Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 20s Varajet II loopt op 3 cilinders (opgelost! inlaatpakking
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2009 om 23:02 #17477302
Loopt ie nou nog steeds op 3 of inmiddels op 4 cilinders??
Daarom greep ik altijd naar de injektie systemen!!26 april 2009 om 12:22 #17477303Het is nog steeds niet opgelost, de motor loopt nog steeds vrij onrustig en de auto auto trilt alle kanten op, de versnellingspook ook! Als ik de kabels van cillinder 3 en 4 los trek merk ik helemaal geen verschil, dat moet je toch zeker wel merken??
– Nieuwe bougies
– Nieuwe bougiekabels
– Alle kabels vonken
– Onsteking staat nu zeker goed
– Compressie 12-13barIk hoop aanstaande week mijn VR2 vraagbaak binnen te krijgen om de carb te kunnen stellen.
Kan het een brandstoffilter zijn die verstopt is ofzo? :hmmz
Leon, je hebt hier een dopsleutel laten liggen ;)
27 april 2009 om 17:26 #17477304dan moet ik die binnekort maar ns op komen halen.
probleem is te weiten aan slechte pakkingen van het inlaattraject dus loopt de motor nogalslecht. pas na het vervangen van deze pakkingen kun je iets zeggen over het wel of niet op 3 poten lopen. compressie is op alle cilinders goed en elke bougie vonkt. na het afstellen van het ontstekings tijdstip werd het blok al rustiger. even wachten op pakkingen dus en dan alles netjes afstellen.27 april 2009 om 21:45 #17477305Ik vervang de in en uitlaatpoort pakkingen aanstaande week, kijken wat het doet.
Ik hoop morgen mijn boek eindelijk binnen te hebben zodat ik alles kan nalopen :D
Waarom kan ik nergens een fatsoenlijke foto vinden van een CIH 20S met de verdeler en bougiekabels duidelijk in beeld :hmmz
27 april 2009 om 22:46 #17477306Waarom. wat is het nu daarvan??
Verdeelkap los halen, draai je eerste zuiger voor bij de DB naar boven(draai je eerste bougie eruit zie je de bovenkant vd zuiger), kijk op de het krukas wiel, staat een kerf in en een opstaande vin op je DB-deksel dan kijk je in de ontsteking, rotor ene kant op staat ie naar 3 of hij staat in de richting van een streepje op het dunne randje van het onstekingshuis.Draai je krukas iets zie de draai richting.
Waar het streepje boven in het ontstekingshuis staat is cilinder 1 en dan verder, 1-3-4-2,tada.
Doet ie het niet goed, is het echt koppakking of kleppen!of nokken weggesleten , kan ook nog (komt nooooit voor uuhhhmm…!!)5 mei 2009 om 09:02 #17477307Gister de inlaatpakking vervangen en wat een verschil! :thumbupking::wors:o Dat was dus het probleem. Nu heb ik wel een bout van een uitlaat afgebroken in het het blok :hmmz weer een uitdaging! nu start en loopt het zo lekker! moet de carb nog steeds afstellen.
Hoe moeilijk is het om een 20s om te bouwen naar een 20e?
6 mei 2009 om 14:51 #17477308Waarom wil je dat dan als ik vragen mag?
10 mei 2009 om 17:38 #17477309Als ik nu iets met een Cih zou doen , dan is het absoluut met injektie!
12 mei 2009 om 22:13 #17477310Waarom injectie? efficiënter en meer vermogen? misschien wel meer voordelen. Is zo’n ombouw moeilijk of is het inlaatspruitstuk en carb vervangen door een injector + electronica?
13 mei 2009 om 06:04 #17477311Het is toch een hoop werk, en je moet het teneerste nog kopen, en de vermogenswinst is niet erg groot.
16 mei 2009 om 22:12 #17477312Ik wil eigenlijk van de Varajet2 af :p injectie, webers of VaraJet2 revi :hmmz
Mijn schokdempers zijn nodig aan vervanging toe. Iemand tips? mischien zelfs meteen ietsje verlagen?
16 mei 2009 om 22:32 #17477313appeltje-eitje
17 mei 2009 om 10:24 #17477314origineel gepost door robbyrood
appeltje-eitje:wtf enlight me!
17 mei 2009 om 10:36 #17477315Met Weber (dubbel) zit je rond de 1000 euri, want dan moet je ook lamba-sonde e.d. installeren. Is wel goede investering :thumbup
18 mei 2009 om 13:31 #17477316Eerst maar eens lassen en spuiten en daarna kijken voor injectie of webers, of meteen een C20LET king:
Maaruh wbt schokdempers, Koni of Monroe? :hmmz is het verstandig de veren ook te vervangen? En hoe zit het met verlagen? doe je dat dmv korte dempers en veren?
Heeft er iemand enig idee hoe en waar ik mijn auto kan laten testen om te kijken hoeveel PK mijn 20s nog op de weg brengt?
