Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 20S CIH met inspuitsysteem C24NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2009 om 17:47 #17213519
Manta mannen,
In het kader van gebruik wat in je schuur ligt zijn we hier bezig met het opbouwen van een 20S CIH blok.
Ook hebben we veel injectie delen liggen.
De vraag: kun je een 20S voorzien met een L jetronic spruitstuk waarmee je de injectoren en electronica van een C24NE uitrust?misschien op de verkeerde plaats gepost, maar wel in een hoek met veel kennis rond de CIH’s…..
Oly en Zn
27 oktober 2009 om 18:23 #17541971Ja dat kan wel, maarrrr..
Je distributiehuis van 2.0S heeft geen voorzienning van de krukassensor, dus je moet ook zo’n 2.4 distributiehuis erop zetten en niet te vergeten de poelie.
Daarnaast kunnen die systemen erg zinnig zijn, dus je moet wel 100% zeker ervan zijn dat je de juiste 2.4 componenten monteert.
Verder slechts kleine aanpassingen en wat creatief denkwerk, maar het is te doen.
27 oktober 2009 om 19:19 #17541972Bedankt Henk,
daar kunnen we wat mee. waar komt de koelvloeistof temp sensor? In het thermostaat huis?
27 oktober 2009 om 19:25 #17541973In het thermostaathuis, dat bij een CIH naargelang bouwjaar en al dan
niet carburator of injectie zeer verschillend kan zijn.
En ook de aansluiting is voor verschillende koppen anders. Een 2.4 kop is
anders dan een 20S kop, in details.27 oktober 2009 om 21:06 #17541974Als je het thermostaathuis ook pakt van een 2.0E, dan raak je die ook wel weer kwijt, je moet wel even creatief zijn met de stappenmotor.
27 oktober 2009 om 22:17 #17541975ik heb het nog niet goed bekeken, maar kan ik ook een gat met draad maken in een vlak stuk van het 20S huis en daar de sensor inschroeven? Is trouwens het type met de boven aansluiting en niet met het dekseltje.
27 oktober 2009 om 23:06 #17541976Nee, dat is te dun, daar krijg je problemen mee, bovendien kan je thermostaat ook in de weg zitten.
28 oktober 2009 om 08:24 #17541977is dat niet teveel brandstof voor een 2.0 ?
webers erop is bij een 2.0s heel makkelijk :thumbup
je hebt al een ontsteking en brandstofpomp voor carbs. :thumbup
28 oktober 2009 om 11:15 #17541978nee hoor, de hoeveelheid is nagenoeg gelijk aan de oudere injectoren alleen is hij zo berekend dat deze nauwgezet meer bedoeld is voor de 2.4, vlgs mij zaten ook die weer op de 2.6 en 3.0 types.
Ter vergelijking, de oud injectoren van de 2.0E zaten ook op de 2.2, 2.5 en 3.0 liter motoren, ook die zijn goed genoeg voor een 2.4, mits natuurlijk het om standaard motoren gaat.
30 oktober 2009 om 07:12 #17541979Ik denk niet dat @rabbitopc de injectoren bedoeld;
je zou wel eens kunnen komen te zitten met de tabellen die
in de motronic 1.5 staan, die zijn gebasseerd op de 2.4 motor,
dus die zal bij een bepaald aantal toeren en positie van de LMM een hoeveelheid
benzine inspuiten die de 2.4 nodig heeft. Dat dit ook optimaal is voor een 2.0 betwijfel ik.Mocht je het wel proberen, niet vergeten de gasklep positie sensor over te zetten, ze lijken hetzelfde maar die van de 2.4 is een variabele weerstand en die van de 2.0 een schakelaar.
30 oktober 2009 om 08:38 #17541980zijn de inlaatkanalen van een 20 niet heel anders dan een 24?
ik heb namelijk inlaat spruitstukken liggen van een 2.0 voor webers.en die komen met de gaten absoluut niet overheen met mijn 2.2 kop :S
maar mischien heb ik het fout?30 oktober 2009 om 11:12 #17541981Inlaat kanalen zijn allemaal anders tov elkaar, dat geld ook voor de uitlaat kanalen overigens, de maten tov de onderkant kop verschillen van elkaar en bij de 2.2 en 2.4 zitten de pennen op een andere plek.
Maar het is wel degelijk mogelijk om die spruitstukken op een 2.4 of 2.2 kop te krijgen, maar dan moet je wel wat creatief zijn met gaten boren en een ondersteuningsplaatje om het spruitstuk voldoende de klemmen.
origineel gepost door Asko
Ik denk niet dat @rabbitopc de injectoren bedoeld;
je zou wel eens kunnen komen te zitten met de tabellen die
in de motronic 1.5 staan, die zijn gebasseerd op de 2.4 motor,
dus die zal bij een bepaald aantal toeren en positie van de LMM een hoeveelheid
benzine inspuiten die de 2.4 nodig heeft. Dat dit ook optimaal is voor een 2.0 betwijfel ik.Mijn mening daarover is dat dit systeem meer toerental gerelateerd is dan de cilinderinhoud en dat de injectoren weer gebaseerd zijn op de cilinderin houd, het mototronic systeem is daarbij veel scherper (geconcentreerder) afgeregeld dan het oude LE-jetronic systeem.
Op zich compenseert hij ‘m ook wel weer via de metingen in het systeem, dus ik verwacht geen problemen. Als de LE-jetronic met dezelfde inspuithoeveelheid goed werkt voor de 2.0, dan zal een 2.4 systeem dat ook doen voor de 2.0.
Wat ik mij los daarvan afvraag of de injectoren van een 2.0 OHC ook weer gelijk zijn aan de 2.4, ik zou zeggen ja, maar anders kun je nog altijd die injectoren overbouwen als dat niet zo is.
19 november 2009 om 21:07 #17541982Ondertussen uitgevonden dat het spruitstuk dat we hadden van een 2.2 is, iemand nog belangstelling? :P
Verder een 2.0 spruitstuk en een thermostaathuis opgedoken.
De kop is er af en we zijn niet helemaal blij met de kleppen en de zittingen. We hebben wel een 19n staan. Kunnen we deze kop pakken en zo ook nog een beetje compressie winnen? De poorten zij gelijk.
Wel of niet de hydraulische klepstoters gebruiken?
Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van pakkingen?Ik deel de mening van Henk dat de motronic van de C24NE veel nauwkeuriger is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.