Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › 24v in een A2 type senator bouwen !
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2010 om 22:40 #17680558
Ron nogmaals je bent maar een kindelijke patat,die hier ff een moment wilde uitzoeken om zijn eigen gezeur over Monza wilde goed praten…..dat mij hier een vraag werd gestelt over hoe mijn V8 project verliep en dat ik daarop andwoord gaf is wat anders als een topic toe eigenen met rare foto,s over hoe een 24V blok eruit ziet……….
Sorry dat je zo lang heb moeten wachten voordat ik 4 zinnen ofline ging en je kon toe happen :jerry:jerry
26 juni 2010 om 12:33 #17680559AnoniemLid sinds:
1 January 1970jammer dat je zo reageert, aan de andere kant is het weer
fijn dat we niet allemaal hetzelfde zijn :worsom mij te gaan verlagen naar jou niveau, nee,
dat gaat dit kinderlijke patatje te ver.:afrokheb wel respect voor je berichtgevingen hier in het forum,
of het nu wel of niet gekopieerd is uit een ander forum/site :thumbupMaar…..als je de boel gaat afzeiken hier, dan moet je niet raar opkijken
dat er users zijn waarvan je een tegenreactie van kunt verwachten, waaronder van mij.:PAan de topicstarter mijn exuses voor deze korte onderbreking :wors
dus snel weer on-topic ;)
grtz
26 juni 2010 om 16:53 #17680560origineel gepost door GSE
Mmm wat moet ik over de Holden 304 zeggen:
Motor is deze week op het schip gegaan samen met alles wat ik nodig heb zoals vooras uitlaatflenzen extra pakking set,wat filters,enz enz.Maar ik heb toch pas tijd in september om um in te bouwen,en als dat blok hier is moet ik toch het 1 en ander bestellen en laten vermaken zoals staart stuk van de bak moet uit de USA komen,radiateur moet ik de aansluitingen van naar L naar R zetten enz.
Oké Ben, daar houden we je aan, en wachten met spanning af tot September.
En laten we verder elkaar niet te veel afzeiken, dat is meer iets voor het duitse OHF.14 juli 2010 om 12:05 #17680561origineel gepost door Jo
origineel gepost door GSE
blablablablablaEn laten we verder elkaar niet te veel afzeiken, dat is meer iets voor het duitse OHF.
waar je mee omgaat wordt je mee besmet :)
25 augustus 2010 om 10:46 #17680562Hallo weet hier soms iemand wanneer de ketting van zo’n motor moet vervangen worden?
Ben bij een dealer geweest maar die vervangen hem nooit !
Als ik op een site in duitsland kijk dan zeggen ze bij de eerste modellen 3.0-24V moeten ze vervangen worden de latere niet meer .
Weet iemand vanaf welk motortype/ bouwjaar er sterkere in gegaan zijn?
Of hoe kan je het controleren ?
Vindt het zonde om hem te vervangen als het niet nodig is, maar als die breekt wordt ik pas echt misselijk van die prijzen denk ik !!!25 augustus 2010 om 17:06 #17680563Vanaf bj 90 zijn ze goed dacht ik,BJ staat op het blok in de buurt van je verdeler als ik het goed heb.
Ik zou voor die 300€ extra gewoon ff de ketting wisselen dan weet je zeker dat je 200.000km rust hebt…
Als een ketting knapt ben je veel centjes kwijt als je pech hebt.
25 augustus 2010 om 21:02 #17680564de mijne is van april 1992 dus dat is al het “sterke” type ?
Maar voor 300 euries heb je alleen de ketting of zitten de geleiders er dan ook bij ?
En hoe zit dan met de koppakking want die moet eraf voor de geleiders !26 augustus 2010 om 06:13 #17680565AnoniemLid sinds:
1 January 1970het probleem is niet zozeer de ketting, maar de veroorzaker.
heb vele fora’s en fauna afgestruind, en kom tot ene conclusie,
de ketting kan veel langer mee, als tijdig de spanners vervangen worden. :thumbupdie willen het wel eens minder gaan functioneren, waardoor er
een vorm van verslapping optreedt, en de ketting het nodige verduren krijgt.:(26 augustus 2010 om 10:11 #17680566Nee nee nee nee
De ketting lengt zich iets en gaat wat zwaaien en schuurt dan tegen een nokjes aan wat op het blok zit en zo schuren de mosselen door aan de zijkant.De Irmscher 4.0 en Mantzel blokken hebben dit nokje verwijderd…
Tevens is de kwaliteit van de kettingen ook niet je van het,zeker bij de eerste blokken knapte deze vaker,na 90 hebben ze andere kettingen gebruikt die sterker waren
26 augustus 2010 om 10:13 #17680567Koppaking hoeft der niet af,voor 300 of 325€ heb je een compleet setje inclusief geleiders en pakkingen enz enz,inclusief een handleiding hoe te vervangen en welk nokje weg te slijpen als je interesse hebt dan meld je maar.
