24v in een A2 type senator bouwen !

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD 24v in een A2 type senator bouwen !

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 148)
  • Auteur
    charlois187
    Deelnemer

origineel gepost door bettus accu

origineel gepost door charlois187
      zijn er eigenlijk bedrijven die een 3.0 24V inbouwen in een A-1 of A-2?
      Maar nog het belangrijkste…die ook zorgen voor het blok, bak etc….?
      Op welke kosten moet je dan ongeveer rekenen?

ja hoor, die bedrijven zijn er. mijn vader kan em zo inbouwen. en nog belangrijker; ook voor de motor en bak zorgen. zowel automaat als schakel. licht er natuurlijk wel aan wat voor type schakelbak.

Wat zouden de kosten hiervoor ongeveer zijn?
      3.0 24 V (wel een goede met een zo’n laag mogelijke kilometerstand) + automatenbak.Ik weet niet wat nou het beste is daar heb ik te weinig verstand van, maar neem aan dat je vader er wel kaas van hebt gegeten :thumbup:wors

GSE
      Deelnemer

Is moeilijk te beandwoorden maar tel zo:
        motor 500
        bak 100-200
        kleine onderdelen en cardanas verbouwen 200€
        beurt en voor de zekerheid nieuwe kettingen 400€

Inbouwen 8-10 uur werk schat ik voor iemand die het vaker heeft gedaan…..Wat tel je zwart bij een hobby ist of bij een bedrijf ala plus minus 50/60€….

Zoiets ben je kwijt schat ik

m400

origineel gepost door GSE
          Maar goed Noci hoe ver ben je al met je plannen?

Persoonlijk zou ik de AR35 niet willen hebben ivm met het extra werk en die bakken zijn zeker niet beter als de 03/71L van AW.

Ik denk dat je het beste de Monza/Senator 4-gang bak kunt zoeken en die kunt nemen en als je die al hebt ben je heel gemakkelijk en simpel klaar,om die motor aan de gang te krijgen stelt niet veel voor.

Als je um erin hebt hangen dan meld je maar dan leg ik je wel uit hoe je de bedrading moet doen,dat is haast nog minder als ven een L-jetronic systeem…En zeker niet moeilijk,beste kun je wel een handschakel kabelboom nemen een automaat kabelboom gaat ook maar is eens zo dik en bevat allemaal draden en stekker die je niet nodig hebt,maar die kun je ook gebruiken als je niks anders kunt vinden maar ziet niet zo netjes uit of je moet um helemaal gaan strippen,maar das allemaal extra werk wat je kunt voorkomen als je een handschakel kabelboom derbij hebt.

Wat is er aan die bak dan ekstra werk? een kabeltje voor het noodlooplampje trekken? Of de knop voor de kickdown? De bedrading is samen met de motorkabelboom(als je al een automaat 24V hebt). Gewoon kompleet erin hangen. Krijg je echt geen spijt van.

bettus accu
          Deelnemer

zijn er eigenlijk bedrijven die een 3.0 24V inbouwen in een A-1 of A-2?
            Maar nog het belangrijkste…die ook zorgen voor het blok, bak etc….?
            Op welke kosten moet je dan ongeveer rekenen?

ja hoor, die bedrijven zijn er. mijn vader kan em zo inbouwen. en nog belangrijker; ook voor de motor en bak zorgen. zowel automaat als schakel. licht er natuurlijk wel aan wat voor type schakelbak.

Wat zouden de kosten hiervoor ongeveer zijn?
            3.0 24 V (wel een goede met een zo’n laag mogelijke kilometerstand) + automatenbak.Ik weet niet wat nou het beste is daar heb ik te weinig verstand van, maar neem aan dat je vader er wel kaas van hebt gegeten :thumbup:wors

pfoee ik weet niet wat het gaat kosten allemaal. zou ik aan me vader moeten vragen. hij heeft er zeker wel kaas van gegeten en heeft ook al een heel aantal keren 24v’s ingebouwd, maar dat is wat ik weet alleen in rekord C en commo A en commo B en rekord D….

maargoed, er zit alleen een ander carosserie omheen dus monza en senator moet ook een eitje voor hem zijn…:thumbup

Anoniem

hij heeft er zeker wel kaas van gegeten en heeft ook al een heel aantal keren 24v’s ingebouwd, maar dat is wat ik weet alleen in rekord C en commo A en commo B en rekord D….

maargoed, er zit alleen een ander carosserie omheen dus monza en senator moet ook een eitje voor hem zijn…:thumbup

Dit wordt ‘het EI van Bettus’ :D:D

;)

GSE
              Deelnemer

Extra werk bedoel ik mee:
                Cardanas aanpassen baksteun maken
                kickdown schakelaar plaatsen
                winterstand schakelaarplaatsen

En zoals iedereen weet zijn de AR-bakken niet de sterkste die er zijn.

