2 liter opvoeren maar hoe?

Forumindex Forums Modellen Ascona 2 liter opvoeren maar hoe?

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 81)
  • Auteur
    giuliettaevo
    Deelnemer

Als je op het stuk tussen 2 bochten een hogere snelheid kunt halen doordat je meer vermogen hebt zul je ook grotere remmen nodig hebben om op tijd snelheid kwijt te raken. Van zowel grotere remmen als meer vermogen ga je geen grotere bochtensnelheid krijgen namelijk…

Grotere remmen monteer je gebaseerd op wat de auto kan presteren en niet op wat je met de auto gaat doen.anders zou het grootste deel van de supercars net zo goed met remtrommels kunnen rijden, dat is genoeg voor op de boulevard… Bij een rdw weggedragstest val je ook goed door de mand als je niets aanpast aan de remmen maar wel flink meer vermogen hebt.

De topicstarter is helaas nogal arrogant en denkt dat hij het allemaal zelf wel weet.geen probleem maar ga dan geen vragen stellen en lopen klagen als de antwoorden je niet aanstaan.je zet jezelf alleen maar voor gek op die manier.en als je echt een keer hulp nodig hebt met iets is er misschien niemand die je meer wil helpen…

Outzy
      Deelnemer

@KRSA2000 wrote:

@Outzy wrote:

Van geen enkele maat remmen gaat je bochtsnelheid omhoog! ;)

Je heb dus nooit op circuit gereden en nooit van “trail braking” gehoord…

Van remmen gaat je snelheid niet omhoog.
        Of ik nu wel of niet van trail braking gehoord heb is niet erg belangenrijk.

En wat betreft trail braking, dan hebben we het hier meer over Betere remmen ivm slijtage. Dat is dus niet per definitie meteen groter.
        Aangezien met trail braking het gaat om remverdeling en niet over hoe hard je ermee kan remmen.

Het harder remmen verhaal, waar de meeste hier over inzitten, is VOOR dat trail braking begint. En daar helpen grotere remmen WEL bij, vanwege het grotere wrijvingsoppervlak.

Maar nu gaat het wat mij betreft wel erg de verkeerde kant op hier.
        Heb van alles voorbij zien komen als argument om wel grotere/betere remmen aan te schaffen.
        Dat ik bijna zou denken dat het aandeelhouders zijn bij Brembo ofzo.

Mensen die andere lui adviseren om eerst grotere/betere remmen te plaatsten voordat ze aan hun PKs gaan denken.
        Zeggen eigenlijk “We gaan er van uit dat je je als een mongool in het verkeer gaat gedragen met al die PKs, dus voor de veiligheid van anderen, doe alsjeblieft eerst betere remmen erop”.
        Feit blijft dat je remweg met je oude remmen, die berekend zijn op jou vol beladen auto, enkel bij een hogere MAX snelheid veranderd. Voor de rest veranderd er nogmaals geen hol.

En mensen die hier komen met vragen over PKs, omdat ze het circuit ermee opwillen ( waar je dus wel eerst aan onderstel, en dus ook remmen, moet kijken ).
        Die zijn denk ik zeldzamer dat niet agressieve Volkswagen Golf bestuurders. :D

Dit is eigenlijk allemaal middelbare school natuurkunde. Dus het verbaast me dat er zo fel op gereageerd wordt.
        Dus ik ben er klaar mee.
        Men geloofd toch meestal de meerderheid ( het “ignorance is bliss” verhaal denk ik :) ).
        Das mooi voor de rem maatschappijen. ;)

@asconaB2.0
        Gewoon lekker knutselen aan de inlaat, uitlaat & brandstof toevoer. Hou het lekker simpel. Het hoeft niet in 1 keer af te zijn toch? :)
        En lief zijn voor mensen hier die je advies willen verkopen. Of het nu wel of niet bot is ;) ( dit advies moet ik zelf ook wat meer opvolgen :D )

KRSA2000
        Deelnemer

@Outzy
          Ik moet eerlijk toegeven dat ik jouw reactie verkeerd had gelezen.
          Ik las ‘van geen enkele mate van remmen’ ipv ‘van geen enkele maat remmen’
          :(

Sent from my SM-P900 using Tapatalk

Haasje17
          Moderator

Inderdaad het is natuurkunde van de lagere school.
            Maar daar wordt meestal de snelheid als constante waarde gegeven en om dan uit te rekenen hoe lang het duurt voordat die stil staat. Echter in het verkeer is het vrijwel nooit een constante waarde, namelijk bij optrekken heb je een bepaalde versnelling.

Bij constant 120km op de snelweg blijft de remweg gelijk. Moet je remmen TIJDENS het optrekken zal het voertuig met het meeste vermogen en dezelfde remmen een langere remweg hebben simpelweg omdat je al meer meters hebt afgelegd in de tijd om te remmen (reactietijd) en je eerder een hogere snelheid hebt bereikt die er afgeremt moet worden. Daarnaast is de versnelling hoger welke ook invloed heeft op de remweg.

Anoniem

Topic opgeschoond van offtopic posts.

Blijkbaar een erg leuk onderwerk waarbij iedereen zijn ervaringen en meningen wel in kwijt kan.
              Wel verwacht ik dat iedereen volwassen reageert en elkaar respecteert. De één weet nu éénmaal meer als de ander, maar van elkaar kunnen we leren.

