2005 Astra gtc 1.8 executive leder 160000 km

Forumindex Forums Modellen Astra 2005 Astra gtc 1.8 executive leder 160000 km

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246509
    keysersozeh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 February 2012

      2005 Astra gtc 1.8 executive (zwart)
      lederen stoelen
      160.000 km op de teller NAP
      Dealer onderhouden
      6500 euro.

      Ik sta op het punt om een Astra gtc aan te schaffen met de bovenstaande specificaties voor een bedrag van 160.000.

      Nu ben ik speciaal hiervoor ingeschreven op dit forum. Ik hoop dus dat ik op niemands tenen trap daarmee.

      Ik zou nl. op het laatste moment van de kenners willen weten of dit wel zo een goede koop is?

      Natuurlijk word ik een actief lid van dit forum mocht ik de Astra kopen.

      #17991619
      dion87
        Lid sinds:
        22 August 2011

        160.000 vink vrij veel geld voor een opel :jerry

        maar ik denk dat mensen niet zo snel kunnen oordelen enkel op de info die je geeft, en :kewlpics zijn ook altijd welkom :P

        #17991620
        astraTD
          Lid sinds:
          9 March 2009

          160.000km is al veel voor een jonge auto.

          #17991621
          dion87
            Lid sinds:
            22 August 2011

            @astraTD wrote:

            160.000km is al veel voor een jonge auto.

            er kan 250.000 op staan, maar zolang het onderhoud goed is, is er niks aan het handje.

            je kan ook een auto hebben met net een ton erop met slecht onderhoud kopen en dattie dan de soep inloopt.. km stand hoeft niet bepalend te zijn

            #17991622
            Eric11
              Lid sinds:
              5 February 2012

              Ik,heb er al 320000 opstaan en loopt nog als een zonnetje , maar ik doe zelf het onderhoud althans wat ik kan
              Eric

              #17991623
              keysersozeh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 February 2012

                @dion87 wrote:

                160.000 vink vrij veel geld voor een opel :jerry

                maar ik denk dat mensen niet zo snel kunnen oordelen enkel op de info die je geeft, en :kewlpics zijn ook altijd welkom :P

                Dion, de aanbieder heeft inmiddels haar advertentie verwijderd dus die pics zijn er niet meer.

                @astraTD wrote:

                160.000km is al veel voor een jonge auto.

                Precies waar mijn twijfels zitten

                @dion87 wrote:

                @astraTD wrote:

                160.000km is al veel voor een jonge auto.

                er kan 250.000 op staan, maar zolang het onderhoud goed is, is er niks aan het handje.

                je kan ook een auto hebben met net een ton erop met slecht onderhoud kopen en dattie dan de soep inloopt.. km stand hoeft niet bepalend te zijn

                Duidelijk, eigenlijk zou ik een monteur moeten meenemen om de auto te laten checken tijdens de koop. Volgens de aanbieder is de auto goed en aantoonbaar onderhouden.

                @Eric11 wrote:

                Ik,heb er al 320000 opstaan en loopt nog als een zonnetje , maar ik doe zelf het onderhoud althans wat ik kan
                Eric

                Dank voor de reactie Eric, had ik de kennis maar om mijn eigen auto te onderhouden.

                #17991624
                astraTD
                  Lid sinds:
                  9 March 2009

                  Eric heeft 320.000km ja maar wel een diesel.

                  160.000km is best veel voor een bezine in die paar jaar.

                  #17991625
                  Eric11
                    Lid sinds:
                    5 February 2012

                    @keysersozeh wrote:

                    @dion87 wrote:

                    160.000 vink vrij veel geld voor een opel :jerry

                    maar ik denk dat mensen niet zo snel kunnen oordelen enkel op de info die je geeft, en :kewlpics zijn ook altijd welkom :P

                    Dion, de aanbieder heeft inmiddels haar advertentie verwijderd dus die pics zijn er niet meer.

                    @astraTD wrote:

                    160.000km is al veel voor een jonge auto.

                    Precies waar mijn twijfels zitten

                    @dion87 wrote:

                    @astraTD wrote:

                    160.000km is al veel voor een jonge auto.

                    er kan 250.000 op staan, maar zolang het onderhoud goed is, is er niks aan het handje.

                    je kan ook een auto hebben met net een ton erop met slecht onderhoud kopen en dattie dan de soep inloopt.. km stand hoeft niet bepalend te zijn

                    Duidelijk, eigenlijk zou ik een monteur moeten meenemen om de auto te laten checken tijdens de koop. Volgens de aanbieder is de auto goed en aantoonbaar onderhouden.

