2 Vraagjes over dumpvalve en luchtfilter

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) 2 Vraagjes over dumpvalve en luchtfilter

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221395
    sanderdevliegere
      Lid sinds:
      1 May 2008

      Beste mensen,

      Zoals de topic titel al aangeeft komen er 2 vragen.

      1. Net mijn nieuwe ic buis aangesloten en dus de dumpvalve dichter naar het gasklep huis geplaatst en daar viel mij het volgende op. Dat mijn de vaccum van mijn brandstofdruk regelaar afgetakt is van de leiding die naar men inlaat loopt. En de vacuum van men dv rechtstreeks aangeloten zit op men vacuumbox, klopt dit wel?

      Ik dacht nl. dat je de vacuum van de dv af moest takken van de brandstof druk regelaar, en dat dat ook meteen de enigste aftakking was.

      2. Ik heb nog mijn oude luchtfilter box liggen, en heb zo eens zitten kijken, maar waarom is het niet een optie om alleen het deksel te draaien (dus dat de aansluiting naar de voorkant zit) en die rechtstreeks aan te sluiten op de turbo, ipv van de vele die met een 1.9cdti luchtfilter rondrijden.

      Het is puur een idee, maar het kan ook totaal fout gedacht zijn hoor.

      Groet,
      Sander

      #17674206
      OPCdriver
        Lid sinds:
        1 August 2009

        Hoi Sander :
        1: Als je circulatieklep (orginele DV) afgesloten en geblokkeerd is sluit je de
        DV aan op de vacuumleiding van de brandstofdrukregelaar.
        Als de circulatieklep nog werkt (wat kan) in combinatie met je DV zou ik het zo
        laten.
        2: Ik heb idd weleens gezien dat iemand het orginele filter had gedraaid , maar dat past alleen
        zo bij de Zafira volgens mij , ik heb het bij mijn Astra ook eens bekeken maar daar is geen ruimte voor.
        De bult in het deksel komt dan verkeerd uit.
        Groet Marcel.

        #17674207
        sanderdevliegere
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Hoi Marcel,

          Bedankt voor je antwoord, alleen klopt het wel dat mijn brandstofdruk regelaar een aftakking heeft naar mijn inlaat? Moeten deze 2 niet alletwee rechtstreeks vanaf de vacuumbox komen? En dan je DV aftakken van de leiding naar brandstofdruk regelaar.

          Oh je dat zou idd heel goed kunnen, daar had ik nog niet bij stilgestaan, ga vanavond eens even kijken, maar aangezien we dezelfde astra hebben zal dat wel hetzelfde zijn.

          Groet,
          SAnder

          #17674208
          OPCdriver
            Lid sinds:
            1 August 2009

            Dag Sander ,
            Op je inlaat staat vacuum en druk hiermee kan je drukregelaar aan de slag
            is dus ok.
            Je kunt via een T-stuk en slang een DV erbij zetten idd.
            Maar is je circulatie-klep nog werkend of heb je hem vastgezet?
            Groet Marcel.

            #17674209
            zetos
              Lid sinds:
              4 January 2009

              Hey

              jah wel idd recirculatie klep vast zetten is wel beter.
              En zoals marcel idd al zei: je klep van je filterhuis omdraaien gaat hem niet worden dan kan idd je kap niet meer dicht.

              Greetzz

              #17674210
              sanderdevliegere
                Lid sinds:
                1 May 2008

                Heb de recirculatie klep af gedopt, kan dus niks meer doen. Moet wel toegeven dat hij beter afblaast sinds men dv precies bovenop mijn gasklephuis zit.

                Wel dan weer jammer van dat luchtfilter huis ;-).

                Maar wel bedankt voor de info mannen!

                #17674211
                martijn b.
                  Lid sinds:
                  17 May 2009

                  Sander,

                  Hoe heb je hem afgedopt…help me please?

                  grtz,

                  Martijn

                  #17674212
                  sanderdevliegere
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Hee Martijn,

                    Ik heb hem nog afgedopt toen de turbo nog niet gemonteerd was, heb nl. een LEH turbo erop zitten, en bij mijn Forge dv zat een afdop plaatje. Natuurlijk kun je hier wel een ander rond plaatje voor gebruiken. Als hij maar geen lucht doorlaat.

                    Dusja, als de turbo nog niet gemonteerd is, is het wel een stuk makkelijker erbij komen, denk als je turbo erop zit dat je dan behoorlijk moet gaan muggelen.

                    Groet,
                    Sander

                    #17674213
                    opctje
                      Lid sinds:
                      18 May 2010

                      misschien een domme vraag maar hebben jullie misschien foto’s van de blow off (gemonteert ) samen met vaccuum aan sluiting of een site waar ik dat kan vinden

                      #17674214
                      opctje
                        Lid sinds:
                        18 May 2010

                        @opcdriver
                        ff vraag je moet je perse de orginele dv weg halen als je een after market blowoff plaats of kan ik de dus ook laten zitten . thanx greetz dennis

                        #17674215
                        Mark16v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 February 2005

                          Mocht je geinteresseerd zijn in een 1.9CDTi filterhuis, kijk eens op de sloop.

                          Had de mijne voor €40,- tegenover de kunstmatig hoge prijzen die je elders ziet.

                          #17674216
                          OPCdriver
                            Lid sinds:
                            1 August 2009

                            origineel gepost door opctje

                            @opcdriver

                            ff vraag je moet je perse de orginele dv weg halen als je een after market blowoff plaats of kan ik de dus ook laten zitten . thanx greetz dennis

                            Dennis je kunt je DV ook in combinatie met je CV (circulatie valve) gebruiken alleen maakt je DV meer herrie als je de CV geheel blokkeerd , maar verder is er geen verschil.

                            groet Marcel.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.