De Aisin bakken zijn in principe gelijk:
                4-gang met lock up en sport/econoom stand maar zijn niet door een computer aangestuurt,ieder zijn keus wat ie doet ik ben geen AR bak fan.

m400

Pfffff, die bakken zijn niet sterk, schei toch uit man, ik rij er al 200.000km mee en veel met autotransporter en niet direct de kleinste caravan. Maar ik zal wel weer de uitzondering zijn zeker.

Anoniem

iedereen had het moeten weten, volgens GSE :hmmz :D

nu weet ik tenminste dat die AR bakken makkelijk 2ton mee kunnen,
                    thnx voor het delen van jou ervaring :thumbup

bettus accu
                    Deelnemer

ik voel hier wat verschillen:hmmz:jerry

Anoniem

ik voel hier wat verschillen

heb jij je pa al gevraagd over die inbouw, ben ook wel benieuwd :D ;)

bettus accu
                        Deelnemer

Nee,

Nog niet gedaan. Maar als mensen echt serieuze plannen hebben om om te bouwen dan kunnen ze me pa een mailtjuh sturen met de vraag naar de prijs…

Dat ga ik zo niet op een forum zeggen, want dan zijn er dan toch weer van die mensen die het op een of andere manier te duur vinden…

Anoniem

dat is te begrijpen, met alle respect :wors
                            maar d’r zit ook nog een knopke, daar waar u2u op staat,
                            voor de rest blijft het wat mij betreft binnenshuis ;)

noci
                            Deelnemer

origineel gepost door GSE
                              Extra werk bedoel ik mee:
                              Cardanas aanpassen baksteun maken
                              kickdown schakelaar plaatsen
                              winterstand schakelaarplaatsen

En zoals iedereen weet zijn de AR-bakken niet de sterkste die er zijn.

De Aisin bakken zijn in principe gelijk:
                              4-gang met lock up en sport/econoom stand maar zijn niet door een computer aangestuurt,ieder zijn keus wat ie doet ik ben geen AR bak fan.

noci
                              Deelnemer

ik heb dan wel een aisan bak met 3/4 gang ( schakelaar naast de pook )
                                Maar een sport/econoom stand zit er bij mij niet op !

GSE
                                Deelnemer

Ja die bedoel ik 4de gang sperren of niet…

En wat betreft duur…
                                  Persoonlijk vind ik voor een nette inbouw dat niet meer als 300/400€ getelt mag worden omdat het niet veel werk is als je weet wat en hoe,maar goed ik ben ook maar een mens en misschien schop ik andere nu voor de schenen,maar zo kijk ik tegen dingen aan.

bettus accu
                                  Deelnemer

ja, maar dat is niet inclusief motor:jerry

Jo1
                                    Deelnemer

origineel gepost door noci
                                      Kan iemand mij vertellen waar ik allemaal rekening mee moet houden. Als ik van een 3.0E naar een C3.0SE (24V) ga ombouwen.
                                      Kan ik de automaat bak mee ombouwen van de 24V ( hoor van de ene dat, dat niet gaat en van de andere weer dat het wel gaat !!! )
                                      Wie heeft dit al eens gedaan ??

Ik heb het al eens, en ook wel vaker gedaan, en nog weinig klachten gehoord over de automaatbak.
                                      bak is sterk genoeg en ook wel een genot om mee te rijden.
                                      Enig minpuntje vind ik zelf het schakelmoment van de 4e gang naar de lock-up. Is mijns inziens iets tekort. wanneer je bv vaker met caravan rijdt, kan het zijn dat je bij bepaalde snelheid (bijv 100km/u) in de 4e versneling te vroeg over schakeld, maar in de lock-up weer in een te laag toerental zit. (daarom rij ik dan maar 110)
                                      Maar d’r zijn tal van ECU’s waarbij ook een enkele zit met juist schakelmoment.