                    @Eric11 wrote:

                    Ik,heb er al 320000 opstaan en loopt nog als een zonnetje , maar ik doe zelf het onderhoud althans wat ik kan
                    Eric

                    Dank voor de reactie Eric, had ik de kennis maar om mijn eigen auto te onderhouden.

                    Wat is kennis gewoon normaal verstand en dit forum gebruiken en mijn iPad op de voorstoel kun je gelijk een hoop opzoeken , is voor mij ook vaak de eerste keer ben een bouwvakker dus heb niks met auto’s behalve er in rijden

                    Eric

                    #17991618
                    keysersozeh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 February 2012

                      Hoi Eric, ja precies.. maar mij zie je niet zo snel een distributie riem vervangen. Kleine onderhoud is natuurlijk geen moeite. Problemen kunnen vinden en oplossen lijkt me toch een vak apart. Maar inderdaad, als je er tijd voor kunt vrij maken kun je idd. mbv. forum zelf ver komen.

                      @astraTD wrote:

                      Eric heeft 320.000km ja maar wel een diesel.

                      160.000km is best veel voor een bezine in die paar jaar.

                      Ja idd, ik begin nu toch echt meer en meer te twijfelen. Misschien is geduld een goed in dit geval.. alleen is mn oude golf 3 t nu een beetje aan het begeven en heb ik toch een auto nodig.

                      #17991626
                      Tusk
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 January 2009

                        Km stand is slechts een begrip. Onderhoudshistorie en wat kennis over de vorige eigenaar is veel belangrijker

                        gepost vanaf mn telefoon

                        #17991627
                        keysersozeh
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 February 2012

                          @Tusk wrote:

                          Km stand is slechts een begrip. Onderhoudshistorie en wat kennis over de vorige eigenaar is veel belangrijker

                          gepost vanaf mn telefoon

                          Hoi Tusk, dank voor je reactie.

                          Ik vind net een 1.4 gtc enjoy uit 2006 voor 6500 euro. Deze heeft 80.000 km (NAP) en is dealer onderhouden.
                          Volgens online waarde bepalingen is deze veel meer waard dan de bovenstaande executive 1.8.
                          Wat zou jij in dit geval kiezen, als ze beiden evenveel kosten?

                          #17991628
                          robert_corsa
                            Lid sinds:
                            16 May 2009

                            1.8 is de fijnste motor die je kan kiezen.

                            160.000km is een mooie stand hoor.
                            is de motor tenminste niet lui. altijd goed warm geweest. gezien km stand en bouwjaar zijnn het snelweg kmters geweest.
                            ik denk dat er niet veel aan kan mankeren.

                            #17991629
                            breezer
                              Lid sinds:
                              10 December 2010

                              Waarom is 160.00 km veel voor een auto die 6 a 7 jaar oud is.??
                              Komt neer op ongeveer 25 a 30.00 km per jaar…Is niet echt bijzonder..

                              #17991630
                              astra-gtc-freak
                                Lid sinds:
                                3 March 2010

                                160.000km kan veel zijn voor een auto maar kan ook net ingerden zijn met deze km stand.
                                Ik zou eerder achter mijn oren gaan krabben als er nog maar 60.000km op de klok staat.
                                Kloppen de kms wel en als ze kloppen wat voor kms zijn het geweest iedere keer naar de supermarkt en weer terug naar huis is echt niet zo best voor een motor.
                                Een moderne benzine motor kan ook zonder problemen 300.000km lopen als hij maar netjes zijn beurtjes heeft gehad.
                                En net wat breezer al zegt niks bijzonders voor een auto van 6 a 7 jaar oud.
                                De mijne is ook 7jaar en heeft 140.000km gelopen.
                                Net naar de aanschaf in 2009 veel problemen mee gehad maar nu lopen als een trein en nooit geen rare dingen meer mee gehad.
                                Ik vind dat je het best kan doen en zeker als hij er netjes uitziet want de prijs 6500,-euro is niet veel geld voor een gtc met een 1.8 motor.
                                Een 1.4 met 90pk en een koppel van 125nm en in 14sec naar de 100km p/uur zou ik niet blij van worden.
                                Dan maar 1.8 met wat meer kms op de klok.
                                Want online waarde bepalingen kan wel zeggen dat een 1.4 met 100.000km minder op de klok meer waard is!
                                Kijk dan maar eens op verkoopsite’s wat b.v 1.4 doet en wat 1.6 of 1.8 die twee liggen echt wel een stuk hoger in aanschafprijs ook al hebben deze motoren vaak veel meer gelopen dan een 1.4.
                                Ik zelf zou voor een 1.8 gaan en zeker als je wat meer snelweg km’s maakt is een 1.8 een perfecte keuze.

