Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › 20ne loopt niet[nu weer wel]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2010 om 17:53 #17219575
ik heb de cabrio van tim van het forum en die loopt niet als je hem op contact zet vonkt hij 1x en verder niet meer.
maar als hij op contact staat hoor je wel de pomp lopen:hmmz
en trekt hij de injectoren open zodat de cil vol benziene spuiten.
zo erg zelfs dat op een gegeven moment de motor niet rond ging.
bougies er uit gedraait.gestart pfff 3 meter verder spoot de benziene weg uit het bougiegat.
zover ik kan zien heeft hij wel het pomprelais vervangen en bdp sensor.
weet niet of dan de ecu stuk is als ikgeen vonk krijg en injectoren open blijven staan of dat er een verkeerd pomprelais is gemonteert
iemand hier raad??4 april 2010 om 19:41 #17652025ff je ecu omwisselen met iemand..
Relais lijkt wel te werken..Gok echt op de ecu..
4 april 2010 om 20:25 #17652026origineel gepost door corsaboy
ff je ecu omwisselen met iemand..
Relais lijkt wel te werken..Gok echt op de ecu..
ok thanks :thumbup effe probren dan
uitslag volgt binnekort4 april 2010 om 21:43 #17652027Heb je gekeken of je bougies vonken aan de bougiekabels of ook aan de bobinekabel ?
Kan zijn dat de rotor of verdelerkap moe zijn.Maar dat hij zoveel brandstof inspuit dat de motor niet meer rond wil…… das wel heel veel ! :hmmz
Inderdaad even kijken of je de ecu en LHM kan uitwisselen.
Of zit de klep van de LHM soms vast in geopende positie (= plankgas = veeeel brandstof) ?5 april 2010 om 09:57 #17652028origineel gepost door CommoCruiser
Heb je gekeken of je bougies vonken aan de bougiekabels of ook aan de bobinekabel ?
Kan zijn dat de rotor of verdelerkap moe zijn.Maar dat hij zoveel brandstof inspuit dat de motor niet meer rond wil…… das wel heel veel ! :hmmz
Inderdaad even kijken of je de ecu en LHM kan uitwisselen.
Of zit de klep van de LHM soms vast in geopende positie (= plankgas = veeeel brandstof) ?ik heb hem op de bobine aangesloten en dan heb ik 1x een vonk als ik hem op contact zet verder geen meer.en de lhm staat dicht.
heb het zelfs geprobeert met de lhm los te gooien maar dan pompt hij ook gewoon door6 april 2010 om 13:32 #176520293x ecu vervangen en ook de bdp sensor vervangen en bobine en nog geen vonk:swear
maar zag wel dat er in het stukje vanaf stekker bij het blok tot de draaistekker bij het pomp relais geknipt is:swear zal wel vaker voor komen.
heeft iemand van dit stukje en schematje want dan kan ik het een beete orgineel maken inplaats van knijpstekkers kroonsteentjes enz:fy1en met welke kabels heb ik daarvan lleen al een vonk??
rooie ecu+
groen puls bobine
en verder??
ook heel raar de koudstart stappenmotor bromt hele tijd lijkt me ook niet echt goed of wel
:(6 april 2010 om 20:43 #17652030schema vandaag bijde hand gehad alles los gehaald en opnieuw vastgeknoopt. en :puke af en toe een vonk ppfff en dan al 3 ecu s gewisselt een 1 bdp sensor.
zit in de sensoren ook verschil?? van bv een 2,0ne of een 1,8 2,0 monopiont.
en kan er niks met die schijf in het blok gebeuren??omdat ik maar af en toe een vonk krijg???help wie weet raad
6 april 2010 om 20:54 #17652031nee met de getande schijf in t blok kan niets zijn, is 1 geheel met de krukas, zou dan wel een heel raar geluid maken als die kapot is
in welke auto hangt de motor?
toevallig een auto waar eerst een carb motor in gehangen heeft?
zoja, dan zit er een weerstandsdraad naar de bobine, dus ff nieuwe geschakelde + trekkensensoren zijn niet gelijk van een mono en multipoint
in de ecu’s onderling zit wel verschil he
je hebt een luchtweger en een luchtmassameter cpuzoiezo vind ik t raar dat de brandstofpomp gaat lopen als je t contact aanzet
het relais mag dan 1x klikken en niet inschakelen,dat mag pas gebeuren zodra de motor rondgaat en een signaal aan de cpu geeftik heb t wel een keer met een corvette gehad dat de injectoren open bleven staan, en de pomp bleef lopen, dat was een gebrek aan massa naar de injectoren toe
6 april 2010 om 21:12 #17652032ja de injectoren blijven nu ook niet meer open staan en de pomp loopt ook niet meer.
op het blok staat c20ne
is een gsi op kenteken.
ik had straks wel continu een vonk toen heb ik de ouies er in gedraait en starten deed niks.toen effe een losse bougie in de bobine kabel gestoken maar nee deed af en toe een vonkje
:swear7 april 2010 om 07:15 #17652033ik heb ook eens een c20ne op een 20ne kabelboom gezet dat ging ook niet van harte.. is de kabelboom niet het euvel.. dat je een kabelboom van een 20ne hebt?
7 april 2010 om 09:25 #17652034mm was niet toevallig ee zilvergrijze cabrio
:P
maar ik heb wat lopen snoeien en de trekhaakverbindingszooi er afgegooit
:wtf
en opnieuw beginnen solderen.
en nu loopt hij :jerry:jerry
pomp zat rechtstreeks aangeslotendaarom pompte hij continu7 april 2010 om 09:41 #17652035haha nee was ascona c.
k heb hier nog een goeie kabelboom plus ecu van een 20ne:P en 3 ecu’s van c20ne
7 april 2010 om 16:18 #17652036hij loopt weer goed net stukje gereden.alleen krijgt hij denk ik meer benzine dan normaal want hij vlamt af en toe uit de uitlaat:P
beetje te rijk of de lmm stuk:hmmz7 april 2010 om 16:28 #17652037temperatuur sensor al geprobeerd ?
7 april 2010 om 17:20 #17652038origineel gepost door freek corsa
temperatuur sensor al geprobeerd ?nee nog nie ben al blij dat hij sinds vandaag loopt
:P10 april 2010 om 11:53 #17652039hey,,
beter dat de kadett weer loopt,,,
inderdaad was er veel aan geknoopt….
nu blij om te horen dat de kadett weer loopt…
corsa is totall loss:cry:cry
ben er mee over de kop gegaan:wtf10 april 2010 om 15:37 #17652040:wtf:wtf:wtf:o:o:o wats gebeurt??
hopelijk zelf niks aan overgehouden???
ik ben er zelf 3 weken van te voren mee van brunssum gekomen en reed wel goed:hmmzen nu heb je hem al op de sloop liggen???
of heb je hem nog thuis
11 april 2010 om 01:14 #17652041nja, khad er bbsjes onder gelegd… Toen reed ik iets te lomp en raakte vn de weg…. Kreeg hem niet onder controle en ben toen door boompje op mn kop gerold…. Kheb zelf last van rug nek en hoofdpijn…. Ik had gelukkig myn gordel om…. Anders had k t niet naverteld…. De corsa staat nu op de zaak…. Zal wel fotos vn maken en naar je sturen via mail…. Grtz tim
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.