24v inbouwen

Forumindex Forums Modellen Manta 24v inbouwen

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228887
    dielke
      Lid sinds:
      12 February 2005

      beste,

      hebben er hier mensen ervaring met het inbouwen van een 3.0 24v in een manta b ?
      Zoja welk vliegwiel gebruik ik het beste ? Welke bak? en graag mss enkele nuttige tips

      mvg dielke

      #17764565
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        weet al aardig wat af van het inbouwen van dit blok in een monza, maar denk dat het bij een manta toch weer heel anders is.

        #17764566
        brobbel1
          Lid sinds:
          8 June 2008
          #17764567
          mar10manta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 July 2004

            vliegwiel kun je in duitsland kopen van ronald bolz, versnellingsbak kun je kiezen wat je wilt. ik rij met een GTRAG 240 ( manta dus) met een speciale koppeling komt ook bij bolz vandaan

            #17764568
            Dualramfreak
              Lid sinds:
              22 July 2006

              en, hoe rijdt “tie”?
              lekker he, zo’n 24 klepper. een wereld van verschil

              #17764569
              JOZO
                Lid sinds:
                29 September 2006

                origineel gepost door Dualramfreak
                en, hoe rijdt “tie”?
                lekker he, zo’n 24 klepper. een wereld van verschil

                Martien zal nog even moeten wachten met rijden.. Nog enkele maanden wachten en dan kan tie weer gas geven:thumbup

                #17764570
                mantaroel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 September 2005

                  ik rij met een getrag 265 achter de 24v, stukje betrouwbaarder, kan wat meer vermogen hebben

                  #17764571
                  mar10manta
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 July 2004

                    origineel gepost door mantaroel
                    ik rij met een getrag 265 achter de 24v, stukje betrouwbaarder, kan wat meer vermogen hebben

                    maakt niet uit welke bak je pakt als tie kapot gaat,gaat hij toch kapot , of heb jij er een splinternieuwe er achter gehangen?

                    #17764572
                    mr-turbo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      als je niet teveel gas geeft met een 24v, kan het best een tijdje goed gaan met een 240 getrag :)

                      #17764573
                      mantadevil
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        hoveel vermogen heeft een 24V 204 pk toch???
                        reed zelf met een manta 2liter turbo met 278 pk en dat met een 240 bak
                        tis maar net hoe je er mee omgaat

                        als je russtig weg rijd en dan je gas in trapt is er weinig aan de hand,trek je met spinnend ebanden weg dan trek je alles aan stront

                        #17764574
                        Tomvt
                          Lid sinds:
                          2 July 2004

                          zoek eens op getrag 240 en dan met name bmw forums, schrik je nog van hoeveel vermogen en koppel ze op die bakken loslaten zonder problemen… Killing voor een bak is vaak meer toeren maken 7000+, dat doe je met een 24v tje dus niet, rijd zelf iig al 10000 km met een 240 bak, en nee ik houd me eigen niet in omdtat anders kapot gaat en t is nog allemaal net zo goed als van te voren, over de rest van de aandrijflijn maar te zwijgen, dat begint iedere x dat ik volgas optrek steeds harder te kreunen en te piepen:cool:

                          #17764575
                          Redmen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 February 2007

                            ben zelf ook bezig kiek maar effe als je wil

                            http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=83636

                            #17764576
                            mr-turbo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 July 2004

                              origineel gepost door mantadevil
                              hoveel vermogen heeft een 24V 204 pk toch???
                              reed zelf met een manta 2liter turbo met 278 pk en dat met een 240 bak
                              tis maar net hoe je er mee omgaat

                              als je russtig weg rijd en dan je gas in trapt is er weinig aan de hand,trek je met spinnend ebanden weg dan trek je alles aan stront

                              daar zit dus een groot verschil….
                              jouw turbomotor heeft als je gasgeeft in eerste instantie maar iets van 100pk direct ter beschikking, daarna komt de turbo erbij en die verhoogt het vermogen, terwijl een 24v er DIRECT 200pk beschikbaar is, dat maakt voor de belastingsgraad een groot verschil

                              een 24v -200pk vreet achterassen als je er een beetje gas mee geeft, terwijl een c20let met 200pk dat veeel minder heeft…

                              maargoed zoals ik al schreef, als je er niet te gek meedoet, kan je er best een tijdje mee rijden :P

                              #17764577
                              rabbitopc
                                Lid sinds:
                                31 July 2008

                                ik had er bij mij een rekord 2.2 vliegwiel en koppeling opzitten die is net een maatje groter als de 2.0 gsi koppeling van de manta gsi .

                                ik reed ook gewoon met orginele manta 240 bak, tussen- en achteras.

                                orginele voor veren ging ook prima :thumbup

                                en voorremmen van een omega 3000 omgeboord naar 4 gaats en een reffet van 2mm om de remklauw te centreren :thumbup

                                carterpan (staal) paste gewoon na wat uitkloppen (maar ik had een 12 klepper)

                                verder veel slijpwerk om de dwarsbalk weg tehalen en een radiateur (kadett gsi 16v) in het voorfront te bouwen :thumbup
                                succes :thumbup

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.