Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › 2 opel dealers failliet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2012 om 06:57 #17250019
las gister in de krant, dat er 2 lathouwers dealers failliet zijn.
lathouwers oss en veghel zijn failliet verklaard, zodat ze de vestiging in uden konden redden.
gaat het zo slecht met opel??????
iemand iets meer van gehoord??groeten.
28 juni 2012 om 07:00 #18041701tja met de dealer hier in de buurt gaat het volgens mij ook niet goed, de service is in elk geval vrij kut als ik het van me pa moet geloven..
28 juni 2012 om 07:46 #18041702Als je naar de verkoop cijfers kijkt van de laatste jaren gaat het steeds wat minder en niet alleen met Opel.
En als je in Maart goed naar Opel geluisterdheb is dit wat ze willen minder dealers, dus misschien stopt Opel wat minder geld in de dealers die geholpen moeten worden
Bron: http://www.autoweek.nl
Als het aan de nieuwe algemeen directeur van Opel Nederland ligt, gaan er hier dealers van het Duitse merk verdwijnen.
In een interview met het autobranchevakblad Automotive geeft Karl Howkins, sinds dit jaar algemeen directeur van Opel Nederland, aan dat er zaken gaan veranderen voor het merk in ons land: “We gaan het netwerk inkrimpen. Ik ben niet geïnteresseerd in zo veel mogelijk paleisjes, maar in de juiste faciliteiten op de juiste afstanden.” In het interview wordt duidelijk dat de blauwdruk voor het dealernetwerk opnieuw uitgetekend wordt. “Onderlinge competitie is belangrijk. Onze dealers moeten vechten om de gunst van een klant. Dat is goed voor ze, goed voor de klant en goed voor ons.”Verder geeft Howkins aan dat hij graag de merken van Volkswagen naar de kroon wil steken, als het op de Nederlandse leasemarkt aankomt. “Wij hebben de sterkste line-up ooit en profiteren nu ook van de Ampera, die ons samen met de Insignia overal weer op de keuzelijstjes brengt. En vergeet ook de komst van de Mokka, de Junior en iets later de nieuwe convertible niet. Kansen volop om ons aandeel te vergroten.” Hij vervolgt: “Ik ben ervan overtuigd dat Opel zakelijk weer een grote rol kan gaan spelen. Wij gaan het Volkswagen in Nederland moeilijk maken. Ook hier wil ik dat Opel leidend wordt.”
28 juni 2012 om 08:19 #18041703In Amsterdam West (Basisweg) is er ook 1 minder…was een kleintje maar toch…
28 juni 2012 om 08:34 #18041704AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb pas mn Astra bij Lathouwers gekocht in Uden :P
28 juni 2012 om 09:36 #18041705In Zevenbergen staan er bij de VOD ook geen nieuwe wagens meer, als je iets nieuws wilt kopen, neemt hij je mee naar Opel in Breda, maak je daar je testrit en ga je weer terug om alles te bestellen. Staan alleen nog occasions.
Is trouwens al een tijd zo.
Het gerucht gaat ook dat hij officiëel nooit echt dealer is geweest, maar dat het altijd wel gedoogd werd aangezien en sinds kort niet meer.28 juni 2012 om 10:15 #18041706autoteam steenbergen is enige tijd geleden ook gesloten , klanten moeten nu naar autoteam bergen op zoom
over die paleisjes gesproken in steenbergen stond een vrij nieuw pand in bergen op zoom is het een oude troep
bij een stevige bui lekt het in de werkplaats ….28 juni 2012 om 10:19 #18041707Het stuk grond in steenbergen zal vast een berg meer gekost hebben,
dan het waarschijnlijk allang vrij pandje in Bergen op zoom.Er zullen er wel meer dicht gaan verwacht dat Broekhuis Opel in Veenendaal ook wel tot de slachtoffers gaat behoren.
28 juni 2012 om 10:23 #18041708Collega van mij was klant bij Lathouwers Veghel, heeft een brief thuis gehad waarin staat dat ie in het vervolg naar Lathouwers Uden of Lathouwers Den Bosch kan gaan.
28 juni 2012 om 10:59 #18041709heb mijn auto bij lathouwers veghel vandaan (kom zelf uit spijkenisse) naar mijn mening was lathouwers in veghel een nette dealer en altijd heel vriendelijk.Beter dan heel wat andere opel dealers.(zitten heel wat arrogante dealers tussen zeg pfffffff)
28 juni 2012 om 12:14 #18041710Wat mij bij veel dealers tegenvalt is als je met een oude Opel rijdt,als ik met 1 van de Ascona´s aan kom rijden en naar het magazijn ga voor onderdelen dan gaan ze vaak met veel gezucht en gesteun maar zoeken,maar liever niet. Stoort me echt.
En dan neerbuigend doen over `dat ouwe ding` terwijl ze mede door die wagen groot zijn geworden.
Wat dan aan gaat is de magazijnman van broekhuis in Nunspeet een aanrader,die wil tenminste nog moeite voor je doen als je met wat lastigs ,lees,ouds, aan komt.28 juni 2012 om 12:55 #18041711ze doen het ook zelf.
een kennis van mij heeft een abs lampje branden en de teller doet het niet. in een vectra b
hij naar de dealer die zegt: ze kunnen niet uitlezen welke stuk is dus er moeten 4 nieuwe naven in kost € 1400.-bij de astra G van mijn vriendin kon een gewone niet opel garage het zelfs uitlezen.
