2 Problemen met de motor (FILMPJE)

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila 2 Problemen met de motor (FILMPJE)

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    djstolker

Beste Opelrijders,

Mijn Meriva heeft op het moment twee problemen. (Motorcode Z14XEP)

1: Direct na het aanslaan van de motor tikt en kraakt er iets aan de rechterzijde van het motorblok. Ik heb geprobeerd te luisteren en te zoeken maar ik kom er nog niet echt achter wat het is. Ik heb hier een filmpje van gemaakt, misschien willen jullie even meekijken en luisteren? (Luister maar niet naar de multiriem, deze wordt vervangen)

https://youtu.be/snOjsfZEfzM” onclick=”window.open(this.href);return false;

2: Dit probleem is helaas wat erger. De auto reed tot een week geleden perfect. Van het één op het andere moment viel de motor in noodloop (eerst oranje motorblok-lampje en hierna het oranje auto-met-sleutel-lampje). Uitgelezen en geeft aan P0302, Missfire Cyl 2. Alle bougies vervangen (zagen er allemaal perfect uit, licht roestbruin en geen oliesporen). Na het vervangen van de bougies reed hij weer als een trein, maar je merkte toch dat er af en toe een vonkje miste (zo voelt het teminste, even een klein dipje).

Na 20 km probleemloos te hebben gereden schoot hij wéér in de noodloop! Helaas nu niet uitkunnen lezen. (Blijkbaar kan mijn goedkope bluetooth OBD2 apparaatje niet in het geheugen van de ECU-kijken ofzo, alleen maar de LIVE-foutcodes uitlezen).
      Nu start de auto gewoon en loopt oke, géén noodloop.

Ik heb de bobine ohm’s doorgemeten en alle 4 de bobine’s geven 2,2 MegaOhm aan.

Wat denken jullie??

Opeltje17
      Deelnemer

Denk dat het je distributie ketting is die je hoort.

djstolker

@Opeltje17 wrote:

Denk dat het je distributie ketting is die je hoort.

Waarom denk je dat? Ik neem aan dat je doelt op het kraken na starten? Waarom is het dan maar eventjes,en niet altijd hoorbaar?

Nick-GSI
          Deelnemer

klinkt eerder als een multibelt riem die je hoort

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.