Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › 2 vragen aankoop/trekhaak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2011 om 07:50 #17243292
Hallo,
Wij zijn momenteel opzoek naar een OPel Zafira.
Onze Reanult Espace heeft het begeven. Heerlijke auto. Maar zoeken nu toch meer degelijkheid.
Wij beiden hebben geen verstand van auto’s.Hebben jullie handige tips waar wij speciifiek op moeten letten bij een aankoop Zafira 1999 t/m 2005.
Hoeveel kost het op een trekhaak onder een Opel Zafira te plaatsen ?
De distributieriem moet vervangen worden om de 60000 km toch ??
Alvast bedankt,
15 november 2011 om 21:08 #17942943Hallo Debbie2,
Waar op te letten bij aankoop: Tja eigenlijk alles natuurlijk.
Kopen jullie hem particulier of bij een dealer/handelaar.
Maar geef even wat aandacht aan het onderstel.
Maak tijdens een proefrit even een ritje over een hobbelige weg.
Hoor je gebonk aan de voorkant, laat daar dan even naar kijken voor de aanschaf.
Uiteraard kijken of je overtollige lekage ziet in, om en onder de motor en versnellingsbak.Let wel even op tijdens het remmen.
De Zafira heeft wat meer remkracht van het been nodig dan de Espace.
Dit is normaal bij de Zafira, dus dat zal even wennen worden.Uiteraard ook even kijken naar overtollig roest, maar ik geloof dat het bij dit model zafira wel mee valt.
Zorg ook dat je bij de aanschaf het paspoort krijgt van de auto.
Hier staan belangrijke gegevens op die je wel eens nodig zou kunnen hebben.Trekhaak zit er inprincipe zo onder en is makkelijk zelf te doen, tenminste als je dat aan durft.
Wat het kost bij een garage durf ik je niet te zeggen.Distributieriem en waterpomp incl. lagers en spanrol moeten idd om de 60.000Km vervangen worden.
Ook dit is als je er een beetje verstand van hebt zelf te doen.
Ook wat hiervan de kosten zullen zijn durf ik je ook niet te zeggen, maar ik denk wel dat je rekening moet houden met € 500,- a € 600,-Beiden heb ik zelf gedaan dus vandaar.
Ik zou zeggen snuffel het forum eens rond, heb ik ook gedaan voordat ik een Zafira (1999) heb aangeschaft.
Ik rijd hem nu bijna anderhalf jaar en het enige buiten het onderhoud om heb ik aleen de voorwiel lagers gehad ik vervangen heb.
Huidige Kilometrstand 169.539Verder heerlijk wagentje.
Succes met zoeken, en laat weten wat het geworden is.
16 november 2011 om 09:04 #17942944Bedankt voor jou antwoord.
De afgelopen periode verschillende Zafira’s bekeken. Maar het was altijd net niet. Genoeg keuze …Wij hebben gister een proefrit gemaakt in een Zafira uit 2001 met 133.000 km.
UIteraard bij een garage /dealer.
Wij zochten eigenlijk een 1.8. Maar het is een 1.6 Élégance geworden.
1 keer per jaar hebben wij de vouwwagen erachter en gaan wij naar Frankrijk, ik hoop dat hij voldoende kracht heeft.
Want de Espace 2.0 ging met 40 km per uur de berg op :).
Wij hebben een uitgebreide proefrit gemaakt zonder geratel. Alles gecontroleerd wat wij als leek kunnen bekijken.Distributieriem is vervangen met 109.000 km. En met trekhaak.
Alles was helemaal compleet. Zag er super uit. En ook nog in de kleur zwart.Ook was de kleur niet doorslaggevend.
Wij hadden gelijk een klik en goed gevoel. Auto krijgt een volle Apk, beurt, technische keuring en de airco word nagekeken.Het is wel een verschil qua rijden. Maar wij hopen dat de Zafrira degelijker is :).
Mijn man heeft geen verstand van auto’s … helaas.
Wij hebben 3 maand garantie gekregen.16 november 2011 om 09:12 #17942945Van het remmen klopt idd. De Espace vloog je over de weg. Erg soepel …
Waneer hij het deed. Wij zijn echt Renault genezen. Zo vaak rijden wij niet met ze allen.
Qua ruimte is het een stap terug.
Het scheelt in wegenbelasting en zeker in Benzine.
Espace verbruikte veel benzine , 1 op 6 , op het laatst 1 op 4 met moeite.17 november 2011 om 20:53 #17942946Bij deze van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe auto.
21 november 2011 om 20:05 #17942942Als je 1:6 rijdt met een 2.0 dan heb je wel een hele slechte getroffen of hij is enorm oud.
Beetje 2.0 rijdt toch minimaal wel 1:12 normaal gebruik.
22 november 2011 om 19:28 #17942947Veel plezier met jullie Zafira!
Groet, M@rco -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.