Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › 20SEH doet het wel :d
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 september 2009 om 07:55 #17211977
Goedemorgen,
Na een hoop gedonder met mijn vorige C20NE, heb ik de 20SEH van Glenngsi overgenomen.. Ben er eerst heengereden toen het blok nog in de auto zat, gestart en liep perfect. Hij heeft hem uitgebouwd en binnen 2 weken had ik hem er bij mijn in mijn d kadett gebouwd.
Alles aangesloten zoals Glenn het had gelabeld (nog bedankt daarvoor :) ) en overal staat ook spanning op, massa’s nieuw verschillende relais geprobeerd, op de bobine komt netjes spanning bij contact aan op de overige gesch + ook, de dynamo, bobine en de brandstofpomp hebben gewoon stroom. als ik het relais doorverbind loopt de pomp en komt er ook benzine in het blok, en bij contact aan tikt het relais en de stappenmotor.. Maar verder gebeurd er niets :(
Glenn is bereid naar Roosendaal te komen om me verder te helpen, maar misschien zie ik iets over het oog… het contactslot was mijn 1e gedachte, dus alles doorgemeten en de zwart/rode draad naar de startmotor geeft bij starten ook gewoon spanning… evenals de gesch + en de rode.
Ik heb dus exact alles gebruikt waarom hij bij Glenn wel liep, blok, boom en ecu
iemand een idee.. :)
8 september 2009 om 19:26 #17520811TIP :
Heb je wel goed massa vanaf de carosserie naar het blok ?
Dus niet zon kabeltje van 2mm doorsnee ma een fatsoelijke dikke !Hier hetvergelijkbare gehad met een cross auto kabel dr aan en gaan met die banaan !
grtz
8 september 2009 om 19:31 #17520812had er eerst zo een massa strip aan hangen, van de wielkast naar de versnellingsbak. heb deze vervangen door een nieuwe accukabel.. zelfde met de massa van carroserie naar de accu -.
heb daarnet nog even gemeten, bij de startmotor zelf geeft ie met starten ook gewoon spanning op de zwart/rode..
8 september 2009 om 19:41 #17520813Wat is nu het probleem ?
De motor wil niet rond draaien bij het omdraaien van de sleutel ?
8 september 2009 om 20:11 #17520814er draait niets rond bij het draaien van de sleutel Freek, alleen mijn relais tikt, en de stappenmotor tikt bij contact aan, als ik de pomp doorverbind komt er benzine, overal staat spanning op bij starten, maar er klinkt geen vroem vroem, en ook geen startmotor geluid.. gewoon alleen de klik van het contact als je in de uto zit wat je hoort.
contactslot dacht ik eerst, maar daar stond overal spanning op..
Zou de staertmotor kapot kunnen zijn (die hb ik nog 1 liggen, dus kan ik wisselen)
8 september 2009 om 20:24 #17520815Ja stuk of vast of geen spanning of geen massa.
even alles bij langs gaan ;)
8 september 2009 om 21:15 #17520816hoeveel vermogen levert de accu? zet er eens een goede meter op en kijk hoever hij terug valt bij starten… wellicht een slechte of te lichte accu…
Succes!!:thumbup
8 september 2009 om 21:26 #17520817lijkt idd een beetje op een dode accu :afro
9 september 2009 om 06:33 #17520818Ik heb de accu uit mijn corsa B en de accu uit mijn Corsa C ook geprobeerd, deze beiden auto rijden dagelijks en leveren 12.5v
spanning en massa staan er op de startmotor, dat heb ik gemeten (met een goede meter), hamertje tik haalde ook niets uit.. dus ga hem vrijdag wel ff vervangen, is niet zoveel werk en heb er nog 1 liggen van mijn vorige c20ne..d ie heb ik getest en die werkt gewoon.
thanks.
