20ne met 18e kop

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 20ne met 18e kop

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    tijs
    Deelnemer

Ik zit in me hoofd met wat combinaties voor een nieuwe blokkie.
      Nou hoorde ik dat een c20ne met een 18e kop voor een leuke compressie winst zorgt, maar ik hoorde hierbij ook dat er mensen waren die olie druk problemen hadden.

is er een rede te bedenken dat die olie druk problemen zouden komen door de kop? als ik bijv op hbase kijk zie ik geen echt verschil in koppakking, waardoor bijv een olie kanaal dicht zit ofzo.
      Het lijkt allemaal hetzelfde eigenlijk…..

iemand?

Van het Ende Customs

lijkt mij niet voor de hand liggend gezien dat dit al vaker is gedaan.
        Wat ik begrepen heb is er meer nodig dan alleen een kop. ook zou je gallerij en spruitstuk nodig hebben aangezien deze anders vast zitten.

er zijn hier al meerdere topics over.
        ik heb ook nog u2u’s zal vanavond wel ff kijken.

tijs
        Deelnemer

ja het inlaat spruitstuk wilde ik dan ook gebruiken van de 18e.

Maar dan zal het dus geen probleem zijn, kan ik rustig opzoek naar de onderdeeltjes.
          Ging mij er vooral om dat de olie kanelen dus wel gewoon op de juiste plekken zitten. en dat er dus geen “logische” reden is waarom het problemen zou geven.

bedankt!

Van het Ende Customs

ik heb hier zelf geen ervaring mee hoor!
            was aan het informeren hier, maar aangezien ik mijn lexmaul erop wil.
            Ging dit dus niet passen.

gr
            John

Van het Ende Customs

Dit zijn de U2U’s

met lexmaul past niet idd, de draadenden zitten op een andere plek bij een 18e kop. De injectoren zijn anders er zit een stuk slang aan. Ik zou het niet doen in jou geval. Ivm lexmaul. Miss dat je de injectoren kan ombouwenaar voor alleen de inlaatkleppen die groter zijn zou ik het niet doen.

Gr. Ruben

Quote:
              Hoi,
              Bedankt!
              Ik ben zowieso van plan om met een Lexmaul erop te gaan rijden, maar als ik het goed begrijp gaat dat dus niet icm met 18E kop. Moet je zowieso ori injectoren gebruiken, niet uitwisselbaar?

alvast bedankt,
              John

Quote:
              Ik heb idd met een 18E kop gereden. Niet die van Freek overigens. Ik had deze op een c20ne onderblok+SEH nokkenas. Scheelt het ja, de kleppen zijn idd groter dan een NE/SEH. De inlaat is ook langer. De injectoren zijn wel anders en moeilijker te krijgen die van een SEH liggen voor het oprapen. Ik heb altijd zonder stappenmotor gereden die van een 18E kop is anders dan die van een NE/SEH en ik heb me daar toen nooit in verdiept. Ik heb namelijk kort daarna een 16V gekocht en in me corsa gebouwd dus nooit een oplossing voor gezocht. Als je alleen een 18E kop hebt moet je ook nog injectoren hebben+een inlaat voor de rest past alles en is het zeker leuk om te proberen.

Als ik je nog ergens mee kan helpen hoor ik het wel.

Gr Ruben

Quote:
              Hoi,

wij hebben het over ciliderkop op C20NE/20SEH
              Hier wordt beweert dan compressie van 18E hoger is en kanalen/kleppen groter zijn.

zie: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=105927

Ik heb van Freek begrepen dat jij een tijd met (zijn) 18E kop op een 20SEH hebt gereden.
              Wat waren jou bevindingen als ik vragen mag?

mvg,
              John

corsaboy
              Deelnemer

zijn meerdere topics over geweest.
                Zelf ben ik van mening dat je beter de orginele kop kunt flowen, icm een ander nokkenasje en een goed uitlaatspruitstuk.
                Chip op maat en je gaat stappen voorruit…

Die winst van de cilinderkop vind ik te minimaal…
                Maar goed het kan en zal je iets opleveren…

Bart Hoedemaker

tgaat er voornamelijk om dat je de ademhaling optimaliseert, die iets hogere compressie doet ook wel wat, maar minder als je de inlaat traject verbeterd, en evt je kop laat flowen zoals corsaboy zegt

tijs
                  Deelnemer

hmm ik lees iets over de injectoren, die zijn idd anders, maar een 18e injector heeft dezelfde opbrengst als een c20ne/seh… dus dat zou eigenlijk geen probleem mogen zijn..
                    en je kan er natuurlijk altijd wat meer druk op zetten als er niet genoeg uit komt ;)

inprinciepe zou ik toch met de 18e collector blijve rijden, of in een toekomst overstappen op webers of tb

vraag me alleen af wanneer je “te veel” compressie gaat maken, als je bijv ook nog de kop gaat vlakken en seh zuigers pakt…

mja kop flowen kun je altijd doen…. dus ook met een 18e..

ik ga er eigenlijk wel vanuit, maar gaat het werken als ik een 20ne nokkenashuis op een 18e kop zet?

dan kan ik namelijk gewoon de 20ne onsteking gebruiken (bdp en stappenmotor)

mrmonkey
                    Deelnemer

als je hier nog mee bezig bent…

ik heb een weber inlaatspruitstuk voor een 1.8E kop liggen :o

rabbitopc

origineel gepost door mrmonkey
                        als je hier nog mee bezig bent…

ik heb een weber inlaatspruitstuk voor een 1.8E kop liggen :o

en ik nog een setje 40er webers met luchtfilters :thumbup

tijs
                        Deelnemer

ik ben er idd nog mee bezig.. maar wil eerst de auto met de cih op kenteken zetten.. dan is de 2L al op kenteken..
                          de kw’s heeft de politie toch geen verstand van… en heb er nu een lekker stille uitlaat onder voor de rdw keuring.

moet vooral eerst een 18e kop hebben ;) ben er nog niet helemaal uit wat ik ga gebruiken voor de benzine in het blok te krijgen… wellicht dat de weber spruitstukken niet onverstandig zijn… (ook bruikbaar voor tb’s natuurlijk ;) )

stuur maar eens een u2u met de prijs ofzo, ben ook wel een beetje benieuwd wat zo iets nog moet kosten.

mrmonkey
                          Deelnemer

ik heb er ook nog wel een setje dellortos 40 mm met kelken bij :P

tijs
                            Deelnemer

kans dat ik carbs ga rijden is klein.. heb de tank speciaal aangepast voor injectie, en 90% van de carbs moeten inmiddels toch eigenlijk wel een keertje een revisie gebruiken omdat ze anders haast niet af te stellen zijn..
                              injectie regelt het allemaal zelf wel… rede dat ik wel interesse zou hebben in spruitstuk is voor eventueel throttle bodies.

maar laat maar eens wat van een prijsje horen.. ge wit ooit nooit nie (zoals we dat hier zeggen…)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.