Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › 24V in mijn Monza bouwen. Massa Wietjen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2012 om 14:48 #17246724
Ik ben al een tijdje bezig om mijn Monza om te bouwen naar een 24V.
Er lag een 3.0 12V in met hand bak.
Er komt nu een 4traps automaat achter (ar35).
Als alle las en construktie werk klaar is gaat de motor er uit en wordt de motorruimte in de carroserie kleur gespoten.
Het is toch een heel avontuur.Massa Wietjen.
[img][/img]
19 februari 2012 om 14:53 #17995116een heerlijke motor…! :thumb
in een hele mooie auto…! mooi project… :thumbup19 februari 2012 om 16:08 #17995117AnoniemLid sinds:
1 January 1970Inderdaad een mooie project. Ben momenteel zelf ook met hetzelfde project bezig.
19 februari 2012 om 20:51 #17995118AnoniemLid sinds:
1 January 1970vandaar dat ik deze al n tijdje niet meer gespot heb
kwam hem eerder regelmatig tegen :thumb
nabij grunnen :thumb19 februari 2012 om 22:27 #17995119Blokje recent in omgeving Groningen aangeschaft? :afro
20 februari 2012 om 15:22 #17995120Zit die bak achter niet veel te hoog? :shock:
20 februari 2012 om 18:23 #17995121Ik heb een complete Senator gekocht en daar alles uitgesleuteld.
De vraag van “zit de versnellingsbak niet te hoog ?”. Hij ligt boven in de tunnel goed vrij , en heb nog een vingerdikte ruimte.
Of moet de bak misschien om een andere reden zakken?Massa Wietjen
20 februari 2012 om 22:51 #17995122AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Massa Wietjen wrote:
Ik heb een complete Senator gekocht en daar alles uitgesleuteld.
De vraag van “zit de versnellingsbak niet te hoog ?”. Hij ligt boven in de tunnel goed vrij , en heb nog een vingerdikte ruimte.
Of moet de bak misschien om een andere reden zakken?Massa Wietjen
kan het op de foto,s niet zien
wat ik wel weet is dat als de bak te hoog hangt
dat dan de hoek in je tussenas te groot kan worden
mooist is dat de tussen as zo recht mogelijk achter de bak zit ;)21 februari 2012 om 09:22 #17995115@louwe 16 klepper wrote:
@Massa Wietjen wrote:
Ik heb een complete Senator gekocht en daar alles uitgesleuteld.
De vraag van “zit de versnellingsbak niet te hoog ?”. Hij ligt boven in de tunnel goed vrij , en heb nog een vingerdikte ruimte.
Of moet de bak misschien om een andere reden zakken?Massa Wietjen
kan het op de foto,s niet zien
wat ik wel weet is dat als de bak te hoog hangt
dat dan de hoek in je tussenas te groot kan worden
mooist is dat de tussen as zo recht mogelijk achter de bak zit ;)als het met een hardyschijf is, idd zo recht mogelijk, met een kogelgewricht moet ie zelfs onder een hoek staan :thumb
21 februari 2012 om 18:32 #17995123Bedankt voor de tips , ik zal er rekening mee houden.
Ik denk dat ik sowieso nog soort van kegjes tussen de versnellingsbaksteun maak, want deze zit nu iets gekanteld.Massa Wietjen.
29 februari 2012 om 18:24 #17995124@mr-turbo wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
@Massa Wietjen wrote:
Ik heb een complete Senator gekocht en daar alles uitgesleuteld.
De vraag van “zit de versnellingsbak niet te hoog ?”. Hij ligt boven in de tunnel goed vrij , en heb nog een vingerdikte ruimte.
Of moet de bak misschien om een andere reden zakken?Massa Wietjen
kan het op de foto,s niet zien
wat ik wel weet is dat als de bak te hoog hangt
dat dan de hoek in je tussenas te groot kan worden
mooist is dat de tussen as zo recht mogelijk achter de bak zit ;)als het met een hardyschijf is, idd zo recht mogelijk, met een kogelgewricht moet ie zelfs onder een hoek staan :thumb
en om die reden gaat het er bij mij weer uit…(senator a1)
ik heb de bak nu een keer of 15 laten zakken, en of weer wat hoger..
in verband met trillingen bij bepaalde snelheden..
een extra hanglager erin laten zetten op aanraden van het bedrijf dat de as aangepast heeft had ook geen nut
krijg de trillingen er niet uit.. dus weg met al die 24v zooi..van de week maar weer beginnen met 12v erin te hangen..
en weer rijden ipv eronder liggen sleutelenverder een leuke monza en een leuk project.. ik hou t in de gaten.. :thumbup :thumbup
1 maart 2012 om 18:40 #17995125Mmm ik heb een C30NE 177pk met een 03-71LE bak in mijn Monza zitten,dit is kwa aansluiting van de cardan hetzelfde als een AR25/35 bak en ik heb geen problemen,met trillingen en vibraties tot de 190 is het goed,harder heb ik nooit met dat ding gereden..