Ik wil uiteindelijk rond de 150PK hebben. De beste optie is tot nu toe een C20XE of zelfs een LET. Maar goed, liever harde PK’s en geen turbo’s.
Ik kan helaas weinig vinden over een 3.0 V6 (Opel) ombouw. Lijkt me ook wel leuk :D
Wat voor onderdelen zitten er bij een gasinstallatie? Een gastank, een klep en een paar slangen toch? Thats all?
Btw, een stel webers kosten op Marktplaats ~300 Euro :wors Een injectiesetje kost wss nog minder.
VaraJet2 fixen > 35 euro
Webers > 300+(spruitstuk)
C20XE > ~1000 euro totaalplaatjeIk denk toch maar een stel webers en een fatsoenlijke uitlaat :D
19 mei 2009 om 16:31 #17477317Koni,
Zoek een injektie van een 2.oE of zelfs een echte 2.0E motor.
Is de moeite waard.Handelbaar en zuinig.
En met Webers word het weer heel specifiek, is apart rijden en persoonlijk vind ik , luidruchtig.
C20xe kan ook maar dan ,welke bak erachter?19 mei 2009 om 17:07 #17477318Ik dacht aan een Getrag 240. Wat voor leuke (6bak) opties zijn er nog meer dan?
Als ik besluit de motor in zijn geheel te vervangen ga ik toch echt voor de C20XE. Ik vind het een beetje jammer aangezien dit blokje nog 12-13bar compressie heeft, en helemaal in orde lijkt te zijn :D iets meer vermogen mag wel!
Ik heb zelfs gekeken naar een Saab 900 2.3Turbo blok. De Getrag240 past er zo op! metalen DBriem! king: maar standaard 170PK. Dan heb ik liever 150PK van een C20XE zonder turbo’s.
Echt niemand die weet hoe ik mijn manta kan verlagen?
Wie O wie weet hoe mijn Varajet ingesteld hoort te staan? (mix en stationair) Ik kan stationair redelijk op gevoel afstellen en voor de mix naar de bougies kijken, het blijft op gevoel :p
30 mei 2009 om 17:12 #17477319Kleppen gesteld, wat een verschil!
“Dempers” vervangen door rode koni’s voor en gele achter. Iemand advies wbt afstelling van de dempers?
Herkent iemand de klauw op de foto?
De bougies zien er niet gezond uit..
Is er iemand hier met een Varajet2? ik weet nog steeds niet hoe de mix schroef hoort te staan. Staat ook niet in mijn Hynes :hmmz
31 mei 2009 om 17:51 #17477320Quote:origineel gepost door MantaB76
Kleppen gesteld, wat een verschil!Hmm geluid weg gesteld…!!???
Herkent iemand de klauw op de foto?
Senator ofzo?
31 mei 2009 om 20:24 #17477321Geluid weg gesteld? Dat ook ja. Mijn kleppen waren op 0,3mm afgesteld terwijl ik hydraulische stoters heb. Ze zaten dus allemaal los!
Wat is nou het nut van hydraulische stoters? is het verstandig ze een keer te verwijderen en schoonmaken oid?
origineel gepost door robbyrood
origineel gepost door MantaB76
Kleppen gesteld, wat een verschil!Hmm geluid weg gesteld…!!???
Herkent iemand de klauw op de foto?
http://i41.tinypic.com/53sg2t.jpg
Senator ofzo?
31 mei 2009 om 22:38 #17477322Schijven en klauwen lijken wat op die van een Monza/Senator A1 de 271×22 schijven,met de A1 dubbelzuiger klauwen van Ate.
Maar die zijn 5 gaats en ik verwacht dat dit Rekord 2.2 271 4×100 schijven zijn.Zijn je schijven geventileerd of massief?
1 juni 2009 om 08:14 #17477323Vond de schijven ook al groot en voor de info: de Rekord 2,2 had 256 geventileerd….ik monteerde ze altijd op mijn KadettC en Manta’s pasten tenminste gewoon.
hydraulische stoters…nieuw leverbaar via Hbase.nl, dusss!
1 juni 2009 om 08:21 #17477324Vandaag is de grote dag king: Ik ga vandaag samen met een kennis van me de wielranden vervangen. Of iig een begin maken.
Ik maak wel even fatsoenlijke foto’s van de schijven en klauwen en het knip en plak bodywerk natuurlijk.
Ik heb mijn klauwen al vergeleken met de klauwen op mantacabrio.nl maar kan geen gelijkenis vinden :(
Btw, geweldige site!
Ik ga de stoters aanstaande week even controleren. het schijnt dat je aan de lager erin kan zien of het versleten is of niet? Ik ga ze natuurlijk niet vervangen als ze in orde zijn.
1 juni 2009 om 11:00 #17477325Klopt de Rekord E 2.2 had geen 271×22 schijven zat erlangs zijn idd kleinere 246 of 256 x 22 of 23 dacht ik.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.