Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › 24v in een A2 type senator bouwen !
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juni 2010 om 06:46 #17680508
origineel gepost door MonzaRon
ik ben het dan niet die het doet, as ie bijv in de A1 komt, haha
daar gaan we nog iemand voor zoeken :worsMaar als ie in de A2 komt, is het plug en play,
omdat daar al een 24V in zit, tenzij………:hmmzIn de A2 zit nu een gereviseerde 24V in,
het blokkie wat we er nu bij hebben heeft maar 40.000km gelopen :o :jerryDus wat we er precies mee gaan doen,
zien we later wel, eerst het blokkie ophalen,
want we moeten er nog een stukkie voor rijden ;)dat is wel een leuk project zeg!
Houd je oude blok maar voor mij vast!:P18 juni 2010 om 06:48 #17680509zijn er eigenlijk bedrijven die een 3.0 24V inbouwen in een A-1 of A-2?
Maar nog het belangrijkste…die ook zorgen voor het blok, bak etc….?
Op welke kosten moet je dan ongeveer rekenen?18 juni 2010 om 07:09 #17680510origineel gepost door charlois187
origineel gepost door MonzaRon
ik ben het dan niet die het doet, as ie bijv in de A1 komt, haha
daar gaan we nog iemand voor zoeken :worsMaar als ie in de A2 komt, is het plug en play,
omdat daar al een 24V in zit, tenzij………:hmmzIn de A2 zit nu een gereviseerde 24V in,
het blokkie wat we er nu bij hebben heeft maar 40.000km gelopen :o :jerryDus wat we er precies mee gaan doen,
zien we later wel, eerst het blokkie ophalen,
want we moeten er nog een stukkie voor rijden ;)dat is wel een leuk project zeg!
Houd je oude blok maar voor mij vast!:Porigineel gepost door Uniek
ik ben het eens met gse:wors
geef mij die 24 klepper maar, samen met mijn vrouw zou ik dan een 25 klepper hebben:P:P:wub
ikke eerst:jerry:jerry
18 juni 2010 om 16:17 #17680511origineel gepost door charlois187
zijn er eigenlijk bedrijven die een 3.0 24V inbouwen in een A-1 of A-2?
Maar nog het belangrijkste…die ook zorgen voor het blok, bak etc….?
Op welke kosten moet je dan ongeveer rekenen?ja hoor, die bedrijven zijn er. mijn vader kan em zo inbouwen. en nog belangrijker; ook voor de motor en bak zorgen. zowel automaat als schakel. licht er natuurlijk wel aan wat voor type schakelbak.
18 juni 2010 om 16:25 #17680512Zijn er nog zwakke dingen aan een 24V voordat ik hem ga overbouwen want dan kan ik er eerst nakijken voordat ik hem in de A2 ga bouwen ????
18 juni 2010 om 16:39 #17680513er staat nou een a2 met 24v te koop op marktplaats
18 juni 2010 om 16:55 #1768051424V heeft last van knappende distrubutie ketting (de lange) bij hoge km standen van boven de 2 ton,lekkende koppakkingen die leggen ergens bij cil 3/4 omdat daar een olie kanaal loopt en die 24V een alu kop hebben die een beetje meer uitzet als het stalen blok en zo bij hoge km standen kan gaan lekken.
Verder zijn het goede blokken.
Als iemand een 24V ingebouwd wil hebben en het zelf wil doen dan zal ik wel helpen heb der nu al 2x een ingebouwd in een Monza,als je weet wat je moet doen is het zo gedaan.
18 juni 2010 om 16:59 #17680515Wat voor kosten je moet rekenen:
blok 500Als je een schakel wilt en je een getrag bak dan moet je een ander vliegwiel hebben ala 250/300 wil je ook nog een sterkere drukgroep en plaat en druklager hebben tel der nog maar een 300 euro bij voor een sterke nieuwe koppeling.
Olie koelvloeistof en bougies enz 150€
Voor een 1000€ heb je wel een 24V aan het lopen inclusief aanschaf blok.
En ja een 24V is zuiniger en stukke sterker als die 30drek blokken scheelt zich zeker 40pk dat de 24V sterker is en het verbruik neemt met 2-3l per 100km af.