                                Succes met je aanschaf.

                                #17991631
                                fredje479
                                  Lid sinds:
                                  16 February 2012

                                  Vraag eens na bij NAP
                                  Vraag ook eens of het een leasebak is geweest, dat zou de km stand kunnen verklaren.
                                  Deze hebben meestal wel een perfecte onderhoud historie

                                  #17991632
                                  keysersozeh
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    15 February 2012

                                    @astra-gtc-freak wrote:

                                    160.000km kan veel zijn voor een auto maar kan ook net ingerden zijn met deze km stand.
                                    Ik zou eerder achter mijn oren gaan krabben als er nog maar 60.000km op de klok staat.
                                    Kloppen de kms wel en als ze kloppen wat voor kms zijn het geweest iedere keer naar de supermarkt en weer terug naar huis is echt niet zo best voor een motor.
                                    Een moderne benzine motor kan ook zonder problemen 300.000km lopen als hij maar netjes zijn beurtjes heeft gehad.
                                    En net wat breezer al zegt niks bijzonders voor een auto van 6 a 7 jaar oud.
                                    De mijne is ook 7jaar en heeft 140.000km gelopen.
                                    Net naar de aanschaf in 2009 veel problemen mee gehad maar nu lopen als een trein en nooit geen rare dingen meer mee gehad.
                                    Ik vind dat je het best kan doen en zeker als hij er netjes uitziet want de prijs 6500,-euro is niet veel geld voor een gtc met een 1.8 motor.
                                    Een 1.4 met 90pk en een koppel van 125nm en in 14sec naar de 100km p/uur zou ik niet blij van worden.
                                    Dan maar 1.8 met wat meer kms op de klok.
                                    Want online waarde bepalingen kan wel zeggen dat een 1.4 met 100.000km minder op de klok meer waard is!
                                    Kijk dan maar eens op verkoopsite’s wat b.v 1.4 doet en wat 1.6 of 1.8 die twee liggen echt wel een stuk hoger in aanschafprijs ook al hebben deze motoren vaak veel meer gelopen dan een 1.4.
                                    Ik zelf zou voor een 1.8 gaan en zeker als je wat meer snelweg km’s maakt is een 1.8 een perfecte keuze.

                                    Succes met je aanschaf.

                                    Wow!!! dank je wel voor je uitgebreide reactie! Hier heb ik echt wat aan!

                                    Heb intussen al een afspraak staan met de verkoopster van de astra gtc 1.8. Dus het is vrijwel zeker dat ik hem ga halen.

                                    De eerste helft aan km’s zijn lease km’s. Daarna heeft ie bij 2 garages gestaan. De laatste eigenares woont in een dorp.. ik denk niet dat daar heel veel valt rond te rijden.

                                    @ Fredje Dank voor je reactie. Ja NAP is er en onderhoudsboekjes zijn.

                                    #17991633
                                    fredje479
                                      Lid sinds:
                                      16 February 2012

                                      Veel succes!!!!

                                      #17991634
                                      Bluns
                                        Lid sinds:
                                        24 December 2005

                                        @fredje479 wrote:

                                        Vraag eens na bij NAP
                                        Vraag ook eens of het een leasebak is geweest, dat zou de km stand kunnen verklaren.
                                        Deze hebben meestal wel een perfecte onderhoud historie

                                        Behalve net voordat ze uit de lease gaan!!
                                        Dan mag er opeens niets meer aan gebeuren en moet de berijder doorrijden tot einde contract.
                                        Dus mocht het een leasebak zijn geweest, eerst beginnen met groot onderhoud!
                                        Verder worden de beurten meestal wel goed en op tijd uitgevoerd bij die mannen.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.