24V in mijn Monza bouwen. Massa Wietjen.

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD 24V in mijn Monza bouwen. Massa Wietjen.

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246724
    Massa Wietjen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 October 2011

      Ik ben al een tijdje bezig om mijn Monza om te bouwen naar een 24V.
      Er lag een 3.0 12V in met hand bak.
      Er komt nu een 4traps automaat achter (ar35).
      Als alle las en construktie werk klaar is gaat de motor er uit en wordt de motorruimte in de carroserie kleur gespoten.
      Het is toch een heel avontuur.

      Massa Wietjen.

      [img][/img]

      #17995116
      monzaruba
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 October 2009

        een heerlijke motor…! :thumb
        in een hele mooie auto…! mooi project… :thumbup

        #17995117
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Inderdaad een mooie project. Ben momenteel zelf ook met hetzelfde project bezig.

          viewtopic.php?f=14&t=155717

          #17995118
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            vandaar dat ik deze al n tijdje niet meer gespot heb

            kwam hem eerder regelmatig tegen :thumb
            nabij grunnen :thumb

            #17995119
            peter777
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 January 2011

              Blokje recent in omgeving Groningen aangeschaft? :afro

              #17995120
              Remy70
                Lid sinds:
                27 December 2011

                Zit die bak achter niet veel te hoog? :shock:

                #17995121
                Massa Wietjen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 October 2011

                  Ik heb een complete Senator gekocht en daar alles uitgesleuteld.

                  De vraag van “zit de versnellingsbak niet te hoog ?”. Hij ligt boven in de tunnel goed vrij , en heb nog een vingerdikte ruimte.
                  Of moet de bak misschien om een andere reden zakken?

                  Massa Wietjen

                  #17995122
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    @Massa Wietjen wrote:

                    Ik heb een complete Senator gekocht en daar alles uitgesleuteld.

                    De vraag van “zit de versnellingsbak niet te hoog ?”. Hij ligt boven in de tunnel goed vrij , en heb nog een vingerdikte ruimte.
                    Of moet de bak misschien om een andere reden zakken?

                    Massa Wietjen

                    kan het op de foto,s niet zien
                    wat ik wel weet is dat als de bak te hoog hangt
                    dat dan de hoek in je tussenas te groot kan worden
                    mooist is dat de tussen as zo recht mogelijk achter de bak zit ;)

                    #17995115
                    mr-turbo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      @louwe 16 klepper wrote:

                      @Massa Wietjen wrote:

                      Ik heb een complete Senator gekocht en daar alles uitgesleuteld.

                      De vraag van “zit de versnellingsbak niet te hoog ?”. Hij ligt boven in de tunnel goed vrij , en heb nog een vingerdikte ruimte.
                      Of moet de bak misschien om een andere reden zakken?

                      Massa Wietjen

                      kan het op de foto,s niet zien
                      wat ik wel weet is dat als de bak te hoog hangt
                      dat dan de hoek in je tussenas te groot kan worden
                      mooist is dat de tussen as zo recht mogelijk achter de bak zit ;)

                      als het met een hardyschijf is, idd zo recht mogelijk, met een kogelgewricht moet ie zelfs onder een hoek staan :thumb

                      #17995123
                      Massa Wietjen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 October 2011

                        Bedankt voor de tips , ik zal er rekening mee houden.
                        Ik denk dat ik sowieso nog soort van kegjes tussen de versnellingsbaksteun maak, want deze zit nu iets gekanteld.

                        Massa Wietjen.

                        #17995124
                        Martijntwello
                          Lid sinds:
                          2 July 2004

                          @mr-turbo wrote:

                          @louwe 16 klepper wrote:

                          @Massa Wietjen wrote:

                          Ik heb een complete Senator gekocht en daar alles uitgesleuteld.

                          De vraag van “zit de versnellingsbak niet te hoog ?”. Hij ligt boven in de tunnel goed vrij , en heb nog een vingerdikte ruimte.
                          Of moet de bak misschien om een andere reden zakken?

                          Massa Wietjen

                          kan het op de foto,s niet zien
                          wat ik wel weet is dat als de bak te hoog hangt
                          dat dan de hoek in je tussenas te groot kan worden
                          mooist is dat de tussen as zo recht mogelijk achter de bak zit ;)

                          als het met een hardyschijf is, idd zo recht mogelijk, met een kogelgewricht moet ie zelfs onder een hoek staan :thumb

                          en om die reden gaat het er bij mij weer uit…(senator a1)
                          ik heb de bak nu een keer of 15 laten zakken, en of weer wat hoger..
                          in verband met trillingen bij bepaalde snelheden..
                          een extra hanglager erin laten zetten op aanraden van het bedrijf dat de as aangepast heeft had ook geen nut
                          krijg de trillingen er niet uit.. dus weg met al die 24v zooi..