26 augustus 2010 om 10:57 #17680568AnoniemLid sinds:
1 January 1970bovenstaande verhaal heb ik ook meerdere malen gelezen,
dat zou kunnen ;)Leg dan ook even uit waarom er 24V’s van die serie rondrijden,
die al meer dan 250.000 op de teller hebben, met org ketting :thumbupAls die kettingen, uit die bewuste serie, echt slecht waren,
hadden ze intussen allemaal moeten breken, toch…..? :hmmz
[heb het over de org 24V’s uit die bouwjaren]26 augustus 2010 om 11:31 #17680569Der zijn der ook die meer als 3 ton gedraait hebben als blok van na 90 zijnde…
Maar na 2 ton is der een grote kans dat de kettingen knappen/doorschuren whatever..
Daarom is het verstandig om altijd ff een ketting wissel bij een losblok zonder historie te doen.
Het is niet fijn als je kettingen knappen..dan kan het veel veel centjes kosten een veelvoud van 300€ als je het allemaal bij een revisie bedrijf laat repareren.
26 augustus 2010 om 19:36 #17680570GSE, ik heb wel intresse in dit setje.
Kan jij mij u2u sturen waar ik dit kan halen/bestellen ?27 augustus 2010 om 02:12 #17680571ik heb ook zo’n distributieset via GSE (Ben) aangeschaft…:thumbup
zeer compleet en zeer professioneel…met ‘stap voor stap’ een foto uitleg erbij…:wors
27 augustus 2010 om 23:12 #17680572Wil ook graag maar ik hoor niets meer van GSE !
28 augustus 2010 om 06:34 #17680573AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door noci
Wil ook graag maar ik hoor niets meer van GSE !probeer het via Ronald Bolz van het HTF forum, die heeft ze denk ik ook :thumbup
28 augustus 2010 om 09:38 #17680574Ja Ronald Bolz in DE levert ze,ik heb toen zo,n setje meegenomen voor Jan.
Moet je ff kijken op het Opel hecktriebler forum en zoeken naar Ronald Bolz of Monza24V.
Hij heeft die setjes liggen en ook sterkere koppelingen.
28 augustus 2010 om 16:39 #17680575Heeft die Ronald Bolz geen eigen site , ik kan er niets over vinden ?
Ik kom alleen maar op duitse forums uit en mij duits is erg slecht ( niks dus ! )
Kan iemand hier iets meer over die persoon vertellen of hoe ik dat spul kan bestellen?28 augustus 2010 om 17:11 #17680576AnoniemLid sinds:
1 January 1970probeer dit emailadres van Ronald >>>> info@24v-tech.de ;)
28 augustus 2010 om 18:48 #17680577Oke Ron, zover was ik ook al maar kan hij ook nederlands want ik zou niet weten hoe ik duits moet mailen !
Ik zal het proberen dan zie ik wel of hij het kan lezen.Toch bedankt voor je reactie…:wors
28 augustus 2010 om 18:57 #17680578vertaal proggie
http://nl.babelfish.yahoo.com/
is niet 100% accuraat maar ze begrijpen je wel:vertag
28 augustus 2010 om 20:14 #17680579Google translate is beter. Probeer anders eens in het engels
28 augustus 2010 om 21:36 #17680580Bedankt Jigsaw,
Werkt goed Google ( denk ik ) nu afwachten of hij het begrijpt en wat het kost.:wors:wors
29 augustus 2010 om 14:03 #17680581Heb zelf ook even contact gehad met Ronald Bolz, een compleet pakket met pakkingen en kettingen kost rond de €700,-. Is nog duurder dan een losse motor maar het is helaas zo. Maar dan heb je wel een compleet pakket incl koppakking.
29 augustus 2010 om 16:05 #17680582Mmm dan is ie opgelagen ik had zo,n setje voor 300 of 325€ vorig jaar wel zonder tandwielen dan,die waren tandwielen waren peperduur…dacht iets van 140 per stuk of zoiets..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.