240 Getrag uit BMW E30 passend op een Monza?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD 240 Getrag uit BMW E30 passend op een Monza?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    bananenbennie
    Deelnemer

Even een vraagje. Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een 240 Getrag en kwam er een paar tegen op MP afkomstig uit de BMW E30. Past dit 1 op 1 op een Monza?

http://link.marktplaats.nl/485434406″ onclick=”window.open(this.href);return false;

http://link.marktplaats.nl/499317056″ onclick=”window.open(this.href);return false;

http://link.marktplaats.nl/500023347″ onclick=”window.open(this.href);return false;

astraminator
      Deelnemer

Nee, past niet. Het huis past niet op een opel blok. Volgens mij de cardanas ook niet. Afstand van de versnellingspook zul je ook moeten aanpassen. Makkelijker om een opel getrag 240 bak te zoeken. Als het voor een 3.0e is zou ik voor een 265 bak gaan. Die is wel redelijk duur maar die draai je niet snel stuk. Andere bak is de R35 of eventueel r25 bak van een senator B. Die zijn volgens mij een stuk voordeliger.

bananenbennie
        Deelnemer

@ckad wrote:

Andere bak is de R35 of eventueel r25 bak van een senator B. Die zijn volgens mij een stuk voordeliger.

dat is ook nog een idee, dan ook meteen in combinatie met een koppelingsset uit de senator neem ik aan?

(getrag 265 ligt momenteel even wat boven het budget ja..)

peter777
          Deelnemer

Bemoei me er ook even mee :afro Een B omega bak van een 2 liter of een V6 gaat dat passen? Die dingen zijn ook helemaal niet duur? Als het wel zou kunnen passen wat moet je dan allemaal veranderen?

astraminator
            Deelnemer

Alles is natuurlijk pas te maken. Wil je niet teveel aanpassen gebruik dan een versnellingsbak van een CIH blok. Die zijn met weinig aanpassingen allemaal passend. Soms moet je wat kreatief zijn met de afstand van de versnellingspook of met de koppeling, drukgroep en vliegwiel.

peter777
              Deelnemer

@ckad wrote:

Alles is natuurlijk pas te maken. Wil je niet teveel aanpassen gebruik dan een versnellingsbak van een CIH blok.

Heb je misschien ook een lijstje met welke bakken dat zijn? En onder zelke auto’s ze vandaan komen?

Naar wat ik weet heb je dus de getrag 240 en 265 welke zijn gebruikt in de A2 monza’s en senators en zijn gemakkelijk in een monza in te bouwen

En die R serie bakken? Waar komt dat onder weg, en welke varianten heb je daarin?

bananenbennie
                Deelnemer

Ik denk dat die R serie bakken bij de 6 cylinder B Senators/ A Omega’s horen?

astraminator
                  Deelnemer

Hier een komplete lijst met de diverse bakken.

http://senatorman.de/index-v1.html

bananenbennie
                    Deelnemer

Nog even een vraagje. Ik heb vandaag een Senator B handbak op de kop getikt inclusief ingekorte aandrijfas :mrgreen: :thumbup

Serienummer is 90 289 169199, deze is oa in de c30le geleverd vond ik op internet. Heb ik nu de R25 of de R35 bak?

kiyamizio

Serie nummer van de 240 en 265 begint ook met dat.getal dus ik denk wel een r25 in het een kabel kopeling of hydro

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

bananenbennie
                        Deelnemer

@kiyamizio wrote:

Serie nummer van de 240 en 265 begint ook met dat.getal dus ik denk wel een r25 in het een kabel kopeling of hydro

kabel

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.