Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 2 problemen astra F 1.6sz '96, lang verhaal!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2011 om 19:49 #17230526
Sins kort hebben we een Astra F 1.6 SZ stationwagen als 2e auto. Lekker veel ruimte voor weinig!
Nu zijn er twee probleempjes waar ik last van heb.
Ik denk dat het los van elkaar staat, maar wie weet…1e
De auto loopt niet lekker, houdt in en schokt en heeft weinig vermogen soms. Met name bij overschakelen. Slaat heel soms af en start dan met moeite, duidelijke benzine lucht. Verzopen.
Ik heb de EGR en stappenmoter schoongemaakt en gecontroleerd deze waren goed. Bougies en bougiekabels vervangen.
Ik vermoed de DIS module, hoe kan ik dit controleren?
Om zomaar in het wild te gaan vervangen vind ik te kostbaar!2e
Bij het tanken loopt de brandstof niet goed weg, duurt uren om die tank vol te gooien, super irritant. Wat me opvalt is dat er geen terugslag klepje in de hals zit zoals bij moderne auto’s. Kun je ook geen diesel nozzle in steken
Hoort dioe er niet in te zitten bij een astra uit 96?Wie o wie heeft een idee……Alvast bedankt!
5 januari 2011 om 20:04 #17789818Ik denk dat je benzine ontluchting niet helemaal goed werk, hiervoor zit er een klepje op het motorblok vaak zit hieraan een rode stekker en wat slangetjes, controleer deze slangetjes eens. Hierdoor kan de auto last krijgen van stoteren en sslecht starten. Soms lijkt het dan ook of je hem in de verkeerde versnelling hebt staan.
5 januari 2011 om 21:27 #177898191e kan motor temperatuursensor zijn
2e hoort wel een klepje in te zitten, mijn gsi heeft deze ook en me dayli de 1.6 szr heeft hem ook, mss dat ie afgebroken is en ergens in de vulhals ligt waardoor er weinig brandstof langs kan
6 januari 2011 om 10:28 #17789820langs je vulhals loopt een slang meen ik om de ontluchting te regelen. Als deze dicht zit moet de lucht langs je benzine welke je aan het vullen bent en dus loopt de benzine niet goed door.
Kan ook aan dat klepje liggen echter is dat voor de benzine damp meen ik. (rechtsvoor onder je spatbord zit ook nog een koolstoffilter). Koppel die eens er tussen uit.
Ik had daar ook problemen mee dat hij inhield als ik hem vrij vol getankt had. (slang was tussen de veer gekomen en vervolgens dubbel gedrukt en dus dicht. Heb deze vervangen en het probleem was over.Maar denk eerder dat je bij je vulhals ontluchting moet zijn. (loopt erlangs omhoog meen ik)
groeten Twan
6 januari 2011 om 18:28 #17789821Bedankt tot zover!
De slangetjes aan de magneetklep had ik gecontroleerd en niets geks gevonden, niet verstopt, los of gescheurd. klepje werkt volgens mij ook naar behoren….
Welke temp. sensor kan dan het probleem zijn De sensor die de temp. op het dashboard aangeeft werkt ook goed. Heb recentelijk de termostaat nog vervangen.
Wat betreft de retour slang moet ik dan maar is beter controleren zaterdag en misschien zit er wel iets dwars in de hals….Stapje voor stapje alles controleren en dan zijn tips altijd welkom.
Bij dit soort storingen hoeft het meest voor de handliggende liggende niet altijd de oorzaak zijn, helaas
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.