1 nieuwe naaf bij Brezan € 200.- en er zelf binnen een uur opgezet.dan ga je toch ook niet meer naar de dealer.
eerste x dat ik zelf bij de dealer kwam met een e kadett 1.3nb 15 jaar geleden had ik een laad probleem. die hebben ze toen netjes verholpen. maar volgens hun was er van alles aan de motor niet goed konden ze wel even maken voor 1200.- gulden. 5 jaar later reed hij nog zonder problemen.
de 2de x was 10 jaar geleden met mijn kadett c20xe die schommelde steeds in toeren. 2x heen geweest om uit te lezen maar ze konden niks vinden dus € 150.- verder zonder resultaat.
kom ik bij een echte beun garage voor een vriend die daar met zijn auto stond. mijn auto doet weer raar en die man die daar werkt roept gelijk je stappenmotor is stuk. probleem opgelost zonder er naar te kijken.
hierna nooit meer bij de dealer geweest voor problemen met de auto.
natuurlijk wel voor onderdelen maar dan moet ik ze meestal vertellen hoe het zit of van welke auto ook past.
kom ik voor mijn vriendin bij de vw dealer voor onderdelen. dan weten ze echt alles
28 juni 2012 om 15:06 #18041712vw dealer in huizen kwam ik ook vaak voor onderdelen. dan stond je rustig half uur te wachten terwijl iedereen je voorbij liep zonder maar 1 keer naar je te kijken of te vragen wat je wilde. kwam je met iets nieuws stonden er meteen 2 stropdassen om je heen te hijgen.
opel huizen steunde en kreunde ook als ik daar iets voor de opel wilde. en dan moest je het ze inderdaad zelf uitleggn en aanwijzen.
merel weesp is ook allang verdwenen.
in hilversum zitten ze achteraf samen met fiat in een pand en zie je niet eens meer dat het opel is.eigen schuld hoor. stel bloedzuigers die dealers.. allemaal! bijna ;)
28 juni 2012 om 15:20 #18041713Hier in beverwijk doen ze het anders, daar zit Citroën en nog een frans merk en natuurlijk opel bij elkaar. Wel raar als je naar de opeldealer gaat en ze vragen wat voor type citroën ik heb. :wtf
28 juni 2012 om 15:44 #18041714maatje van me, had in veghel een insignia gekocht.
auto zou gister voor garantie terug moeten, is nu naar uden gegaan.
daar werken er een paar die we gezamelijk kennen, dus was geen probleem.
als uden straks ook nog een keer stopt, dan moeten we naar den bosch.
is dan niet meer van even gauw op en neer.groeten.
28 juni 2012 om 18:18 #18041715In arnhem is het af en toe nog te doen. misschien omdat ik een autobedrijf heb. Maar je moet dan wel pressies de goede magazijn man hebben. Ben er een keer op een zaterdag geweest om een koelwaterslang bij te bestellen, bleek dat een retour slang ook vervangen moest worden. Ja kan het niet vinden is het een deawoo? Ja dat kent het systeem niet. Ze zijn chevrolet(deawoo niet die amerikaanse zooi) en opel dealer. Dan moet deawoo toch gewoon op te zoekken zijn.
28 juni 2012 om 20:48 #18041716Als m’n Kadettje bij de dealer komt (1x/jaar voor apk) dan zijn ze juist enthousiast over hoe ie er uitziet en garagehouder zelf kijkt of ie nog een los mistlampglas aan kan komen terwijl ik er nog geeneens speciaal om vroeg. dus :thumbup
29 juni 2012 om 08:33 #18041717jaja en zijn maar heel weinig goede dealers…
(ze zijn idd allemaal goed als je een nieuwe auto komt kopen maar daarna………)8 juli 2012 om 13:01 #18041718Naja als opel verdwijnt rij ik wel vw haha
8 juli 2012 om 16:03 #18041719@Gsifreak wrote:
Naja als opel verdwijnt rij ik wel vw haha
Haha 1 ding weet ik zeker dat nooit. :jerry
8 juli 2012 om 19:46 #18041720Er zullen er wel meer dicht gaan verwacht dat Broekhuis Opel in Veenendaal ook wel tot de slachtoffers gaat behoren.
Die is vanaf half 2009 al dicht.
Kan het weten heb er gewerkt.Verstuurd van mijn Desire HD met Tapatalk
8 juli 2012 om 19:52 #180417219 juli 2012 om 11:00 #18041722@jsgsi wrote:
Er zullen er wel meer dicht gaan verwacht dat Broekhuis Opel in Veenendaal ook wel tot de slachtoffers gaat behoren.
Die is vanaf half 2009 al dicht.
Kan het weten heb er gewerkt.Verstuurd van mijn Desire HD met Tapatalk
Tjee is het al weer zo lang geleden dat ik in dat bedrijfje geweest ben.
9 juli 2012 om 16:20 #18041723Ik werk zelf bij vw haha en kom toch mooi spul voor bij
9 juli 2012 om 18:58 #18041724 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.