Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › 2 weken verder……………….ecu niet dood?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 maart 2010 om 20:13 #17219388
hee guys…..
gisteren de auto opgehaald………
direct weer de verdomde gele steeksleutel.2 weken geleden is de astra naar een kennis gegaan,omdat ik zelf ff leeg was qua opties…….
ik heb toen de ecu laten vervangen…..omdat ik alle sensoren vervangen had die de bosch aangaf.
de auto heeft 2 weken daar gestaan,en zou zijn gecontroleerd op fouten/kabelbreuk ed……
dit zou allemaal prima zijn…..
gisteren de auto opgehaald en direct ellende……
wel iets verbetering…….0,5 bar boost tov de eerdere 0,3…pffffffff gewoon dood dus!volgens de monteur was plotseling de map sensor overleden.
uhuh!!!!!!!want hij gaf aan op de opcom? dat deze sluiting zou maken…..
dus ik weer….hij was tog volledig doorgemeten en ok bevonden?
toen kreeg mn verlenge luchtmassa meter kabels de schuld…..maar met deze kabels heb ik niet 1 x ellende gehad,en ook nooit naar boven gekomen met de bosch….dus we hebben besloten om nu SAMEN te zoeken naar het probleem,en mijn beurs mag gesloten blijven.
ik zelf geloof er niet zo in in zijn kant van het verhaal….
denk zelf dat hij erg licht heeft gedacht over het probleem,en dat het makkelijk te vinden zou zijn met een losse diagnose kast.
maargoed feit is en blijft…..
de p0235 is er constant……en de map sensor komt erbij…..
wat ik nu moet uitzoeken is:
welke van de 2 is de veroorzaker?heb beide sensoren liggen……
maar begint het bij de sensor a of bij de map?op bosch kt200 is de sensor a de boosdoener
en op de opcom de map sensor.op opcom geeft hij aan dat er iets mis is aan de map sensor…dus dat ga ik eerst maar ff onderzoeken…op een kabel breuk oid.
iemand suggesties?of een elektrisch schema van dit gedeelte…
je zou/kan me enorm helpen ermee……
mvg ro
30 maart 2010 om 20:45 #17649490Hoi,
Over wat voor blok praten we en wat is precies je klacht buiten je foutcodes?
31 maart 2010 om 08:21 #17649491In z’n “profile” staat 2001 Astra Coupe Z20LET.
Als je na reseten geen probleem hebt is de sensor niet stuk volgens mij
als hij terugkomt zou ik hem echter wel vervangen.
Welke v/d 2 het ook zou zijn , je kunt natuurlijk ze 1 voor 1 vervangen en
kijken wat er gebeurd.Succes en groet Marcel.
31 maart 2010 om 11:58 #17649492Probleem bij Ro is echter dat als je de computer reset deze gelijk weer bij contact de foutcode geeft.
De sensor is dan niet eens in gebruik en toch geeft ie de foutmelding.Ro we moeten ook nog de achterste BCS controleren en eventueel vervangen! Ik lees zojuist dat deze het ook kan zijn.
Deze heb ik niet spare liggen dus deze zou je bij de dealer moeten bestellen. Part Number : 55557829Ro je zou nog naar de dealer gaan en een update voor je ECU vragen.
Het hoort gratis te zijn maar Opel kennend moet je er toch voor dokken.Probeer dat eens :)
Groetjes:)
1 april 2010 om 00:04 #17649493jow edin……
ja van het weekend de ecu uitbouwen…….
bel me morgen ff als je tijd hebt?….jullie werken dag en nacht hahah.
bcs bestellen….ga ik doen…btw wanneer kom je je pijpje ophalen?
1 april 2010 om 05:07 #17649494Hey Ro,
Ik kom zaterdag na de ochtenddienst wel langs.
Zorg dat je die achterste BCS (kost rond de 30 euro) bestelt zodat wij deze kunnen vervangen, ik denk zelf dat het een grote kans is dat deze stuk is.
En heeft die ECU gast nog nuttige info gegeven?Ik zie je zaterdag:)
Groetjes!
1 april 2010 om 17:16 #17649495ecu boy heeft gefaalt……..
dacht van:lossen we ff op………..NOT!
ecu gaat terug naar eigenaar…..
waar heb je die bcs info vandaan?omtrent dat hij stuk kan zijn?
kom zaterdag maar….wil hem wel ff wisselen hahaha!ben een beetje ziek van spullen kopen…..
aangezien ik nu hik tegen een kosten post van totaal 400 euro voor nix!ben na 11en in de garage…ro.
het enige wat ik te horen kreeg na 2 weken dat de map sensor sluiting zou maken aan plus zijde……
maargoed…
eerst werd verteld dat:
turbo kapot
ecu kapot
alle bekabeling doorgemeten=ok
enige storing map sensor……maargoed ben zelf ook al 2 weken wezen zoeken….
in totaal 4 weken en 400 euro verder……nog geen verbetering….
zaterdag ga ik zelf wat dieper zoeken in de bekabeling….
enja misschien jouw bcs nog proberen…
ligt aan de drukte hahaha3 april 2010 om 14:04 #17649496Hey Ro,
Je heb blijkbaar nog steeds het probleem niet gevonden.
