Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 2 problemen Astra F '94
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 juli 2009 om 13:37 #17211041
Rij ik laatst, valt eerst m’n radio uit, daarna branden m’n lampen heel zwak, en valt m’n dashbordverlichting uit.
Ik dacht zelf dat het de dynamo was, en nu hebben we een sloop panda staan, waar ik eventueel de dynamo uit kan halen.
Maar ik kan nergens vinden wat het wattage is van de astra, van de panda is dat 12V 55Amp. Zou dat goedkomen?En als het nat is, en ik stuur net te veel, breekt de hele achterkant uit. Zo heb ik al meerdere keren dwars op een rotonde gestaan, lekker lullig. Dan rij ik gewoon rustig in de 2, niet teveel gas.. In de 3 is het wel goed, wat zou dat kunnen zijn? Genoeg profiel op de banden, slechte banden misschien?
Alvast bedankt ;)
31 juli 2009 om 14:57 #17505031zijn de rollen en bevestiginspunten hetzelfde dan?
welke banden zitten er voor en achter?
kunnen ook versleten schokbrekers zijn.31 juli 2009 om 15:00 #175050321: klinkt als dynamo inderdaad. Moet je even je dynamo doormeten, dan weet je of dat ding nog goed werkt. Je accu zal ondertussen wel leeg zijn, maar deze kan een klap gekregen hebben hierdoor.
Daarnaast past niet elke dynamo overal op, dus geen idee of dat ding van de panda op jouw astra past.
VOLGENS MIJ! (ik weet dit dus absoluut niet zeker) heeft jouw astra een 70amp dynamo?! Iemand?!2: Profiel of kwaliteit kan een probleem zijn, moet je even mete n hoeveel er op zit. Onder de 2 / 2.5 kan vervelend worden met nat wegdek. Daarnaast zijn de slijtvaste oekiewakkie banden (vooral de goedkope (japanse) banden) vaak ook niet echt vol grip. Vaak is hoe goedkoper / slijtvaster, hoe minder grip.
Maar als je echt uitbreekt denk ik toch dat het ergens anders in zit. Misschien iets met de ophanging ofzo?31 juli 2009 om 15:06 #17505033origineel gepost door xladage
1: klinkt als dynamo inderdaad. Moet je even je dynamo doormeten, dan weet je of dat ding nog goed werkt. Je accu zal ondertussen wel leeg zijn, maar deze kan een klap gekregen hebben hierdoor.Daarnaast past niet elke dynamo overal op, dus geen idee of dat ding van de panda op jouw astra past.
VOLGENS MIJ! (ik weet dit dus absoluut niet zeker) heeft jouw astra een 70amp dynamo?! Iemand?!2: Profiel of kwaliteit kan een probleem zijn, moet je even mete n hoeveel er op zit. Onder de 2 / 2.5 kan vervelend worden met nat wegdek. Daarnaast zijn de slijtvaste oekiewakkie banden (vooral de goedkope (japanse) banden) vaak ook niet echt vol grip. Vaak is hoe goedkoper / slijtvaster, hoe minder grip.
Maar als je echt uitbreekt denk ik toch dat het ergens anders in zit. Misschien iets met de ophanging ofzo?je kan er ook een 55 aan hangen, maar dan is maximaal je radio gevoed.
weet niet wat voor uitvoering het is, stel het is een kale GL dan kan het nog wel met een 55 amp,
31 juli 2009 om 15:34 #17505034Het is dit model:
http://i304.photobucket.com/albums/nn169/T-ZxRMarco/02072009363.jpg
http://i304.photobucket.com/albums/nn169/T-ZxRMarco/02072009362.jpg
(Zit ondertussen al een nieuwe achterklep in)Op de banden zit nog genoeg profiel, merk weet ik zo niet, want de astra staat niet thuis..
31 juli 2009 om 16:46 #17505035Fresh/frisco uitvoering?
die zijn niet zo rijk uitgerust met electronica dacht ik zo. een 55 zou volstaan..
31 juli 2009 om 17:04 #17505036Dynamo van een panda past waarschijndelijk niet, bevestigings punten zijn anders.
Koop gewoon een ruil dynamo voor juw type auto.
Als je bij een voor wiel aangedreven auto plots gas loslaat in een bocht, dan zwiept de achterkant ook om, kan dus ook gewoon aan je rijstijl liggen.
31 juli 2009 om 20:06 #17505037origineel gepost door tim_j
Fresh/frisco uitvoering?.
Nee, deze Astra is een zogenaamde “Young” uitvoering.
31 juli 2009 om 20:25 #17505038ik heb het ook een keer gehad dat ik dwars op een rotonde stond, maar dat wil ik toch niet meer mee maken zeg.
31 juli 2009 om 21:03 #175050391.4 marco,
ik heb nog een dynamo liggen van 70A belang bij ?
staat me in de weg wil er graag van af…1 augustus 2009 om 07:03 #17505040Ik heb even gekeken via auto electric en je panda dynamo gaat idd niet passen.
Je moet inderdaad gewoon een dynamo voor jouw astra nemen, niet moeilijk doen. De kans dat het uberhaupt past als hij uit een ander merk/type auto komt is klein.Ruildynamo is rereviseerd, en kan (mits goed gedaan) met een beetje geluk net zo lang meegaan als een “nieuwe”. Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe dynamo (zie paar topics terug) en neem wel een nieuwe.
Verschilt ongeveer 100 euro, (ruil = +/- 50 euro, nieuw +/- 150)Ik zou dus gewoon ff zoeken naar een dynamo voor jouw type assie, kan je meteen een 70A nemen, want dat kost je niks extra dan.
EDIT: of je neemt de dynao hierboven, dan hoef je niet te zoeken ;)
1 augustus 2009 om 07:06 #17505041Waarschijnlijk heb je multiriem??
Zo ja, dan kan je iedere dynamo van de Smallblock motor kiezen van opel.
deze passen allemaal, of je nu een 55amp plaatst of een 100 amp.
Willem
1 augustus 2009 om 07:06 #17505042En over het uitbreken, laat de auto eens op een uitlijnbank zetten..
Staan je achterbanden niet te hard opgepompt??
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.