Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › 24v in een A2 type senator bouwen !
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2010 om 17:34 #17680583
ik heb Ronald gemaild dus ik wacht af wat hij voor prijzen mij toestuurt…:wors :wors
29 augustus 2010 om 17:37 #17680584AnoniemLid sinds:
1 January 1970:thumbup
1 september 2010 om 10:35 #17680585weet iemand of die Ronald Bolz op vakantie is?
krijg geen antwoord !1 september 2010 om 11:21 #17680586AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door noci
weet iemand of die Ronald Bolz op vakantie is?
krijg geen antwoord !Dat zou kunnen, is ook al 2 weken nie actief op HTF.:hmmz
1 september 2010 om 16:16 #17680587Oke, bedankt Ron,;)
Dacht al zoiets dat ik niks hoorde….
Dan nog maar even afwachten :sleeping12 september 2010 om 22:43 #17680588He he eindelijk bericht van Ronald Bolz,
Hij levert inderdaad alleen maar een complete set A’ 700,00 euro !
Dat vindt ik wel erg veel ga toch eens opzoek naar een alternatief, dit is wel erg veel geld.
Als ik alle pakkingen (set) voor 350 euro kan aankomen en de kettingen voor 75 euro.
Dan vindt ik 275 euro toch veel voor 2 geleiders en een spanner die bij mij nog goed is !!!
Maar voor degene die hem wel helemaal wilt reviseren er zijn nog onderdelen te krijgen :wors13 september 2010 om 06:20 #17680589AnoniemLid sinds:
1 January 1970Na wat ik hier en daar in de forums heb op kunnen
maken is dat juist de spanner de veroorzaker is,
die gaat minder functioneren, waardoor de ketting
met een groot woord gaat ‘klapperen’,
en dan wat GSE zei, ergens een nokje gaat raken,
waarna de ketting het na een tijdje kan gaan begeven :mad:dus bij een revisie daar niet op gaan bezuinigen.
zo ja, dan eerder gaan voor een nieuwe spanner dan een nieuwe ketting,
mits de ketting geen schade[slijtage sporen] heeft opgelopen :thumbupheb de links nie bewaard van die forums,
ga daarvoor zelf ff googlen of het htf forum in.
voor aankoop van mn a2 heb ik me er wel in verdiept,
want ik wilde wel weten wat de minpunten zijn van dit blokkie. ;)btw: het gaat hier natuurlijk wel om de eerste type c30se blokkies
13 september 2010 om 08:57 #17680590origineel gepost door noci
He he eindelijk bericht van Ronald Bolz,
Hij levert inderdaad alleen maar een complete set A’ 700,00 euro !
Dat vindt ik wel erg veel ga toch eens opzoek naar een alternatief, dit is wel erg veel geld.
Als ik alle pakkingen (set) voor 350 euro kan aankomen en de kettingen voor 75 euro.
Dan vindt ik 275 euro toch veel voor 2 geleiders en een spanner die bij mij nog goed is !!!
Maar voor degene die hem wel helemaal wilt reviseren er zijn nog onderdelen te krijgen :worswat gek, ik heb ook bij Ronald Bolz geinformeerd, heb even gevraagd of het ook goedkoper kan als de €750, maar bij dit pakket zit dus ook een koppakking etc. Hij heeft ook nog setjes van €350, puur alleen voor de kettingen
13 september 2010 om 11:48 #17680591Mijn broer heeft dacht ik….300 of 325€ betaalt voor het set en dat bestond toen uit:
2 kettingen
geleiders
pakkingen
KeeringAlles om de distrubutie weer nieuw te krijgen zonder spanner maar wel met handleiding over hoe en wat los te halen en wat weg te slijpen zoals Mantzel en Irmscher het ook hebben gedaan.
13 september 2010 om 14:00 #17680592Ben, kan jij eens aan je broer vragen of hij die handleiding nog heeft ?
Dan kan ik ook eens kijken of ik dat nokje nog erop heb zitten !
Ronald Bolz mailde mij dat die alleen nog sets verkocht en niets meer los !!!