                          van de week maar weer beginnen met 12v erin te hangen..
                          en weer rijden ipv eronder liggen sleutelen

                          verder een leuke monza en een leuk project.. ik hou t in de gaten.. :thumbup :thumbup

                          #17995125
                          GSE
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2006

                            Mmm ik heb een C30NE 177pk met een 03-71LE bak in mijn Monza zitten,dit is kwa aansluiting van de cardan hetzelfde als een AR25/35 bak en ik heb geen problemen,met trillingen en vibraties tot de 190 is het goed,harder heb ik nooit met dat ding gereden..

                            Dus het kan ook anders..

                            #17995126
                            Massa Wietjen
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 October 2011

                              Een tijdje niks van mij laten horen , maar ik ben toch aardig opgeschoten met mijn project.
                              Ik wist dat er wat roestvorming was bij de veerpoten maar als je begint te borstelen hou je niet meer op.
                              Achter de voorspatborden zat toch best wel een beste zooi roestschade.
                              Bij Opel4ever een lading plaatdelen besteld en maar beginnen te uitstukken.
                              Verder heb ik er 24v remschijven met klauwen opgezet.
                              Inmiddels staat de auto bij de spuiter (Puma Paint) om de motor ruimte weer netjes in de carrosseriekleur te maken.
                              Om er een kleine indruk van te geven nog een aantal foto’s.

                              Groeten , Michel.

                              #17995128
                              GSE
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 August 2006

                                Waarom heb je niet gewoon een 4-gang automaat van een Monza-Senator A2 genomen en die achter de 24v gebout,dan had je:
                                Een passende cardan kunnen nemen
                                En geen gezeik gehad met bak hoogte.

                                Je had dan zelf een bak steun moeten maken..

                                #17995127
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  even je foto’s goedgezet. blijft voor vele lastig

                                  #17995129
                                  Massa Wietjen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 October 2011

                                    De motorruimte is inmiddels gespoten.

                                    #17995130
                                    Massa Wietjen
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 October 2011

                                      Een paar dagen flink doorgepakt met dit als resultaat.

                                      Nu verder met het elektrisch , ik heb schema’s gedownload van Monza/Senator.de dus daar verwacht ik niet veel problemen mee.
                                      Wat nog wel een uitdaging is , is een passende uitlaat maken. Ik denk dat ik na de voorpijp doorborduur op de standaard uitlaat die er onder zit.
                                      Deze zijn wel een slag kleiner.
                                      De katalysators laat ik vervallen dus dat zal de doorstroming wel weer wat bevorderen.

                                      #17995131
                                      GSE
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 August 2006

                                        Ik snap niet dat je:

                                        Die 24V luchtfilterbak en radiateur en koelreservoir hebt gebruikt,je had net zo goed de originele spullen van een Monza/Senator kunnen pakken,ziet beter uit en je hoeft niks te veranderen.

                                        #17995132
                                        peter777
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 January 2011

                                          @GSE wrote:

                                          Ik snap niet dat je:

                                          Die 24V luchtfilterbak en radiateur en koelreservoir hebt gebruikt,je had net zo goed de originele spullen van een Monza/Senator kunnen pakken,ziet beter uit en je hoeft niks te veranderen.

                                          Tja, ieder zijn ding. Soms is het meest voor de hand liggende niet helemaal wat je in gedachten hebt. Vermoed dat de redenering is, hoe origineler alles aan het blok hangt is hoe beter de motor uiteindelijk zijn werk zal doen. Ik ben zelf een luie donder en wil alles zo makkelijk mogelijk doen, dus wat je zegt idd. Hoe dan ook, ziet er nice uit en hoop je straks met mijn paarse monster bij het stoplicht in groningen tegen te komen!

                                          #17995133
                                          Massa Wietjen
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 October 2011

                                            @peter777 wrote:

                                            @GSE wrote:

                                            Ik snap niet dat je:

                                            Die 24V luchtfilterbak en radiateur en koelreservoir hebt gebruikt,je had net zo goed de originele spullen van een Monza/Senator kunnen pakken,ziet beter uit en je hoeft niks te veranderen.

                                            Tja, ieder zijn ding. Soms is het meest voor de hand liggende niet helemaal wat je in gedachten hebt. Vermoed dat de redenering is, hoe origineler alles aan het blok hangt is hoe beter de motor uiteindelijk zijn werk zal doen. Ik ben zelf een luie donder en wil alles zo makkelijk mogelijk doen, dus wat je zegt idd. Hoe dan ook, ziet er nice uit en hoop je straks met mijn paarse monster bij het stoplicht in groningen tegen te komen!

                                            Klopt. Het dualram principe werkt in theorie op zn best als je de inlaat zo origineel mogelijk houdt. Van inlaatklep tot aan het begin van de inlaatbuis inclusief luchtfilterbak.
                                            De radiateur die ik geplaatst heb heeft er een warmte wisselaar inzitten voor de automaat en dat had mijn oude niet. En zo is het koelsysteem zo origineel als mogelijk.
                                            De motor loopt inmiddels en als een zonnetje zo mooi.
                                            Ik denk een week of 3 dan gaat ie de weg weer op.

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.