18 juni 2010 om 20:46 #17680516Is dit met een nieuwe ketting te maken of moet de hele set worden vervangen, ( tandwielen,spanner,geleider,kettting ) hij heeft nu 170.000 km gelopen.
Ik zou graag de automaat van de 24V er ook achter bouwen, maar dan moet ik de as aanpassen en de baksteun. Verder nog iets ????18 juni 2010 om 22:57 #17680517De kleine spanner tussen de tandwielen zo,n teflon achtig ding verslijt ook,ook je geleiders verslijten,in principe is het probleem van de ketting die mogelijk kan knappen wel op te lossen door der een andere ketting op te leggen,maar als je toch alles los hebt is het beter om ook nieuwe geleiders te gebruiken,omdat de oude geleiders zijn ingelopen en het toch wel een beetje werk is om alles los te halen dan kun je ook beter alles nieuw derin doen,heb je het zekere voor het onzekere en weet je zeker dat de motor timing weer in orde is,dan is het weer als nieuw wat betreft kettingen gedoe.
Automaat van de 24V is niet zoveel extra werk:
as en bak steun aanpassen.
schakelaar voor economy en sport plaatsen en winterstand.
schakelaartje onder gaspedaal plaatsen voor kick down .
En dat is het wel zo,n beetje in grote lijnen op wat kabel werk na.En om eerlijk te zijn die computer gestuurde veel fijner om mee te rijden als bv die 3-gang toerenbom.
Ik rij nu weer in de A1 en het eerste wat me opviel waren die erg hoge toeren bij lage snelheden…3300 toeren bij 100km/h????
Ik dacht ik kom los van de grond toen ik 160 ging..De gemakkelijkste/goedkoopste oplossing zou zijn:
een Monza 4-gang automaat nemen en die plaatsen dan spaar je bak steun en aandrijfas verbouwen uit net als dei winterstand schakelaar plaatsen en je hebt net zo goed 4-versnellingen en de lock up alleen niet zo geavanceerd maar als je een AR35 kun je die net zo goed inbouwen.Mocht der iemand een 24V goedkoop ingebouwd hebben dan kan ik Ronald Bolz aanbevelen in DE hij maakt de vliegwielen voor een C30SE aan een Getrag 265 te koppelen en heeft zelf 3 Monza,s 1x A1 24V met evo 500 blok en 1x A2 C30SE en 1x A2 C40SE.
En is niet duur en heeft al meer als 25x een 24V in een Monza/Senator Commo C gebouwd en heeft alle onderdelen op voorraad,hij woont net bij roermond over de grens misschien 10km over de grens met DE.Persoonlijk denk ik dat Ronald de best is kwa inbouw,en de goedkoopste omdat iedereen bij hem de onderdelen gaat halen,en buiten dat is hij de 24V man bij uitstek,en een garantie geval in het verleden heeft ie meer als goed opgelost,dus al mijn lof gaat naar naar Roland.
19 juni 2010 om 07:58 #17680518AnoniemLid sinds:
1 January 1970de 24V van m’n A2 is ook door Ronald Bolz ingebouwd :thumbup
19 juni 2010 om 21:08 #17680519AnoniemLid sinds:
1 January 1970.
19 juni 2010 om 22:23 #17680520……………Ja en…….gewoon een 24V met leuke kleurtjes????
Wat is hier anders aan als de gewone 24V waar al 1000zenden foto,s van op het net staan????
Als het nu een 4.0 24V was was het wel interesant geweest of een 3.6 24V of een 3.0 24V turbo maar de gewone 24V is al 100x de revu gepaseert.
20 juni 2010 om 08:36 #17680521Nou ja deze motoren liggen ook niet voor het oprapen..
Deze ziet er wel rete strak uit.
20 juni 2010 om 08:49 #17680522AnoniemLid sinds:
1 January 1970.
20 juni 2010 om 09:31 #17680523Hoeveel van die 24V blokken wil je hebben,binnen een week heb ik der 20 liggen als het moet…Zo zeldzaam zijn die blokken nu ook niet.
