20S CIH met inspuitsysteem C24NE

Forumindex Forums Modellen Manta 20S CIH met inspuitsysteem C24NE

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213519
    Oly
      Lid sinds:
      30 August 2006

      Manta mannen,

      In het kader van gebruik wat in je schuur ligt zijn we hier bezig met het opbouwen van een 20S CIH blok.
      Ook hebben we veel injectie delen liggen.
      De vraag: kun je een 20S voorzien met een L jetronic spruitstuk waarmee je de injectoren en electronica van een C24NE uitrust?

      misschien op de verkeerde plaats gepost, maar wel in een hoek met veel kennis rond de CIH’s…..

      Oly en Zn

      #17541971
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Ja dat kan wel, maarrrr..

        Je distributiehuis van 2.0S heeft geen voorzienning van de krukassensor, dus je moet ook zo’n 2.4 distributiehuis erop zetten en niet te vergeten de poelie.

        Daarnaast kunnen die systemen erg zinnig zijn, dus je moet wel 100% zeker ervan zijn dat je de juiste 2.4 componenten monteert.

        Verder slechts kleine aanpassingen en wat creatief denkwerk, maar het is te doen.

        #17541972
        Oly
          Lid sinds:
          30 August 2006

          Bedankt Henk,

          daar kunnen we wat mee. waar komt de koelvloeistof temp sensor? In het thermostaat huis?

          #17541973
          H-400
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 November 2006

            In het thermostaathuis, dat bij een CIH naargelang bouwjaar en al dan
            niet carburator of injectie zeer verschillend kan zijn.
            En ook de aansluiting is voor verschillende koppen anders. Een 2.4 kop is
            anders dan een 20S kop, in details.

            #17541974
            henk 400rr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              Als je het thermostaathuis ook pakt van een 2.0E, dan raak je die ook wel weer kwijt, je moet wel even creatief zijn met de stappenmotor.

              #17541975
              Oly
                Lid sinds:
                30 August 2006

                ik heb het nog niet goed bekeken, maar kan ik ook een gat met draad maken in een vlak stuk van het 20S huis en daar de sensor inschroeven? Is trouwens het type met de boven aansluiting en niet met het dekseltje.

                #17541976
                henk 400rr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  Nee, dat is te dun, daar krijg je problemen mee, bovendien kan je thermostaat ook in de weg zitten.

                  #17541977
                  rabbitopc
                    Lid sinds:
                    31 July 2008

                    is dat niet teveel brandstof voor een 2.0 ?

                    webers erop is bij een 2.0s heel makkelijk :thumbup

                    je hebt al een ontsteking en brandstofpomp voor carbs. :thumbup

                    #17541978
                    henk 400rr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      nee hoor, de hoeveelheid is nagenoeg gelijk aan de oudere injectoren alleen is hij zo berekend dat deze nauwgezet meer bedoeld is voor de 2.4, vlgs mij zaten ook die weer op de 2.6 en 3.0 types.

                      Ter vergelijking, de oud injectoren van de 2.0E zaten ook op de 2.2, 2.5 en 3.0 liter motoren, ook die zijn goed genoeg voor een 2.4, mits natuurlijk het om standaard motoren gaat.

                      #17541979
                      Asko
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 October 2008

                        Ik denk niet dat @rabbitopc de injectoren bedoeld;
                        je zou wel eens kunnen komen te zitten met de tabellen die
                        in de motronic 1.5 staan, die zijn gebasseerd op de 2.4 motor,
                        dus die zal bij een bepaald aantal toeren en positie van de LMM een hoeveelheid
                        benzine inspuiten die de 2.4 nodig heeft. Dat dit ook optimaal is voor een 2.0 betwijfel ik.

                        Mocht je het wel proberen, niet vergeten de gasklep positie sensor over te zetten, ze lijken hetzelfde maar die van de 2.4 is een variabele weerstand en die van de 2.0 een schakelaar.

                        #17541980
                        larsjeG40
                          Lid sinds:
                          23 January 2008

                          zijn de inlaatkanalen van een 20 niet heel anders dan een 24?
                          ik heb namelijk inlaat spruitstukken liggen van een 2.0 voor webers.

                          en die komen met de gaten absoluut niet overheen met mijn 2.2 kop :S
                          maar mischien heb ik het fout?

                          #17541981
                          henk 400rr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            Inlaat kanalen zijn allemaal anders tov elkaar, dat geld ook voor de uitlaat kanalen overigens, de maten tov de onderkant kop verschillen van elkaar en bij de 2.2 en 2.4 zitten de pennen op een andere plek.

                            Maar het is wel degelijk mogelijk om die spruitstukken op een 2.4 of 2.2 kop te krijgen, maar dan moet je wel wat creatief zijn met gaten boren en een ondersteuningsplaatje om het spruitstuk voldoende de klemmen.

                            origineel gepost door Asko
                            Ik denk niet dat @rabbitopc de injectoren bedoeld;
                            je zou wel eens kunnen komen te zitten met de tabellen die
                            in de motronic 1.5 staan, die zijn gebasseerd op de 2.4 motor,
                            dus die zal bij een bepaald aantal toeren en positie van de LMM een hoeveelheid
                            benzine inspuiten die de 2.4 nodig heeft. Dat dit ook optimaal is voor een 2.0 betwijfel ik.

                            Mijn mening daarover is dat dit systeem meer toerental gerelateerd is dan de cilinderinhoud en dat de injectoren weer gebaseerd zijn op de cilinderin houd, het mototronic systeem is daarbij veel scherper (geconcentreerder) afgeregeld dan het oude LE-jetronic systeem.

                            Op zich compenseert hij ‘m ook wel weer via de metingen in het systeem, dus ik verwacht geen problemen. Als de LE-jetronic met dezelfde inspuithoeveelheid goed werkt voor de 2.0, dan zal een 2.4 systeem dat ook doen voor de 2.0.

                            Wat ik mij los daarvan afvraag of de injectoren van een 2.0 OHC ook weer gelijk zijn aan de 2.4, ik zou zeggen ja, maar anders kun je nog altijd die injectoren overbouwen als dat niet zo is.

                            #17541982
                            Oly
                              Lid sinds:
                              30 August 2006

                              Ondertussen uitgevonden dat het spruitstuk dat we hadden van een 2.2 is, iemand nog belangstelling? :P
                              Verder een 2.0 spruitstuk en een thermostaathuis opgedoken.
                              De kop is er af en we zijn niet helemaal blij met de kleppen en de zittingen. We hebben wel een 19n staan. Kunnen we deze kop pakken en zo ook nog een beetje compressie winnen? De poorten zij gelijk.
                              Wel of niet de hydraulische klepstoters gebruiken?
                              Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van pakkingen?

                              Ik deel de mening van Henk dat de motronic van de C24NE veel nauwkeuriger is.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.