Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › 2 radio in je auto ( hoe ?? )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2013 om 17:24 #17259688
hallo mensen
ik zit met iets waar ik niet mee uit kom
heb tijdje terug een alpine iva d106r gekocht
maar die wil ik heel graag aansluiten maar hoe ik dat doenik bezit al een gewone alpine radio met stuurbediening en alpine versterkertje tussen de orginele boxen.
sub en alles ligt ook achterinmaar nu is mijn vraag hoe ga ik 2 radio werkend krijgen in mijn auto ????
gewone radio ( dagelijks gebruik )
klapscherm ( meetings )nu heb ik de iso stekker verdeeld ( helaas werkt dit niet )
heb je speciale splitters hiervoor ??
thanks alvast
4 augustus 2013 om 18:19 #18164035Speakers zul je inderdaad wel kunnen verdelen, de geschakelde stroom kun je van je stuur halen en de continu spanning van de andere radio. Maar dan heb je nog wat kabels over, hoe je die op moet lossen zou ik je zo niet kunnen zeggen.
Waarom gebruik je die met het klapscherm niet voor dagelijks dan?
4 augustus 2013 om 18:58 #18164036Waarschijnlijk heb ik al een oplossing
Plus en min gewoon doorlussen.
Speaker draden niet gebruiken
Maar via de aux uitgang en aux ingang gaan werken.Klapscherm is leuk maar niet voor dagelijks
En helaas heeft hij geen usb poort (kan wel)
En hij koste een hoop geld dus wil zolang mogelijk plezier van hebben
Vind in de nacht niet zo fijn rijden met zoon scherm in mijm zicht
:jerry4 augustus 2013 om 20:20 #18164037plus en min doorlussen …?? volgens mij heb je dan kortsluiting
en betreft je speakers, zet er een dubbelpolige schakelaar tussen en dan is bijvoorbeeld de linker stand van de schakelaar voor de originele radio en de rechter voor je klapscherm…
4 augustus 2013 om 23:06 #18164038Plus min radio
Met de plus min van je klapscherm
Die kunnen toch gewoon op elkaar samen.
Of kan dat niet
Zou eigenlijk niet snappen waarom niet want vraag alleen van de iso kabbel om te splitsen om stroom door te geven aan alle 2 radio s5 augustus 2013 om 07:35 #18164039Je kan je plus en min wel splitsen maar ik denk dat petrolhead denkt dat dat je plus en min aan elkaar gaat maken dan krijg je idd kortsluiting.
5 augustus 2013 om 18:04 #18164040ooh zo bedoel je ja dat kan wel, dacht inderdaad hoe opeltje het zegt.
5 augustus 2013 om 20:35 #18164041Ik heb ook 2 radio’s in me wagen, al is de 1 een NCDR, maar het principe blijft hetzelfde.
Ik heb op de NCDR radio op de speaker aansluitingen(front) een hi/low converter aangesloten. Op de cd-wisselaar ingang van mijn alpine heb ik een verloopstekker naar tulp gezet en die staat aangesloten op mijn hi/low converter.
Dus op de aux-in van mijn alpine staat de gewone NCDR radio/navigatie/cd-wisselaar of in jou geval je D106r.
Die kan je aan of uit zetten wanneer je wilt en op je andere heb je altijd muziek.Wat betreft de voeding. Ik heb gewoon de draden doorgelust van de een naar de ander. Rood, geel en zwart(of bruin)
Werkt prima bij mij iig :thumb
5 augustus 2013 om 20:41 #18164042@marijnl1988 wrote:
Waarschijnlijk heb ik al een oplossing
Plus en min gewoon doorlussen.
Speaker draden niet gebruiken
Maar via de aux uitgang en aux ingang gaan werken.Klapscherm is leuk maar niet voor dagelijks
En helaas heeft hij geen usb poort (kan wel)
En hij koste een hoop geld dus wil zolang mogelijk plezier van hebben
Vind in de nacht niet zo fijn rijden met zoon scherm in mijm zicht
:jerryIk heb ook een klapscherm maar je hoeft het scherm niet uit te klappen.. Dan werkt hij gewoon als ieder andere unit
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.