Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › 2 vraagjes; dynamo & benzine lucht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2010 om 17:35 #17219332
Hallo allen. Ik heb een vraag over de V6, gelijk aan die als in de Calibra geleverd.
M’n dynamo is aan vervanging toe, maar weet (een V6 bezitter) toevallig of een dynamo van een Vectra B V6 (X25XE) met externe koeling ook past op de C25XE met behoud van de dynamo koeler zoals geleverd op de C25XE ?
Verder heb ik de laatste tijd een benzine lucht rechtvooraan paravaan/schutbord zijde, daar in de buurt waar de 2 brandstofleidingen de brandstofrail op gaan (onder de afdek kap van de motor). Wat zou dit kunnen zijn. Ik zie niet direct brandstof lekkage ofzo (dat verdampt natuurlijk dus slecht te zien) maar zou het ‘t nippel kunnen zijn of een injector wellicht ?
heeft iemand van jullie dit misschien ook eerder gehad ?
Het ruikt echt naar onverbrande brandstof (dus also je bij je de pomp staat, maar dan wel wat minder heftig).
Dank voor de reactie alvast.
Het betreft trouwens geen Calibra maar een Astra F met V6, maar de aansturing en in- uitlaat zijn identiek aan die van de C25XE.
dank ! :thumbup
grt. Jeroen.
29 maart 2010 om 21:07 #17648754Ruik je het ook als je eerst stil staat en daarna optrekt? Dat had ik namelijk. Benzineleiding uitgedroogd en gesprongen.
Misschien bij jou ook het geval?
29 maart 2010 om 21:20 #17648755Nou dat valt wel mee. Maar als ik de auto na een ritje uitzet, en stap even later weer in en ventilator staat aan, of zet deze aan ruik ik wel even een benzine lucht. Ook buiten de auto, vooral aan rechterkant. Als ik de kap open heb, ruik ik ‘t ook. Optisch is er niet veel te zien. Punt is wel dat mijn originele brandstofleidingen verlengd zijn ten aanzien van passing V6. Echter op de gedeelte waar verlengd is lijkt niet te lekken.
Heb wel is eerder in het verleden hier is wat gelezen en gehoord over de aansluit nippel voor br.stof druk dat die wel is wil lekken bijvoorbeeld. Maar ja, nou is een minimale brandstof lek natuurlijk lastig te ontdekken, omdat het vrij vluchtig is en verdampt.
grt. Jeroen.
30 maart 2010 om 10:38 #17648756Laat je motor eens draaien als je de kap omhoog doet.
Ik heb een brandstof leiding lek gehad (2l 16v) was alleen zichtbaar met draaiende motor, spoot eruit! Als ik de motor uit deed zag je de straal en benzine in 2 tellen verdwijnen en kom je er ook niet achter waar het weg komt.
30 maart 2010 om 13:07 #17648757Het is makkelijker te ontdekken met een lucifer erbij :P
Nee inderdaad, gewoon de motor aanzetten of op contact zodat de benzinepomp draait en bij je leidingen kijken. Het probleem moet daar dan wel zitten.
Succes!
30 maart 2010 om 16:11 #17648758> Dynamo:
Vectra-B Dynamo met externe koeler kan er wel op als je voldoende ruimte tussen dynamo en schutbord hebt.
daar zit namelijk de aanzuigbuis van de Dynamo koeling..
ik was met Carlo met mijn Vectra Bezig en Carlo zat het al te bekijken bij mij..
Je eigen koeler zal dan nog wel kunnen, maar dan als Extra boven op de externe aanzuiging van de X25XE vectra-B dynamo.
Deze zuigt lucht aan aan de poeliezijde van de Dynamo..
> Benzine lucht:
kan straks wel effe langs rijden, om mee te snuffelen naar deze lucht. moet je effe een belletje geven.
– kan namelijk lekke benzine slang zijn, maar ook een probleem met tank ontluchting.
dan neem ik de Vectra mee (heb geen keus haha.) om de dynamo te bekijken
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.