2 senator 3.0e vragen 1986

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD 2 senator 3.0e vragen 1986

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248908
    infineonz
      Lid sinds:
      21 November 2007

      Onlangs stuk gereden, meerdere keren gestopt, en de auto starte prima.

      1. Op geven wou ik de auto weer starten (na ca. 15 minuten te hebben uitgestaan) maar er gebeurde niets. Je hoorde alleen de brandstofpomp zoemen/ronddraaien. De startmotor deed echt helemaal niets. (in de accu zat toen 12.5 volt)
      Vervolgens heb ik de min van de accu gehaald en 5 minuten gewacht, toen weer eraan gedaan en starte die meteen.
      Wat kan dit zijn?

      2. Als ik goed doortrek met de auto hoor je een gorgelend geluid uit de ventilatieroosters (voor cirka 1 seconde, daarna is het weg), is dit normaal? Bij rustig rijden hoor je het maar zelden.

      #18029385
      fluks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 October 2005

        heb ik met de mijne ook even een relait tussen de startmotor en contactslot zetten zodat je hem rechtstreeks van de accu kan starten

        #18029386
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          @infineonz wrote:

          Onlangs stuk gereden, meerdere keren gestopt, en de auto starte prima.

          1. Op geven wou ik de auto weer starten (na ca. 15 minuten te hebben uitgestaan) maar er gebeurde niets. Je hoorde alleen de brandstofpomp zoemen/ronddraaien. De startmotor deed echt helemaal niets. (in de accu zat toen 12.5 volt)
          Vervolgens heb ik de min van de accu gehaald en 5 minuten gewacht, toen weer eraan gedaan en starte die meteen.
          Wat kan dit zijn?

          de accu klem losnemen maakt voor een startprobleem met betrekking tot de startmotor niks uit. deze krijgt eenmalig rechtstreeks stroom vanaf de accu, maar het startrelais (bovenop startmotor) krijgt een stuurstroom vanaf het contactslot. soms geven de blokjes achter/onder je contactslot een probleem, slechte verbinding binnenin. vervangen van het blokje is dan een oplossing.

          verder kan het gewoon een gare startmotor wezen.

          even met een multi meter meten op de zwart rode draad op je startmotor, als deze weigert te starten, terwijl je de sleutel wel in start positie hebt. ( dus even met 2 man wezen)

          geen stroom= blokje achter je contactslot
          wel stroom= startmotor naar de jachtvelden, of toe aan revisie.

          2. Als ik goed doortrek met de auto hoor je een gorgelend geluid uit de ventilatieroosters (voor cirka 1 seconde, daarna is het weg), is dit normaal? Bij rustig rijden hoor je het maar zelden.

          kan lucht in je koelsysteem wezen. hoort natuurlijk niet zo, maar het kan.
          hoe is je water tempratuur? en geen geborrel in je expansievaatje?

          #18029387
          infineonz
            Lid sinds:
            21 November 2007

            Ligt idd niet aan de minpool, dat dacht ik eerst omdat na het af-en-op koppelen hij meteen starte, maar was dus in die tijd kennelijk al afgekoeld.

            Koud start hij altijd! er staat ook spanning op de startmotor de rode dikke kabel, als ik hem wil starten (ook als die warm is) maar doet dan niets.
            Je ziet wel het voltage lichtjes zakken (gemeten bij de startmotor) als je de auto wil starten met warme motor.
            Maar verder hoor je alleen de benzinepomp zoemen/draaien. Dus alleen met warme/hete motor wil die niet starten..

            Warme motor heeft niets te maken met het contactslot, die temperatuur blijft gelijk ookal is de motor warm. Probleem moet dan wel in de startmotor zitten lijkt me?!

            #18029388
            Freestyler
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 January 2006

              Als er geen spanning op de dikke rode draad staat, klopt er iets niet.
              Deze is namelijk rechtstreeks gekoppeld aan de accu.

              Meet de zwart/rode draad eens door, zoals Ghanz al zei. Deze draad geeft namelijk de stuurstroom die de startmotor inschakeld.
              Ronddraaien doet hij dus met de dikke rode, inschakelen met de zwart/rode.

              Aangezien het probleem enkel met warme motor is, vermoed ik het start relais boven op de startmotor (waar de dikke rode en de zwart/rode op aan gesloten zitten)

              #18029389
              autounion
                Lid sinds:
                3 June 2009

                @Freestyler wrote:

                Als er geen spanning op de dikke rode draad staat, klopt er iets niet.
                Deze is namelijk rechtstreeks gekoppeld aan de accu.

                Meet de zwart/rode draad eens door, zoals Ghanz al zei. Deze draad geeft namelijk de stuurstroom die de startmotor inschakeld.
                Ronddraaien doet hij dus met de dikke rode, inschakelen met de zwart/rode.

                Aangezien het probleem enkel met warme motor is, vermoed ik het start relais boven op de startmotor (waar de dikke rode en de zwart/rode op aan gesloten zitten)

                Zie post 2 mei 2012 Starter draait zeer traag rond…….

                #18029390
                infineonz
                  Lid sinds:
                  21 November 2007

                  Dankje voor de verwijzing in dat topic.