9 september 2009 om 12:20 #17520819gaat niet zozeer om het aantal volts… vooral om het “vermogen” dus de amperage die een accu kan leveren… over het algemeen trekt een 2.0 met starten stukken meer vermogen dan bv een 1.2 16V ;)
9 september 2009 om 12:26 #17520820is een 60AH accu, zit er net een maand in, voor de vakantie speciaal een neiuwe erin laten leggen. Dus dat is het probleem niet., Al zou het te licht zijn, zou tie nog tekenen van leven moeten geven.
10 september 2009 om 18:03 #17520821ik denk dat je startmotor of vast zit of geen goede massa heeft..
er zit een massakabeltje op de startrelais naar de startmotor (dus op de startmotor zelf)..Trek ff ook een extra kabeltje naar de startmotor..
de dunne draad dus, en deze eens kort aan de accu + pool houden.
zodat je buiten je contactslot omgaat..Maar denk wat ik zo hoor aan de defecte/slecht massa hebbende startmotor
10 september 2009 om 20:34 #17520822dat denken wij ook Marcel, want buiten contasct om hebben we al geprobeerd, en als de startmotor eruit is, en aan een losse accu hangt loopt ie als een gek, maar erin doet ie niets.. morgenavond ga ik hem er weer uithalen en de massa goed schoonmaken.. dan zou het moetewn werken (hoop ik)
11 september 2009 om 18:31 #17520823Zou het kunnen zijn, omdat mijn dynamo kapot is..? ik heb mijn twijfels bij dat ding..
11 september 2009 om 20:42 #17520824nee moet ie in principe wel op lopen, mits de dynamo niets kort sluit..
ff bedrading eraf halen en zorgen dat de bedrading geen kortsluiting kan maken…11 september 2009 om 20:46 #17520825ga ik morgen ochtend doen, als ik mijn dynamo aansluit krijg ik vreemde waarden uit mijn multimeter… dus ga hem er morgenochtend ff afhalen. merci :)
11 september 2009 om 20:49 #17520826succes, je hebt nu al ellende genoeg gehad…
11 september 2009 om 20:56 #17520827Maar we gaan gewoon door :D
dat zwarte draadje wat uit mijn dynamo komt, waar sluit ik deze op aan….? is maar een kort kabeltje.
12 september 2009 om 11:34 #17520828Dynamo afgekoppeld, – pool eraan, sleutewl omdraaien en starten als een tierelier :D jippppie hij doet het.! eindelijk..
Mag ik bij deze alvast Marcel, Folkert, Freek, Jaqcues en Glenn heel erg bedanken voor alle hulp en soresoplossingen…
Nu alleen dat dynamo probleem nog op zien te lossen… Ik heb er wle een andere dynamo van Glenn bij gekregen, maar hier moet een andere riem op.. want deze past dan niet, hoe kan ik zien welke riem ik dan moet hebben..?
en welke draden sluit ik waar aan bij die dynamo :D
13 september 2009 om 12:57 #17520829dikke rode kabel op de dikste schroefdraad en d+ op het kleine schroefdraad
de poelie kun je toch van je oude dynamo afhalen of ??
Suc6 met de auto :agent
13 september 2009 om 13:54 #17520830idd.. gewoon de poelie dan omzetten..
Als ik dat eerder had geweten had ik laatst niet die dynamo’s in de oud ijzer bak gemikt…
Had er stuk of 5 liggen..13 september 2009 om 14:55 #17520831Komt goed, heb Glenn een foto van mijn dynamo gestuurd en hij zou me zeggen hoe en wat :) dus we komen er wel.
13 september 2009 om 16:51 #17520832ok top…
eindelijks rijden :angelWas mijn kabelboom gelukkig niet de boosdoener.. :angel
13 september 2009 om 18:15 #17520833Dit is een compleet andere boom met ander blok.. nu een seh blok :D dus nog leuker. :D
uitlaat zoeken, wiellagers vernieuwen (als ik mijn wiel beweeg bij opkrikken gaat ie een beetje heen en weer) dynamo eraan en naar de keuring/garage
Hoop het deze maand af te krijgen :D
14 september 2009 om 17:20 #17520834neem aan dat je het over je achterwiel lager hebt? Als die geen geluid maakt (lees niet kapot is) Kan je hem ook nog afstellen he!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.