Wel zuur dat je hem weg brengt en hem in bijna dezelfde staat weer terug krijg.Veel suc6 en ik hoop dat je je assie weer goed krijgt.
Greetz Wes
3 april 2010 om 18:08 #17649497Problem solved!
Draad breuk bij de Map sensor die op de boostpipe aangesloten zit.
Alles dankzij OPCOM!!! :DHAHA HAVE FUN RO!!!!!!!!!!
3 april 2010 om 22:52 #17649498heerlijk………………………….hahah
@zetos….wes vanmiddag werd ik helemaal gek….nix lukte gewoon…kreeg mn ouwe ecu niet aan de praat….omdat die monteur mn sleutel gesloopt had.ik dus naar huis mn andere sleutel gehaald en mn opel pas voor de opcom.
eenmaal weer terug in spijk…plop….auto aan de praat met de andere key.
maargoed…nog steeds foutcodes…
en met de bosch kt200 waren de opties op.xplod(edin)kwam na werk tijd kijken in de garage.
en had zn lappie meegenomen.
p0235
p0110
p0116
p1243dit waren de voornaamste foutcodes.
met de opcom hebben we ff globaal gekeken wat er fout was..
maar vanwege sluitingstijd van de garage moesten we onze zoektocht verder doen…buiten in de regen!de mapsensor gaf-40 aan…..niet goed dus.
voor de zekerheid weer gewisseld…zonder resultaat.opgeefment was edin het zat,en offerde zijn coupe op.
begon aan zijn sensors te trekken en de knippercode te tellen op de dash….dit was sneller voor hem dan elke keer de opcom te wisselen tussen 2 autoos….al gauw wisten we welke code voor welke sensor was…
en ja de map was echt verrot…..althans…de kabel!
ik rijd met een jbi fmic.
en op het oog lijkt de kabel lang genoeg,maar door de motorspeling is tog de kabel/stekker verwoest.
we hebben het ghetto style gerepareerd en de fout was weg.
de enige fout die toen overbleef was de p1243…en gaf een boostsolenoid aan.edin dacht dat het de front solenoid was…maja…ik had al de let solenoid geprobeerd,en inmiddels 2 nieuwe leh solenoids geprobeerd…geen resultaat.
de kabel is lang genoeg dus die kon het niet zijn…..
ik heb nooit de kans gehad om de achterste te wisselen….dus die moest kapot zijn…nadat edin met zn camera flitser ging snuffelen,moest hij lachen….
de stekker hing los tussen de onderdelen.nadat edin nog een keer zijn pols opofferde voor mijn assie,zat de stekker errop….en foutloos!!!!
heerlijk…….
@ edin:thanxs………….
we gaan biertje doen!4 april 2010 om 18:12 #17649499Map sensor plus boost solenoid en 0,5 bar huh… zat die map sensor bij een C20LET nou niet in de ECU?
4 april 2010 om 21:02 #17649500sorry…heb geen verstand van de c20let….
4 april 2010 om 21:08 #17649501origineel gepost door InjectTheVenom
Map sensor plus boost solenoid en 0,5 bar huh… zat die map sensor bij een C20LET nou niet in de ECU?Maar we hebben het hier over een Z20LET!!
Gepost door ro:
de auto heeft 2 weken daar gestaan,en zou zijn gecontroleerd op fouten/kabelbreuk ed……
dit zou allemaal prima zijn…..
Lol blijkbaar dus niet ohw ohw ohw wtf nouw nouw wat een toestand gelukkig rij je weer:D:D
@Xplod als ro jouw tog us niet had he nice work:D4 april 2010 om 21:17 #17649502origineel gepost door InjectTheVenom
Map sensor plus boost solenoid en 0,5 bar huh… zat die map sensor bij een C20LET nou niet in de ECU?jep… C20LET heeft hem in de ecu zitten, vandaar dat er een slang naar de ecu gaat.;)
4 april 2010 om 21:23 #17649503Het punt is dat ik momenteel ook met 0,5 bar constante boost rond rijd en in jouw problemen een gelijkenis bespeur, vandaar mijn vraag ;)
origineel gepost door zetos
origineel gepost door InjectTheVenom
Map sensor plus boost solenoid en 0,5 bar huh… zat die map sensor bij een C20LET nou niet in de ECU?Maar we hebben het hier over een Z20LET!!
Gepost door ro:
de auto heeft 2 weken daar gestaan,en zou zijn gecontroleerd op fouten/kabelbreuk ed……
dit zou allemaal prima zijn…..
Lol blijkbaar dus niet ohw ohw ohw
@Ro whaaaaaaaa wtf nouw nouw wat een toestand gelukkig rij je weer:D:D
@Xplod als ro jouw tog us niet had he nice work:D4 april 2010 om 21:59 #17649504eej venom……
heb je btw zelf een scantool oid?
je mag altijd langskomen…… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.