                  GSE zei:
                  Neem een 24 startmotor…Is een bekend probleem,dat starters te zwak zijn,ik had dit probleem ook bij mijn 0.4mm gevlakte kop,toen ging die starter kapot en heb ik een andere gepakt en die is wel goed..
                  A2 heeft hetzelfde probleem.
                  Serie 30E starters zijn gewoon zwak te noemen.
                  24V starters zoals mijn broer op de 24V heeft zitten zijn veel sterker en gewoon om te zetten op een 30e.

                  Dus deze past probleemloos op mijn 30e?:
                  http://www.ebay.de/itm/ANLASSER-STARTER-OPEL-SENATOR-3-0-E-2-6-I-24V-NEU-/170834538044?pt=DE_Autoteile&hash=item27c6882e3c” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  #18029391
                  DevilraY
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 January 2005

                    Kan ook zijn dat het stekkertje op je bendix niet goed contact maakt (oxide). Symptomen waren hetzelfde als bij jou, we hebben er alleen een half jaar naar lopen zoeken.

                    #18029392
                    Freestyler
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 January 2006

                      @autounion wrote:

                      @Freestyler wrote:

                      Als er geen spanning op de dikke rode draad staat, klopt er iets niet.
                      Deze is namelijk rechtstreeks gekoppeld aan de accu.

                      Meet de zwart/rode draad eens door, zoals Ghanz al zei. Deze draad geeft namelijk de stuurstroom die de startmotor inschakeld.
                      Ronddraaien doet hij dus met de dikke rode, inschakelen met de zwart/rode.

                      Aangezien het probleem enkel met warme motor is, vermoed ik het start relais boven op de startmotor (waar de dikke rode en de zwart/rode op aan gesloten zitten)

                      Zie post 2 mei 2012 Starter draait zeer traag rond…….

                      Zie topic starter post, hij doet dus niets. Dit topic is pas eind mei gestart.

                      @infineonz wrote:

                      Onlangs stuk gereden, meerdere keren gestopt, en de auto starte prima.

                      1. Op geven wou ik de auto weer starten (na ca. 15 minuten te hebben uitgestaan) maar er gebeurde niets. Je hoorde alleen de brandstofpomp zoemen/ronddraaien. De startmotor deed echt helemaal niets. (in de accu zat toen 12.5 volt)
                      Vervolgens heb ik de min van de accu gehaald en 5 minuten gewacht, toen weer eraan gedaan en starte die meteen.
                      Wat kan dit zijn?

                      #18029393
                      infineonz
                        Lid sinds:
                        21 November 2007

                        De stekker op de startmotor voelt niet echt solide aan, zal deze binnenkort vervangen en kijken of het probleem zich dan nog voordoet.

                        Vind het wel raar dat de zwarte en rode draad samenkomen in één enkele stekker die vervolgens op de startmotor gaat, maar dit zal wel zo horen?

                        #18029394
                        charlois187
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 June 2009

                          wat betreft het gorgelende geluid…ik weet precies wat je bedoelt.
                          Ik heb mijn monza nu 5 jaar en heb het al zo lang….geen zorgen over maken. :thumbup

                          #18029395
                          infineonz
                            Lid sinds:
                            21 November 2007

                            Het rood/zwarte draad stuurt ook gewoon 12 volt naar de startmotor (stuurdraad, als je contact op starten zet). alle bedrading is dus in orde.

                            Zoek dus nu een betere startmotor (een24v zou sterker zijn aldus GSE)
                            Heb deze gevonden:
                            http://www.ebay.de/itm/ANLASSER-STARTER-OPEL-SENATOR-3-0-E-2-6-I-24V-NEU-/170834538044?pt=DE_Autoteile&hash=item27c6882e3c” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            Of is er nog een betere? Graag zie ik een link tegemoet van jullie.

                            #18029396
                            infineonz
                              Lid sinds:
                              21 November 2007

                              Startmotor vervangen voor een nieuwe Bosch startmotor.

                              Warme startprobleem is hiermee opgelost, hij start weer super.

                              #18029397
                              rinus de boer
                                Lid sinds:
                                2 July 2004

                                @charlois187 wrote:

                                wat betreft het gorgelende geluid…ik weet precies wat je bedoelt.
                                Ik heb mijn monza nu 5 jaar en heb het al zo lang….geen zorgen over maken. :thumbup

                                Ik weet precies wat je bedoelt. met dat “borrelende” geluid. En ik heb de mijne nu zowat al weer 7 jaar, en hij heeft dit bij mij ook altijd gedaan. En er is nog nooit wat gebeurt. Dus geen zorgen over maken. Het model heeft nu eenmaal, laten we zeggen, zijn “karaktereigenschappen” .

                                En je zult merken, alhoewel je nu een nieuwe starter hebt, dat de auto in de toekomst warschijnlijk bij warme motor moeilijker (lees: je moet de starter langer laten draaien) gaat starten. Ook inherent aan het model.

                                #18029398
                                infineonz
                                  Lid sinds:
                                  21 November 2007

                                  Hoop dat het borrelende geluid over is na vervangen koelvloeistof. Lijken wel luchtbellen in het koelsysteem namelijk. Vind het borrelende geluid wel irritant, mogelijk is het wel op te lossen. Wordt vervolgd!

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.