Wat de ombouw betreft zijn meeste dingen besproken.
                                      Dynamo kan men ook laten zitten, maar dan zul je de chassisbalk iets moeten aanpassen. Je kan dit doen door aan de bovenzijde bij de knik een stuk uitzagen van nog géén 15mm. Vervolgens de zijkant iets naar binnen tikken, dicht lassen en je ziet er nix van.
                                      Persoonlijk vind ik dat beter, i.v.m. spanmechanisme.

Ben, hou nou toch eens op met opscheppen over de duitsers. Zij kunnen hier zelf reclame maken als ze dat willen. Vertel liever iets over je eigen project (ombouw V8, aanpassen stuurhuis).

GSE
                                      Deelnemer

Mmm wat moet ik over de Holden 304 zeggen:
                                        Motor is deze week op het schip gegaan samen met alles wat ik nodig heb zoals vooras uitlaatflenzen extra pakking set,wat filters,enz enz.

Maar ik heb toch pas tijd in september om um in te bouwen,en als dat blok hier is moet ik toch het 1 en ander bestellen en laten vermaken zoals staart stuk van de bak moet uit de USA komen,radiateur moet ik de aansluitingen van naar L naar R zetten enz.

Anoniem

-offtopic
                                          zit je hier in een andermans topic je Holden te promoten,
                                          das niet zo netjes

De bedoeling is om je eigen topic te gaan openen.
                                          Open daarvoor je eigen topic hier in het Opel forum,
                                          in projecten omgeving is nog wel een plekkie vrij :D

We vinden het allemaal wel boeiend,
                                          dus laat maar ff zien waar jij mee bezig bent,
                                          maar dan wel in je eigen topic ;)

succes ermee :wors

Uniek

dat vindt ik ook niet verkeerd ben zeer geïnteresseerd:wors:wors

GSE
                                            Deelnemer

Mmm Ron zoals ik al schreef der is niks te vertellen want dat duurt nog wel ff…en zo,n andwoord is iets anders als een topic van iemand vol gaan knallen met foto,s van een 24V waarvan je niet weet wat je der mee wil.

Anoniem

-offtopic
                                                Je gaat ons niet verassen met een nieuwe topic over jou project ? :hmmz

Of is het toch makkelijker om bij een ander de boel
                                                af te zeiken om dan een +punt te gaan plaatsen over jou Holden,
                                                te lezen in meerdere topics. :(

Laat ik dit ff voorop stellen, heb echt niets tegen je Holden,
                                                heb er zelfs nog een topic over gestart hier.:thumbup

on-topic maar weer :D

een 24V foto mag best wel geplaatst geworden,
                                                en dat mijn interesse hetzelfde is als de topic starter,
                                                wat doen ik daar verkeerd mee, ja , en als ik nog niet weet
                                                waar we het blok gaan plaatsen, moet een keus maken,
                                                of in de A1 of toch de A2, blokkie kwam plots aanwaaien.

Daar wilde ik de info over hebben, wat nodig is
                                                als ik de 24V evt in de A1 zal gaan plaatsen.
                                                De A2 heb ik als voorbeeld, maar de A1 heeft automaat,
                                                dus zal het iets anders zijn met inbouw bla bla.

of had ik daar een nieuwe topic voor aan moeten maken,
                                                terwijl deze bijna hetzelfde is,
                                                en deze topic is ja ook geen project topic, dus……:thumbup

dacht echt dat we in een openbaar forum waren :hmmz

bettus accu
                                                Deelnemer

-offtopic

dit vind ik pas offtopic, een beetje in een ander topic gaan duscussieren over wat wel en niet in een topic mag:jerry

er is nog wel een plekkie vrij bij het slap geouwehoer gedeelte, waar jullie rustig verder kunnen gaan discussieren…:jerry

Anoniem

wie zit er nu voor het scherm :hmmz

kheb niks verkeerds gedaan :mad:

gewoon mijn mening getypt daar waar het thuishoort :angel

verder geen discussie meer,
                                                    wel respect voor de topicstarter blijven behouden:thumbup

bettus accu
                                                    Deelnemer

on topic dan maar weer…:thumbupking::wors

melvin

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 148)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.