Op het Opel Hechtrieber forum hebben namen als Bitter Bitter Lilafrizfring Monza24V hebben der wel wat op voorraad liggen,geloof me die 24V,s zijn niet moeilijk aan te komen.
En dat potje verf derop smeren kan iedereen,ik hoop dat het binnen werk ook echt 40.000km heeft gelopen das belangrijker als dat likje verf wat derop zit.
20 juni 2010 om 10:17 #17680524Hee Ron ziet er mooi uit, zal best een plaatje zijn als die in je auto ligt.
Maar heeft die ook echt pas 40.000 km gelopen, dat kunnen ze allemaal zeggen ?
Laat hem eerst maar eens in je auto draaien dan kan je het wel merken of die echt nog die 204 pk’s heeft, toch?20 juni 2010 om 10:20 #17680525AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb ik iets verkeerds gedaan :hmmz
Of was ik weer te positief :mad:
20 juni 2010 om 10:32 #17680526?????????
Weet ik niet maar een collega heeft ook een 3.0E laatst gekocht was ook uit een lopende auto gehaald zeiden ze( klopt wel hij loopt ! ) maar hij loopt maar op 4 of 5 drijfstangen ipv 6 !!!
Zit een harde tik in het onderblok !!!
Daarom ben ik er niet zo zeker van als ik iets koop als ik het niet kan horen lopen, sorry niks verkeerds over jou motor.20 juni 2010 om 10:50 #17680527AnoniemLid sinds:
1 January 1970.
20 juni 2010 om 11:08 #17680528origineel gepost door MonzaRon
Heb ik iets verkeerds gedaan :hmmzOf was ik weer te positief :mad:
ja je wil niet ruilen met mij:D:wors:wors
20 juni 2010 om 11:09 #17680529Jij maakt je druk:door in een topic van iemand je toe te eigenen en foto,s van je eigen blok hier te plaatsen,zonder dat je weet waar je um in wilt hangen,als je foto,s van een 24V wilt zien kun je ook op inet zoeken zijn der veel te vinden…
Maar de topic starter komt hier ook niet verder mee..
20 juni 2010 om 11:38 #17680530AnoniemLid sinds:
1 January 1970daar heb je weer een punt mee verdient, tis al opgeruimd Ben :thumbup
20 juni 2010 om 11:46 #17680531Maar goed Noci hoe ver ben je al met je plannen?
Persoonlijk zou ik de AR35 niet willen hebben ivm met het extra werk en die bakken zijn zeker niet beter als de 03/71L van AW.
Ik denk dat je het beste de Monza/Senator 4-gang bak kunt zoeken en die kunt nemen en als je die al hebt ben je heel gemakkelijk en simpel klaar,om die motor aan de gang te krijgen stelt niet veel voor.
Als je um erin hebt hangen dan meld je maar dan leg ik je wel uit hoe je de bedrading moet doen,dat is haast nog minder als ven een L-jetronic systeem…En zeker niet moeilijk,beste kun je wel een handschakel kabelboom nemen een automaat kabelboom gaat ook maar is eens zo dik en bevat allemaal draden en stekker die je niet nodig hebt,maar die kun je ook gebruiken als je niks anders kunt vinden maar ziet niet zo netjes uit of je moet um helemaal gaan strippen,maar das allemaal extra werk wat je kunt voorkomen als je een handschakel kabelboom derbij hebt.
20 juni 2010 om 12:06 #17680532Ik heb een automaat 24V maar ik kan kijken of mij collega nog een handgeschakelde heeft staan, dat ik daar de kabelboom van neem.
Ik moet hem nog uit de B halen maar dan ga ik hem eerst maar eens nakijken.
Distributie kettingset verv. En dynamo steun bouwen ( heb nog een goede 100A liggen van een vectra Diesel.)
Als dat gebeurd is gaat die pas in de A2.
Maar moet nu eerst de radiateur terug brengen ( nieuwe paste niet ! )Hoop morgenavond de goede te kunnen monteren en weer kan gaan rijden !!!!
Rechter binnenscherm is ook weer gedeeltelijk vernieuwd! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.