Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 2010 Astra H SW 1.6xer vs Astra H 1.8xer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2014 om 12:27 #17266321
Hallo allemaal,
Door aankomende gezinsuitbreiding later dit jaar, ben ik me aan het oriënteren voor aanschaf van een 2e hands Opel Astra stationwagon. Liefst van bj2009/2010, <50k-75k gelopen met onderhoudsboekjes en NAP.
Ik heb nu nog niks op het oog, ivm vragen die ik heb mbt de verschillende uitvoeringen, prestaties, duurzaamheid en technisch veelvoorkomende gebreken, voordat ik gericht ga zoeken naar een specifieke uitvoering met uitrusting.
Kan iemand mij tips geven, mbt wat de beste/ meest verstandige koop is tussen:
Een 1.6 vs de 1.8 benzine met betrekking tot verbruik, prestaties/zuinigheid en type specifieke mankementen oftewel betrouwbaarheid. Is het verschil tussen 115 en 140 pk goed merkbaar?
Waar is bij aankoop vooral raadzaam om op te letten? Wat is wijs om met de verkopende partij (merkdealer of officieel reperateur) af te spreken bij aankoop ivm technische aflevering en garanties?
Weet iemand de verschillen tussen de varianten “Cosmo” en “111 year edition”? Kan iemand mij indicatief laten weten wat zo’n auto redelijkerwijze mag kosten?
Bedankt voor alle info :)
Eric
10 juni 2014 om 12:36 #18237812In deze DUITSE ! brochure staat de 111, maar die hoeft niet gelijk te zijn met een Nederlandse 111.
http://www.opel-infos.de/infomaterial/8_12_2010-06-00_1.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik zal even kijken of ik nog een NL brochure heb waar beide in staan.De 111 is na mijn weten het uitloop model, dus zal behoorlijk kompleet zijn.
10 juni 2014 om 12:53 #18237813Persoonlijk vind ik de 1.6 echt te traag voor zo’n auto. Is 1 van de hoofd redenen dat ik die destijds heb weg gedaan, hoe goed en fijn de auto ook was. Ik heb nog nooit in een 1.8 gereden in de Astra (wel Insignia) maar dat lijkt me dan al een vooruitgang tov. de 1.6.
Dit is natuurlijk wel echt een persoonlijke mening, ligt er ook aan uit welke auto je komt en hoeveel waarde je daar aan hecht.
Puntjes die ik zo weet bij de H:
– CIM, besturingsmodule achter het stuur. (dat je claxon en stuurbediening maar deels werkt als de verlichting brand)
– Bobinebrug
– Roest aan carrosserie bij de veerpoot (subframe)
– Roest aan zijscherm (voorspatbord)Dit zijn dingen die ik zelf vaker geconstateerd heb.
10 juni 2014 om 12:58 #18237814Het vermogen verschil is goed merkbaar, kosten op het moment voor autos varieren nogal, het hangt er maar net van af hoe goed de staat van de auto is.
10 juni 2014 om 19:12 #18237815Nokkenasverstellers (als ik zo goed zeg) bij de Z1.8Xer willen nog wel eens gaan ratelen bij het starten dan moet je de filtertjes eruit halen omdat die dan verstopt gaan zitten, was bij mij ook het geval.
Zie voor meer informatie deze topic: viewtopic.php?f=47&t=178741&hilit=1.8xer :D
CIM is bij mij ook vervangen. Qua verbruik vindt ik de 1.8 zuinig of zelfs nog zuiniger dan mijn 1.6 die ik eerst had.
16 juni 2014 om 18:15 #18237816De cosmo nemen daar zitten de betere stoelen in.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.