24v in een A2 type senator bouwen !

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD 24v in een A2 type senator bouwen !

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 148)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221841
    noci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 March 2010

      Kan iemand mij vertellen waar ik allemaal rekening mee moet houden. Als ik van een 3.0E naar een C3.0SE (24V) ga ombouwen.
      Kan ik de automaat bak mee ombouwen van de 24V ( hoor van de ene dat, dat niet gaat en van de andere weer dat het wel gaat !!! )
      Wie heeft dit al eens gedaan ??

      #17680484
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Ik heb zoiets wel eens gedaan………

        Als je nu een automaat hebt kun je die bak ook gebruiken als het een 4-gang is wil dat zeggen (3 gaat ook maar moet je niet doen)

        #17680485
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Dus de standaard 4 traps van de senator pas op het C3.0SE blok?

          #17680486
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Ja boutpatroon is hetzelfde alleen moet je de starterkrans van een AR35 nemen,daar past de koppelomvormer van de 4-gang Monza/Sennie bak op.

            Verder moet je wat kleine dingen doen:
            dynamo verzetten
            stabi stang laten zakken
            dual-ram onderdruk doos ergens neer zetten
            stuurpomp reservoir ergens plaatsen
            uitlaat verlassen
            bekabeling doen…

            Stelt niet veel voor,binnen een dag ben je klaar als je het een keer zo,n motor hebt ingebouwd
            Uitlaad en dynamo houden het meeste op.

            #17680487
            noci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 March 2010

              Ik heb een 4 traps automaat ( bj ’85 ) maar kan ik de starterkrans van mij 3.0E overzetten op de C3.0SE ?
              Of moet ik daar iets anders voor hebben ?
              En de dynamo kan die daar niet blijven zitten ? Ben niet van plan om mij airco nog werkend te maken !
              Onderdruk doos zit bij mij al onder de paravan ( van de airco ).
              Uitlaat verlassen ? passen de voorpijpen niet of bij de katalysator ( die haal ik er toch onderuit )
              GSE heb jij niet wat foto’s van de verbouwing ????

              #17680488
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Nee
                Starterkrans van de 30E past niet deze heeft 6 krukasbouten en de 24V 8,je moet der 1 hebben van een AR35.

                Dynamo kan niet op de 24V blijven zitten aangezien de dynamo komt dan tegen de langsligger aan.

                Onderdruk doos van de AC weet ik niet of die gelijk is van de 24V maar die moet je hebben om je klep in je inlaatsysteem open te trekken die moet je ergens plaatsen.

                Voorpijpen van de 24V lopen anders als van een Monza en die hebben ook een andere aansluiting aan het spruitstuk en een lambda sonde,die je moet hebben.

                Gaskabel oliekoeler leidingen en stuurbekrachtegings leidingen kun je van je eigen auto gebruiken.

                Stabi stang vooraan moet 1-1,5cm zakken anders krijg je de oliefilter der niet meer af

                Je moet een busje laten maken voor de koelvin (of je oude waterpomp nemen) de 24V vin is nl te groot voor de Monza koeltunnel.

                #17680489
                noci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 March 2010

                  AR 35 zegt mij niets ? wat is dit voor vliegwiel, op welke opels zitten deze?
                  Oke de dynamosteun is zo te maken, lijkt me geen probleem.
                  lambda sonde blijft er wel in ivm het motormagnisment .
                  net zoals je al zei de dynamo en uitlaat zijn het grootste struikelblok.
                  maar kan ik de automaat bak van de 24V niet erachter plaatsen ipv de oude te laten zitten.

                  #17680490
                  noci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 March 2010

                    AR 35 zegt mij niets ? wat is dit voor vliegwiel, op welke opels zitten deze?
                    Oke de dynamosteun is zo te maken, lijkt me geen probleem.
                    lambda sonde blijft er wel in ivm het motormagnisment .
                    net zoals je al zei de dynamo en uitlaat zijn het grootste struikelblok.
                    maar kan ik de automaat bak van de 24V niet erachter plaatsen ipv de oude te laten zitten.

                    #17680491
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      AR35 is de automaat bak die standaard achter de 24V zit deze starterkrans heb je nodig om de AW 03/71L bak aan de 24V vast te kunnen schroeven.

                      Je kunt de 24V automaat bak meeover nemen,maar dan moet de baksteun veranderd worden en de aandrijfas en wat electronica.

                      Beste en gemakkelijkste is de aw 03/71L

                      #17680492
                      noci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 March 2010

                        Dat is geen probleem ik heb een donor auto dat is een senator B 24V automaat.
                        dus de boutjes van de omvormer los maken en gewoon vast zetten aan de oude automaat !

                        #17680493
                        GSE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 August 2006

                          Jip
                          Als je dat doet dan past het technisch aan elkaar,je moet dan wel je kabelboom iets veranderen zodat de computer denkt dat het een schakel is omdat die bak stand alonge is.
                          En je moet een steuntje maken zodat de tv kabel geopend word als je volgas draait…

                          #17680494
                          noci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 March 2010

                            ??????? Steuntje voor tv kabel ?????????
                            Wat bedoel je daarmee, kick down of ???

