Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 2 problemen reeds aangeschafte Signum
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2015 om 15:49 #17274695
Hallo,
Ik heb een tweetal problemen met mijn net aangeschafte signum.
Het gaat om een Opel Signum 2.2 direct 155pk.De stottert vooral in lage toeren tijdens het rijden, als ik bijvoorbeeld 5 minuten lang 150 ga rijden valt het vermogen 1-malig 1 a 2 seconden weg en gaat het motormanagement lampje branden.
Met Torqs heb ik de auto uitgelezen waarbij ik storingscode P1405 (egr klep).
Kan dit de oorzaak zijn van het stotteren? is deze egr klep makkelijk af te koppelen? zitten er consequenties aan als ik deze niet laat uitschrijven ? (behalve dat er waarschijnlijk een lampje blijft branden).Het tweede probleem is mijn ruitenwissersproeier.
De ruitenwissers functioneren prima in de intervalstanden , maar wanneer ik deze uit wil schakelen lopen de ruitenwissers niet naar het nulpunt (ze stoppen op de plaats waar ze op dat moment zijn.) Door de hendel vast te houden kan ik deze zelf onder laten stoppen.
Ook doet de ruitensproeier voor het niet (aan de achterzijde functioneert alles perfect) de wissers gaan ook niet wissen.
Nu heb ik wat aan de hendel zitten duwen en trekken waarna de sproeiers vervolgens 1 a 2 seconden hebben gespoten.
Krijg deze nu niet aan de praat.
Moet ik nu de complete cim module laten vervangen? of kan het ook in de hendel zitten ( kan die er uit??) dat ik die vervang.
Zoja wat zijn de kosten ongeveer van een CIM module inclusief montage? zijn er ook andere alternatieven om de ruitensproeier eventueel werkend te krijgen?Alvast bedankt voor jullie reactie’s / ideeen .
24 december 2015 om 17:17 #18305779Anoniem
1 January 1970Voorstellen wordt altijd op prijs gesteld.
Egr kan een breed scala aan problemen geven. Stotteren is daar inderdaad 1 van. Weet niet of die van de 2.2 storingsvrij af te doppen is. Dat laat ik even over aan de rest.
Voor je tweede probleem
Eerst je hendel denk ik maar eens proberen. Is goedkoper dan de cim
24 december 2015 om 17:20 #18305780Z22YH kan je afdoppen, is een speciale plaat voor kan je bij de dealer halen, d.m.v een software update wordt dan de EGR uit de computer geschreven.
Wat betreft je ruitenwissers denk ik dat het in je wissermotor zit kijk dit filmpje maar eens:
https://www.youtube.com/watch?v=j8jaUBppYIM” onclick=”window.open(this.href);return false;
24 december 2015 om 18:25 #18305781Echte opel liefhebber.
Daarom de afwaterings gaten open houden.
Waarschijnlijk een verwaarloosde auto.28 december 2015 om 14:28 #18305782Hallo,
Bedankt voor de reactie’s.
Wat betreft het inhouden dus even naar de dealer om een afkoppelset en uit laten schrijven.
Is dit zelf vrij makkelijk af te koppelen? of is het beter om dit bij de dealer te laten doen?
Ik ben zelf redelijk technisch aangelegd (maar wil uiteraard niets vernielen)Wordt de ruitensproeier aan de voorzijde dan ook aangestuurd via de ruitenwisser motor? of zijn dit 2 op zich staande problemen?
Denken jullie dat ik het probleem niet in de hendel of de CIM moet zoeken?
De auto ziet er van binnen en buiten erg netjes en verzorgd uit, maar ben bang dat het met de techniek wat minder gesteld is.Alvast bedankt voor de reactie’s
28 december 2015 om 14:52 #18305783EGR schroef je er zo af paar bouten, dan de afdek plaat er weer opschroeven. Kan je zelf makkelijk doen.
Dan uit laten programmeren, en ik zou eerst kijken naar je wisser motor.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.