Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › 2002 Corsa C 1.0 Easytronic – F melding – Eindhoven
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2014 om 14:45 #17266182
Hallo iedereen,
Een week na aankoop en na het auto 3x gebruikt te hebben en na vele malen F meldingen resetten (aan/uit) doet de auto helemaal niks meer.
We hebben de auto toen naar huis moeten laten slepen en het doet tot op heden niks. Blijft continu op F en start ook niet meer.
De verkoper, een particulier(?) met de naam Sala uit Rotterdam beweert natuurlijk dat hij deze melding nooit heeft gehad.Het begon met afremmen naar bijna 0, dan springt ie naar F. We zouden dan de auto een aantal keren aan en uit zetten totdat we de auto weer kunnen starten. We rijden dan een straat verder en bij de eerste bocht waar we weer af moeten remmen springt ie weer op storing. Het begon met een keer of 2, daarna komt het steeds vaker voor. En nu heeft ie het helemaal mee gekapt.
Wie kan mij hiermee helpen? Misschien een monteur in de buurt van Eindhoven die dit wilt nakijken?
Ik neem morgen van het werk een algemeen diagnose apparaat mee om te kijken of ik hier wat uit kan halen qua foutcodes.
Zelf heb ik het idee dat het in de bakmechanisme ligt. Heb nog gekeken of het remvloeistof er goed uitzag en die was helder van kleur en net onder de 2e streep (net onder minimum?).Alvast bedankt allemaal!
Groeten, Jay
1 juni 2014 om 14:48 #18236698Het easytronic systeem even laten controleren bij een expert, afstellen en storingen hieraan komen vaak voor en vaak niet ervare dealers krijgen het niet of niet goed opgelost.
1 juni 2014 om 16:50 #18236699Oke. Is er een expert in de buurt van Eindhoven of bedoel je de Opel dealer?
1 juni 2014 om 16:56 #18236700Welk potje heb je gekeken?
Klinkt mij bekend in de oren, de simptomen komen over een met of een kapot schakel mechanisme motoren. Of een kapot selector tandwiel.
Klinkt namelijk dat hij niet terug wil schakelen.
Als je nu in de auto gaat zitten zet hem op contact.
En schakel manueel. Van 1naar 2 en weer terug. (Let op werkt alleen wanneer de F niet getoond wordt)Maar het wel is gis werk zo. Uit laten lezen geeft meer uitsluitsel.
1 juni 2014 om 17:28 #18236701Potje van het remvloeistof. Dat zit boven op de vbak.
Hij staat continu in F, ik kan dus totaal niet schakelen. Hij gaat niet eens meer naar “N”eutraal
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.