Wel raar dat jullie wel setjes kunnen krijgen voor alleen de distributie :mad:13 september 2010 om 14:06 #17680593origineel gepost door MonzaRon
Na wat ik hier en daar in de forums heb op kunnen
maken is dat juist de spanner de veroorzaker is,
die gaat minder functioneren, waardoor de ketting
met een groot woord gaat ‘klapperen’,
en dan wat GSE zei, ergens een nokje gaat raken,
waarna de ketting het na een tijdje kan gaan begeven :mad:dus bij een revisie daar niet op gaan bezuinigen.
zo ja, dan eerder gaan voor een nieuwe spanner dan een nieuwe ketting,
mits de ketting geen schade[slijtage sporen] heeft opgelopen :thumbupheb de links nie bewaard van die forums,
ga daarvoor zelf ff googlen of het htf forum in.
voor aankoop van mn a2 heb ik me er wel in verdiept,
want ik wilde wel weten wat de minpunten zijn van dit blokkie. ;)btw: het gaat hier natuurlijk wel om de eerste type c30se blokkies
Het is beter om een nokkenas ketting op te meten. Maar dan moet je wel de originele maat hebben over zoveel schakels. Ketting kan er misschien mooi uit zien en weinig speling hebben, maar opgerekt is opgerekt. Zoveel tiende mm afwijking over 20schakels en het is in veel gevallen afgelopen. :(
13 september 2010 om 14:12 #17680594:wors juist….deze set heb ik ook via Ben (GSE) gekregen voor 300 euro…!
13 september 2010 om 14:28 #17680595AnoniemLid sinds:
1 January 1970de verschillen zijn wel groot te noemen :o
wanneer heb jij toen die setjes bij Ronald gekocht, ben ? :hmmz
13 september 2010 om 16:42 #17680596de spullen zijn bijna uitverkocht daarom verkoopt hij het laatste alleen in sets
het probleem zit hem in de spanner en geleider die zijn schaars geworden
kettingen heb ik nieuw voor een prikkie
13 september 2010 om 17:39 #17680597AnoniemLid sinds:
1 January 1970:wors…..:thumbup
13 september 2010 om 18:57 #17680598Mmm Jan is vorig jaar in augustus bij me geweest dan zal ik dat set wel ergens in juli gehaalt hebben..
Is een V8 setje nog goedkoper en simpler te monteren…Aus $ is 70 cent dus net geen 100€ kun je weer 6 ton der tegen.
13 september 2010 om 20:44 #17680599origineel gepost door opelforever
de spullen zijn bijna uitverkocht daarom verkoopt hij het laatste alleen in setshet probleem zit hem in de spanner en geleider die zijn schaars geworden
kettingen heb ik nieuw voor een prikkie
13 september 2010 om 20:50 #17680600Opel4ever, dat had ik al gezien maar ik zou er graag de geleiders en spanner bij hebben maar die kan jij ook niet meer leveren ????
En GSE, heeft jou broer nog die handleiding voor dat nokje te verwijderen ???
13 september 2010 om 22:11 #17680601AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSE
http://cgi.ebay.com.au/HOLDEN-V8-253-308-304-5-0L-ROLLMASTER-TIMING-SET-/180556803611?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item2a0a062e1bIs een V8 setje nog goedkoper en simpler te monteren…Aus $ is 70 cent dus net geen 100€ kun je weer 6 ton der tegen.
-offtopic
leuke vergelijking, je weet inmiddels wat het je heeft gekost om het blokkie hierheen te halen,
dan ben je denk ik met deze aanbieding ook nog niet klaar voor 100€ ;)13 september 2010 om 23:01 #17680602Nope wel voor 120/130€ als je het zonder track and trace nummer laat verzenden ben je voor 35$ klaar (25€) en als je op de verpakking ebay sold 36$ heb je geen invoer rechten…
Kabelboom zat ook geen belasting op…
Maar goed woensdag mag ik richting de 1000€ belating gaan betalen voor de V8..:puke
Ja foto/handleinding ligt hier nog ergens…het is nu 01:00 en ik zal morgen eens gaan zoeken ik moet weer om 7:30 op en om 8:00 paraat zijn…
13 september 2010 om 23:32 #17680603Oke ik hoor het nog wel van je, alvast bedankt voor de moeite:wors:wors
7 november 2010 om 15:19 #17680604origineel gepost door GSE
Koppaking hoeft der niet af,voor 300 of 325€ heb je een compleet setje inclusief geleiders en pakkingen enz enz,inclusief een handleiding hoe te vervangen en welk nokje weg te slijpen als je interesse hebt dan meld je maar.Ben zou jij eens kunnen kijken of jij die handleiding nog ergens kan vinden.
7 november 2010 om 19:53 #17680606up:wors
10 november 2010 om 21:33 #17680607he’ he’ eindelijk een kettingspanner gevonden lag nog in het magazijn bij de opel dealer hier, hoe ver moet je soms zoeken !!
Heb gelijk laten nakijken of er nog ergens een lag of nog te bestellen was maar helaas is deze uit het programma!nu kan ik eindelijk ( als ik wat meer tijd krijg ! ) de kettingen, geleiders en spanners vervangen.
10 november 2010 om 22:42 #17680608AnoniemLid sinds:
1 January 1970mooi man, succes ermee,
ja soms liggen de spulletjes om de hoek of bij de dealer in een hoek :thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.