Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › 20XE motorblok info gevraagd!!!! Oplossing gevonden!!!!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2010 om 20:12 #17216259
Wie kan mij vertellen welke Bosch motronic (2.5)er in een 20xe hoord te zitten?????????
Gaat hier dus om een motor zonder katalysator en lamba-regeling.
En anders zijn er ook ideen welkom om deze motor goed te laten lopen op een andre motronic
Greetz Richard
17 januari 2010 om 13:26 #175944360261 200 481
17 januari 2010 om 20:03 #17594437Deze zit er in das de GY motronic uit de calibra.
Greetz Rich
18 januari 2010 om 18:22 #17594438de eerste types zonder kat hadden die wel lambda regeling?
18 januari 2010 om 19:42 #17594439nope heb een spruitstuk zonder aan sluiting.
Maar nu heb ik er wel een opgemaakt omdat de motronic GY er aan hangt.
Greetz Rich
20 januari 2010 om 21:29 #17594440Wie rijd er ook met een 20xe rond?????????????????
En wie heeft dan de alle gegevens voor me, die op de lmm of luchtmassa meter staan?
En even er bij vermelden op welke toeren die stationer loopt!!!!!
Greetz Rich
22 januari 2010 om 20:11 #17594441ECU met en zonder lambda regeling is dezelfde.
Als je van C20XE naar 20 XE wil, moet je het volgende doen:
Accu loskoppelen.
De stekker van de lambdasensor lostrekken en de draad zo vastmaken dat hij niet op de uitlaat gaat hangen.
Stekker van de ECU loskoppelen.
Deze stekker openmaken.
De (zwarte) draad van pin 20 (pinnummers staat op de uiteinden van de stekker) aan massa verbinden. Als je de kabelboom een klein stukje los haalt zit daar vaak een massa’knooppunt’, daar kan je die draad makkelijk vastsolderen.
Vervolgens de boel weer in elkaar bouwen.Je kan nu op de LMM een dopje uit het vierkante deel (waar ook de stekker op zit) wippen en daarachter zit een schroefje om de CO af te stellen.
Als je motor niet mooi stationair loopt, kan het volgende aan de hand zijn:
Omloopluchtklep vervuild. (Staionair toerental ‘schommelt’ dan) Demonteren, schoonmaken en weer monteren.
Ik heb ook een keer gehad dat de gasklepschakelaar stuk was. Dit kan je eenvoudig controleren door, als de motor stationair loopt, de stekker van de gasklepschakelaar los te trekken. Reageert de motor daar niet op dan kan je nog controleren of hij goed afgesteld staat, en anders is hij stuk.
De gasklepschakelaar (zwart kastje) zit op het asje van de gasklep, aan de kant waar de gaskabel NIET zit.Succes !!
7 februari 2010 om 12:38 #17594442Gelukt, motor loopt als een zonnetje
De bedrading van de stapmotor en de klopsensor zaten verkeerd om.
De pin 20 op de ecu (4,5 volt) die is leeg daar moet je van die pennetjes voor hallen bij een bosche winkel deze soldeer je aan een stuk draad en klik je in de kunstof houder. Dan schroef je alles weer in elkaar en leg je deze draad aan massa.
Nu heeft die geen lamba regeling meer!!!!!!!!!!!!Nu heb ik metteen de bedrading verwijderd in de kabbelboom van de lamba aan sluiting dus die heb ik ook niet meer onder de motorkap.
Ga de lamba ook weer verwijderen op het spruitstuk.Met dank aan Dennis de Vos:wors
Greetz Richard
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.