger is om over te stappen op bmw, dan heb je de opties gratis erbij:P
12 april 2011 om 14:16 #17853702als je genoegen neemt met de helft aan vermogen en koppel van de 2jz en een hekel heb aan turbo’s is dat een hele goeie oplossing:P
12 april 2011 om 14:29 #17853703Volvo T5 ;)
Meer vermogen (dan 24v), korter blok, en redelijk goedkoop12 april 2011 om 18:34 #17853704c20let dan heb je dezelfde ombouw spullen nodig als bij een c20xe (die je dus al hebt)
en je kunt t zo gek maken als je zelf wilt ik heb bij mijn c20let alles aan laten passen voor veel vermogen dan kost het je veel knaken maar je kunt ook gewoon een 2de hands blok met een ander chippie nemen dan heb je meteen al rond de 260 pk en geen gezeur met hoger gewicht enz enz
t enige wat je niet hebt bij een c20let en bij een c30se wel
is dat geweldige 6cilinder geluid
alleen voor dat geluid zou je al zon c30se inbouwen:wub12 april 2011 om 18:41 #17853705Ben hier ook bezig met de Let goed in te bouwen in de rekord, denk dat het wel net zo prettig rijd als een 24v in een manta
12 april 2011 om 18:44 #17853706[rquote=1912572&tid=146173&author=gsipiloot]c20let dan heb je dezelfde ombouw spullen nodig als bij een c20xe (die je dus al hebt)
en je kunt t zo gek maken als je zelf wilt ik heb bij mijn c20let alles aan laten passen voor veel vermogen dan kost het je veel knaken maar je kunt ook gewoon een 2de hands blok met een ander chippie nemen dan heb je meteen al rond de 260 pk en geen gezeur met hoger gewicht enz enz
t enige wat je niet hebt bij een c20let en bij een c30se wel
is dat geweldige 6cilinder geluid
alleen voor dat geluid zou je al zon c30se inbouwen:wub[/rquote]het rijd ook fantastisch , dat kan ik je wel vertellen12 april 2011 om 19:09 #17853707idd volvo t5 :thumbup betrouwbare blokken en erg snel
13 april 2011 om 09:46 #17853708in een opel hoort een opel blok
anders moet je bmw/volvo gaan rijden :D
24V rijd super in de manta
maar ook de ouwe 12V ben ik nog steeds gek van in een manta
enkel het geluid al:wub -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.