Dus het kan ook anders..
6 mei 2012 om 16:48 #17995126Een tijdje niks van mij laten horen , maar ik ben toch aardig opgeschoten met mijn project.
Ik wist dat er wat roestvorming was bij de veerpoten maar als je begint te borstelen hou je niet meer op.
Achter de voorspatborden zat toch best wel een beste zooi roestschade.
Bij Opel4ever een lading plaatdelen besteld en maar beginnen te uitstukken.
Verder heb ik er 24v remschijven met klauwen opgezet.
Inmiddels staat de auto bij de spuiter (Puma Paint) om de motor ruimte weer netjes in de carrosseriekleur te maken.
Om er een kleine indruk van te geven nog een aantal foto’s.Groeten , Michel.
6 mei 2012 om 17:03 #17995128Waarom heb je niet gewoon een 4-gang automaat van een Monza-Senator A2 genomen en die achter de 24v gebout,dan had je:
Een passende cardan kunnen nemen
En geen gezeik gehad met bak hoogte.Je had dan zelf een bak steun moeten maken..
6 mei 2012 om 17:06 #17995127AnoniemLid sinds:
1 January 1970even je foto’s goedgezet. blijft voor vele lastig
12 mei 2012 om 13:14 #17995129De motorruimte is inmiddels gespoten.
17 mei 2012 om 08:03 #17995130Een paar dagen flink doorgepakt met dit als resultaat.
Nu verder met het elektrisch , ik heb schema’s gedownload van Monza/Senator.de dus daar verwacht ik niet veel problemen mee.
Wat nog wel een uitdaging is , is een passende uitlaat maken. Ik denk dat ik na de voorpijp doorborduur op de standaard uitlaat die er onder zit.
Deze zijn wel een slag kleiner.
De katalysators laat ik vervallen dus dat zal de doorstroming wel weer wat bevorderen.17 mei 2012 om 11:44 #17995131Ik snap niet dat je:
Die 24V luchtfilterbak en radiateur en koelreservoir hebt gebruikt,je had net zo goed de originele spullen van een Monza/Senator kunnen pakken,ziet beter uit en je hoeft niks te veranderen.
18 mei 2012 om 21:11 #17995132@GSE wrote:
Ik snap niet dat je:
Die 24V luchtfilterbak en radiateur en koelreservoir hebt gebruikt,je had net zo goed de originele spullen van een Monza/Senator kunnen pakken,ziet beter uit en je hoeft niks te veranderen.
Tja, ieder zijn ding. Soms is het meest voor de hand liggende niet helemaal wat je in gedachten hebt. Vermoed dat de redenering is, hoe origineler alles aan het blok hangt is hoe beter de motor uiteindelijk zijn werk zal doen. Ik ben zelf een luie donder en wil alles zo makkelijk mogelijk doen, dus wat je zegt idd. Hoe dan ook, ziet er nice uit en hoop je straks met mijn paarse monster bij het stoplicht in groningen tegen te komen!
19 mei 2012 om 18:26 #17995133@peter777 wrote:
@GSE wrote:
Ik snap niet dat je:
Die 24V luchtfilterbak en radiateur en koelreservoir hebt gebruikt,je had net zo goed de originele spullen van een Monza/Senator kunnen pakken,ziet beter uit en je hoeft niks te veranderen.
Tja, ieder zijn ding. Soms is het meest voor de hand liggende niet helemaal wat je in gedachten hebt. Vermoed dat de redenering is, hoe origineler alles aan het blok hangt is hoe beter de motor uiteindelijk zijn werk zal doen. Ik ben zelf een luie donder en wil alles zo makkelijk mogelijk doen, dus wat je zegt idd. Hoe dan ook, ziet er nice uit en hoop je straks met mijn paarse monster bij het stoplicht in groningen tegen te komen!
Klopt. Het dualram principe werkt in theorie op zn best als je de inlaat zo origineel mogelijk houdt. Van inlaatklep tot aan het begin van de inlaatbuis inclusief luchtfilterbak.
De radiateur die ik geplaatst heb heeft er een warmte wisselaar inzitten voor de automaat en dat had mijn oude niet. En zo is het koelsysteem zo origineel als mogelijk.
De motor loopt inmiddels en als een zonnetje zo mooi.
Ik denk een week of 3 dan gaat ie de weg weer op. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.