                            #17680495
                            GSE
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 August 2006

                              Ja trottle body valve (TV afgekort in het Engels) je moet iets maken dat de kabel de klep open trekt als de gasklep ook open gaat,zodat de bak de schakelmomenten weet.

                              Stelt niet zo veel voor maar het moet toch gemaakt worden.

                              #17680496
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                origineel gepost door noci
                                ??????? Steuntje voor tv kabel ?????????
                                Wat bedoel je daarmee, kick down of ???

                                Ooh was al aan het zoeken naar mijn televisiekabel :wtf

                                Maar je bedoelt natuurlijk de Throttle Control :cool:

                                #17680497
                                GSE
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 August 2006

                                  Trottle valve bedoel ik,kan der ook niks aan doen dat die kabel in het engels TV cable word genoemd…

                                  #17680498
                                  noci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 March 2010

                                    Oke weet ik dat ook weer, langzaam kom je steeds meer te weten van die oldies.
                                    Wordt wel steeds leuker.
                                    Als het plaatwerk straks klaar is ( wat nu weer tegen zat!!! )zal ik eens met de andere beginnen te slopen.

                                    #17680499
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      Zal er maar een vraag bij aan koppelen :o

                                      kheb al een leuk blokkie, kweet nog niet zekers waar die in gaat :o

                                      leuk op reserve, maar mooier om het ergens in te bouwen :thumbup

                                      Nu gaat het om een 24V evt in een A1 Monza bouwen.
                                      Waar op letten tov A2 Monza :hmmz

                                      de 3traps, die in de A1 Monza zit, kan beter wijken, zoals ik het hier lees,
                                      welke automaat kan er dan achter gekoppeld worden?
                                      of beter kiezen voor zo’n BMW versnellingsbak,
                                      dat idee aangegeven door de vorige bouwer van de A2 Monza

                                      :hmmz lijkt wel op een nieuw projectje :D

                                      #17680500
                                      Uniek
                                        Lid sinds:
                                        6 June 2010

                                        origineel gepost door MonzaRon
                                        Zal er maar een vraag bij aan koppelen :o

                                        kheb al een leuk blokkie, kweet nog niet zekers waar die in gaat :o

                                        leuk op reserve, maar mooier om het ergens in te bouwen :thumbup

                                        Nu gaat het om een 24V evt in een A1 Monza bouwen.
                                        Waar op letten tov A2 Monza :hmmz

                                        de 3traps, die in de A1 Monza zit, kan beter wijken, zoals ik het hier lees,
                                        welke automaat kan er dan achter gekoppeld worden?
                                        of beter kiezen voor zo’n BMW versnellingsbak,
                                        dat idee aangegeven door de vorige bouwer van de A2 Monza

                                        :hmmz lijkt wel op een nieuw projectje :D

                                        ik denk dat ik wel een paar keer langskom steek ik er ook nog wat van op:angel:P

                                        #17680501
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          .

                                          #17680502
                                          GSE
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 August 2006

                                            Hou die 30E toch das toch een geweldige motor aldus jou.

                                            Die mits je rustig behandeld vele tonnen aankan aldus jou en je bent geen harde rijder maar meer een cruiser die zijn auto met liefde behandeld…

                                            Dan heb je ook geen 24V nodig tevens is het dan ook niet meer origineel.

                                            #17680503
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              Yep, net wat je zegt, tis zekers een geweldige motor de 30e :jerry

                                              Starten en lopen maar, nog steeds een echte cruiser en geen racer :D

                                              Maar…….kheb nu aan andere optie, een A1 24V zou ook niet verkeerd zijn :D

                                              #17680504
                                              Uniek
                                                Lid sinds:
                                                6 June 2010

                                                ik ben het eens met gse:wors

                                                geef mij die 24 klepper maar, samen met mijn vrouw zou ik dan een 25 klepper hebben:P:P:wub

                                                #17680505
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  origineel gepost door Uniek

                                                  ik ben het eens met gse:wors

                                                  geef mij die 24 klepper maar, samen met mijn vrouw zou ik dan een 25 klepper hebben:P:P:wub

                                                  :D:D:D

                                                  #17680506
                                                  GSE
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 August 2006

                                                    Ron jij al echte monza liefhebber gaat toch geen andere motor in die prachtige cruiser doen,die 30E loopt toch zo goed….En jij rijd toch nooit hard en ook je originaliteit is weg dan….
                                                    Dan zou je een Nep Monza krijgen..

                                                    Alleen mensen die meer power en minder verbuik willen kiezen voor een 24V of wat anders,mensen die rustig rijden en niet beter weten vinden die 30E je van het.

                                                    #17680507
                                                    noci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      26 March 2010

                                                      ?
                                                      Is de 24V zuiniger dan de 3.0E die er nu nog bij mij in ligt ?
                                                      Ik rij op gas maar wel een die gestuurd kan worden ( nu nog niet want de 3.0E is niks aan te regelen ! )
                                                      Nu worden de 6 gas injectors allemaal tegelijk aan gestuurd net als op benzine. maar met een 24V kan ik het wel beter afstellen en afregelen !
                                                      Wordt het nog beter dan als ik straks zuiniger en meer power heb ?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 148)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.