Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › 2010, Calibra als oldtimer!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2009 om 21:05 #17213502
Ik was met een goede maat van me, die bij een advies bureau werkt voor verzekeringen aan het praten over verzekering voor mijn Calibra.
Dit gaat niet zo makkelijk zoals wel meer weten als je jong bent..Dus raak je aan de praat..
Nu komt het leuke, ik heb een Calibra uit 1990.. Uit het eerste jaar van de calibra’s zover ik weet..
Dan blijkt dat je auto die je hebt gekocht over 2 maanden een oldtimer is!:jerryDan veranderen de kosten opeens, meer mensen die dit wel beseffen? En al een nieuwe verzekering hebben geregeld!
Dit kan heel wat euro’s per maand schelen..:afro
26 oktober 2009 om 22:09 #17541513Dat is geloof ik vervroegd of niet? Eerst was het 25 jaar.
26 oktober 2009 om 22:14 #17541514origineel gepost door bbg_gendt
Dat is geloof ik vervroegd of niet? Eerst was het 25 jaar.dat is wegenbelasting..
haha vervroegd.. dat zou nooit ook maar in de wet voorkomen.. ik heb het alleen over de verzekering ;)
wegenbelasting vrij zal niet meer gebeuren.. dan moet je auto’tje nog 3 jaar ouder zijn.. die regel stopt namelijk in 2012 helaas.. dan moet je Libra voor 1988 zijn.. aardig knap
26 oktober 2009 om 22:15 #17541515Sowieso is oldtimer 25 jaar!!! Geen 20…of ik moet heel slecht de krant lezen.
En wegenbelasting zal je altijd betalen met een auto van 1988 of jonger(je zal maar een mooie manta of knetterharde kadett van 88 in je schuur hebben:fy1 laaielichters:fy1)
Owja, oldtimerverzekering zal wel blijven bestaan(THANK GOD)….26 oktober 2009 om 22:19 #17541516origineel gepost door Rubenn
origineel gepost door bbg_gendt
Dat is geloof ik vervroegd of niet? Eerst was het 25 jaar.dat is wegenbelasting..
haha vervroegd.. dat zou nooit ook maar in de wet voorkomen.. ik heb het alleen over de verzekering ;)
wegenbelasting vrij zal niet meer gebeuren.. dan moet je auto’tje nog 3 jaar ouder zijn.. die regel stopt namelijk in 2012 helaas.. dan moet je Libra voor 1988 zijn.. aardig knap
Verzekering oke, dacht al :P
26 oktober 2009 om 22:45 #17541517origineel gepost door Pastra
……Owja, oldtimerverzekering zal wel blijven bestaan(THANK GOD)….
:wors
27 oktober 2009 om 07:56 #17541518ja ben hiervan op de hoogte heb mijn kadett cabrio ook verzekerd als oltimer :)
alleen vaak moet je hier voor wel een 1ste auto verzekerd hebben met een normale verzekering, (bij mij niet het geval) en ik zit bij unigarant.
nogmaals als oldtimer verzekeren kan van af 20 jaar ;)
binnen een jaar ga ik die van mij weer verzekeren als normale auto. ik wil mijn 4 schade vrije jaren niet vergooien. (en dat gebeurd als je langer als 1 jaar niet een normale auto verzekering hebt gehad.
27 oktober 2009 om 16:30 #17541519Nou mijn verzekering doet daar niet aan!!(ZLM) ik heb naast me 96’er astra een 83’er corsa tr en moet de volle mep betalen:o..(tis welliswaar 15euro pmaand:D)maar goed..tis niet een rib uit me lijf :afro
Gr.Rudy
27 oktober 2009 om 18:14 #17541520origineel gepost door 0Rudy0
Nou mijn verzekering doet daar niet aan!!(ZLM) ik heb naast me 96’er astra een 83’er corsa tr en moet de volle mep betalen:o..(tis welliswaar 15euro pmaand:D)maar goed..tis niet een rib uit me lijf :afroGr.Rudy
een maat van me heeft een toyota corolla twin cam 1.6.. zeldzaam auto’tje.. belt hij Univé op..
“ja die auto vinden wij niet speciaal genoeg”
… ondertussen wel duizenden kevers verzekeren..:puke
Inderdaad, niet elke verzekering laat oldtimer verzekering toe als je maar een auto hebt..27 oktober 2009 om 21:10 #17541521origineel gepost door Rubenn
origineel gepost door 0Rudy0
Nou mijn verzekering doet daar niet aan!!(ZLM) ik heb naast me 96’er astra een 83’er corsa tr en moet de volle mep betalen:o..(tis welliswaar 15euro pmaand:D)maar goed..tis niet een rib uit me lijf :afroGr.Rudy
een maat van me heeft een toyota corolla twin cam 1.6.. zeldzaam auto’tje.. belt hij Univé op..
“ja die auto vinden wij niet speciaal genoeg”
… ondertussen wel duizenden kevers verzekeren..:puke
27 oktober 2009 om 21:27 #17541522dat mag de pret niet drukken dacht ik zo.
Er zijn er genoeg die een manta specialer vinden dan onze calibra’s.
Even ter smaak….Het is alleen raar dat de verzekering de auto niet ‘speciaal’ genoeg vind.
er rijden nog (te) veel kevers rond, waarvan 10% echt oldtimerwaardig onderhouden word.
Nog 8 jaar, en dan word de calibra ook oldtimer verzekert:jerry28 oktober 2009 om 09:26 #17541523jullie bedoelen denk ik youngtimer.
mijn kadett is van 87, en word dus nooit een oldtimer voor belasting.
voor de verzekering kan hij vanaf 20 jaar een youngtimer verzekering krijgen, en vanaf 25 jaar een oldtimer.
heb je er een hoog taxatie rapport bij zitten, dan is dat helemaal geen voordeel.
ik wou mijn kadett ook youngtimer gaan verzekeren, omdat hij oldtimer nog niet haalt, maar betaalde dan meer premie als dat ik nu doe.
vraag het verschil maar eens na bij je verzekering.groeten.
28 oktober 2009 om 22:17 #17541524waar zijn jullie verzekerd voor een semi oldtimer verzekering?
was eerst bij unive, daar kenden ze het niet, en nu bij Aegon ook niet :fy1:fy1
30 oktober 2009 om 07:43 #17541525nah ik wet ook niet of je der echt wat an heb hoor.
voor mijn b-ascona toen zat de oldtimerverzekering tegen de 100 euro aan per jaar.
en dan zat je met al die beperkingen 5000 km per jaar alleen gebruiken hobbymatig toerritten etc.
was niet de bedoeling em als auto te gebruiken voor boodscahappen werk kids weg brengen enz enz bla bla
hoop gezeik
vraag in naar wa was dat maar 120 euro voort hele jaar.
dus ja om die 2 tientjes kon ik dus de auto gebruiken zoals ik zelf wou.
ipv dat gezeik30 oktober 2009 om 20:07 #17541526origineel gepost door corres
nah ik wet ook niet of je der echt wat an heb hoor.
voor mijn b-ascona toen zat de oldtimerverzekering tegen de 100 euro aan per jaar.
en dan zat je met al die beperkingen 5000 km per jaar alleen gebruiken hobbymatig toerritten etc.
was niet de bedoeling em als auto te gebruiken voor boodscahappen werk kids weg brengen enz enz bla bla
hoop gezeik
vraag in naar wa was dat maar 120 euro voort hele jaar.
dus ja om die 2 tientjes kon ik dus de auto gebruiken zoals ik zelf wou.
ipv dat gezeikklopt! hier moet je inderdaad vaak nog even naar zeuren/vragen..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.