Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 20s met injectie loopt niet lekker
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2010 om 11:59 #17228143
ik heb een paar vraagtekens over mijn motor .
de motor is een 20s met een injectie opgebouwd zit in een kadett c coupe, van wegen overlijden van oude motor blok heb ik een andere ingebouwd alles volgens merktekens afgesteld maar de motor loopt niet geeft allen backfire in het inlaat gedeelte maar dan komt het als ik dan de bougie kabels omwissel 1-4 en 3-2 dan doet hij het wel maar wil niet mooi lopen en lijkt het ook niet of de brandstof pomp verstopt zit.
ben ten einderaad aangezien ik alle sensors,injectors,luchtmassameter, kabelboom, ontsteking en nog veel meer veranderd heb maar wil nog niet goed lopenheeft iemand hier ervaring mee?? of ideeen wat het zou kunnen weze?
hoor het graag:thumbupnog een foto bij het praatje
7 november 2010 om 12:13 #17755973ontsteking wel goed afgesteld? even met strobolampie doen….
7 november 2010 om 12:15 #17755974ja ook dat is gedaan zelfs nieuw verdelerkap en bougie kabels
maar snap nog steeds niet waarom die dan eigenlijk 180 grade verkeerd staat
7 november 2010 om 13:32 #17755975Onsteking er verkeerd om ingestoken dan draait hij namelijk 180 graden. Heb ik ook gehad toen ik de motor omwisselde even de onsteking eruit slag draaien en er weer in
7 november 2010 om 14:12 #17755976ik heb alles op merk tekens staan dus dan zal de rotor toch op het streepje boven op de ontsteking moeten staan dus naar cil1 wijzen?
maar dan doet hij het dus niet7 november 2010 om 16:05 #17755977Hoe heb je je retour aangesloten op je tank?
Is het wel echt een injectietank?
Op welke aansluiting zit je aanvoer vanaf je electrische benzinepomp aangesloten?
7 november 2010 om 21:20 #17755978tank is het probleem niet er heeft hier voor al eerder een 2L ingezeten maar die is overleden dus heb ik er een andere 2L ingezet maar zou het misschien dat potje wat op de retour leiding bij het spruitstuk zit kapot is?
7 november 2010 om 21:36 #17755979Je zou eigenlijk de druk in je aanvoerleiding even moeten meten.
Je kan ook even kijken of er wel brandstof uit je retourleiding komt tijdens het starten.
Slangetje aan de drukregelaar en deze in een jam-potje hangen.
8 november 2010 om 17:06 #17755980origineel gepost door Opel_Freak25
ik heb alles op merk tekens staan dus dan zal de rotor toch op het streepje boven op de ontsteking moeten staan dus naar cil1 wijzen?
maar dan doet hij het dus nietals je krukas 1 ronde draait dan draait de nokkenas 2 ronden, vandaar dat de onsteking 180 gr verkeerd kan staan…
8 november 2010 om 17:19 #17755981ja dat weet ik, maar je nokkenas poelie kan maar op 1 manier op je nokkenas toch? en als dan de krukas op de merkteken staat dan heb je die inkeepingen bij de kopbouten te zitten toch?en dan het merk teken op de nokken as een beetje links onder en bij de krukas poelie heb je dat spietje in zitten dus die kan ook maar op 1 manier en ook gelijk bij het vliegwiel dat puntje dus naar mijn mening staat alles op tijd?
8 november 2010 om 18:24 #17755982Als het puntje op je vliegwiel bij het pijltje van het blok staat (achterop je motorblok), moet het merkteken van de nokkenas-tandwiel precies boven het streepje staan van het plaatje onder je nokkenas-tandwiel.
8 november 2010 om 18:37 #17755983Ondanks het merkteken kan de onsteking echt wel 180° verkeerd staan, dan vonkt hij op cilinder 4 ipv cilinder 1, in sommige gevallen kan dus ook je nokkenas 180° verkeerd staan met als gevolg ook de ontsteking, daar kan je uren over discussiëren, maar het vlotste is even de ontsteking 180° te verdraaien.
Ik lees dat je alles al veranderd hebt en dat maakte voor de rest niks uit dus, heb je ook gecontroleerd of de gasklepschakelaar nog wel “klik” zegt als je de gaskabel aantrekt vanuit “0-positie”? verder kun je even een compressietest doen, als er een cilinder enorm afwijkt van de rest kan ook deze en mooie stationairloop verstoren.
Pakkings e.d. zijn neem ik aan vernieuwd, anders kan valse lucht nog een oorzaak zijn
8 november 2010 om 22:21 #17755984oke vond het zelf nog al apart dus vandaar.
maar heb hem tot zo ver weer goed aan het lopen gekregen heb 2 dingen er aan gedaan dus wat precies was weet ik niet helemaal zeker ik heb de drukregelaar veranderd en de bobine kabel omgedraaid ik had de hoek gedeelte in de bobine zitten en lange stuk in verdeler kap maar nu dus anders omgedaan en tot nu toe doet ie het goed allen nog ontsteking goed afstellen want die knalt nog een beetje met gas los met rijden morgen weer ff rijden en hopelijk blijft hij het nu doen
iedereen toch bedankt over het mee denken over dit probleem:wors
10 november 2010 om 17:45 #17755985knallen kan zijn dat de gasklep iets open staat, of beter gezegd dat de schakelaar waar henk400rr het over heeft ingeschakeld blijft bij gas los. Normaal knalt ie als je een beetje gas geeft bij afremmen op de motor omdat die schakelaar dan in staat en de comp denkt dat je rijd ipv gas los hebt.. Moet zo afgesteld worden dat ie bij minimaal gasgeven klikt..
10 november 2010 om 19:38 #17755986oke dan moet ik dat ook maar eens afstellen, heb gister de ontsteking al even met de lamp afgesteld en vandaag eindelijk weer mee naar het werk geweest en liep super allen jammer dat me raam naar beneden viel gelukig was het allen de staalkabels weer goed leggen en was weer opgelost op nog nog meer leuke km met de kadett:)
nog maals iedereen bedankt voor het mee denken:thumbup:D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.