We houden dit topic even in de picture en sluiten het definitief als het constant weer offtopic gaat.

asconaB2.0
              Deelnemer

Dus ik moet een andere nokkenas als beginnertje vl, van het merk irmscher?
                Of zijn er betere merken waar hij ook meer kracht van krijgt?
                De uitlaat hou ik even standaard het enige wat anders is, is dat wr geen middendenper meeer inzit maar een stuk rvs pijp en een lexmaul einddemper.

Haasje17
                Moderator

Er zijn meerdere nokkenassen te krijgen, hier heb je ook veel kleuren en smaken in laten we maar zeggen.

Wat is je einddoel? In welk toeren gebied wil je gaan rijden? Gaat het echt op de weg rijden en af en toe doortrekken?
                  Wil je stationair super mooi lopend of als een rally / race auto?(wat file rijden weer niet prettig maakt).

Welke bak / achterasverhouding zit eronder?

commo 67
                  Deelnemer

da ventje is geen uitleg waard!

KRSA2000
                    Deelnemer

Ff offtopic:

Tegendruk verhaal is onzin.
                      Snelheid van uitlaatgassen moeten hoog gehouden worden. En geen ongewenste pulsaties veroorzaken/versterken.

Terug ontopic:

Hou idd rekening met je keuze nokkenas en uitlaat hoe jij je auto wilt gebruiken. Dus welke toerengebied ga voornamelijk rijden.
                      Ook voor hetzelfde moeten de nokkenas en uitlaatsysteem op elke afgestemd zijn. (Powerband)

Haasje17
                      Moderator

Bij een ongeblazen motor kan de diameter en lengte van de uitlaat wel degelijk een rol spelen. De flow moet goed zijn, ga je een te grote diameter gebruiken vermindert de flow. Ga je een te krappe diameter gebruiken kost het vermogen.

KRSA2000
                        Deelnemer

@Haasje17 wrote:

Bij een ongeblazen motor kan de diameter en lengte van de uitlaat wel degelijk een rol spelen. De flow moet goed zijn, ga je een te grote diameter gebruiken vermindert de flow. Ga je een te krappe diameter gebruiken kost het vermogen.

Zeg ik toch net… :P

asconaBB
                          Deelnemer

asconaB2.0 is denk ik al lekker aan het rondscheuren met zijn asconaB2.0 ;)

Anoniem

Moet eerst nog apk op….. ;)

jethro
                              Deelnemer

@asconaB2.0 wrote:

Dus ik moet een andere nokkenas als beginnertje vl, van het merk irmscher?
                                Of zijn er betere merken waar hij ook meer kracht van krijgt?
                                De uitlaat hou ik even standaard het enige wat anders is, is dat wr geen middendenper meeer inzit maar een stuk rvs pijp en een lexmaul einddemper.

Firma Biesheuvel in Nieuwendijk ff bellen, ze hebben ook een website.

Kent cams op234 powerband: 2000-6000 is een 280 graden nokkenas.
                                Komt er een groep-A uitlaat van JETEX onder dan zou ik de op244 290 graden powerband: 2500-7000 nemen.
                                Een groep-A uitlaat zou ik zeker monteren, zeker wanneer je de zaak verder gaat aanpassen/opvoeren.
                                Zou wel een 2.0E of een 2.2E monteren met bovenstaande, of op de 2.0S een set Webers.
                                Maar eerst maar eens het rijbewijs en een verse apk. :thumb

KRSA2000
                                Deelnemer

Gr. N is voldoende, met Gr. A ga je snelheids verlies krijgen van de uitlaatgassen met alle gevolgen vandien. (Diameter verschil uitlaatspruitstuk < uitlaatsysteem)
                                  Of je moet je uitlaatspruitstuk opnieuw opbouwen om een Gr. A systeem te kunnen ontvangen.

asconaB2.0
                                  Deelnemer

Wahhahaha 16klapper is pas in juni
                                    Maar een 5bak ascona c en 1,6l achteras ascona b
                                    Midendemper? Waarom hebben drag race autos holle pijp dan.

lonspeed
                                    Deelnemer

omdat door een masiefen pijp niks door kan

jethro
                                      Deelnemer

@KRSA2000 wrote:

Gr. N is voldoende, met Gr. A ga je snelheids verlies krijgen van de uitlaatgassen met alle gevolgen vandien. (Diameter verschil uitlaatspruitstuk < uitlaatsysteem)
                                        Of je moet je uitlaatspruitstuk opnieuw opbouwen om een Gr. A systeem te kunnen ontvangen.

Jetex heeft een 4 in 1 uitlaatspruitstuk. ;)

Trouwens de meesten hebben daar geen last van, die gaan al harder door de sound.
                                        Het is beter voor de banksaldo door gelijk een groep-A uitlaat te kopen, dan eerst een groep-N en later alsnog de groep-A.
                                        Het opvoeren gaat in de regel in enkele stappen, eerst groep-A uitlaat met sportfilter en dan de rest.
                                        Als topicstarter jouw eisen gaat volgen dan moet er ook een nieuw cq frisse motor in, met gesmede zuigers en de rest.
                                        Maar of het wat word hier?????? :vertag

KRSA2000
                                        Deelnemer

@jethro wrote:

@KRSA2000 wrote:

Jetex heeft een 4 in 1 uitlaatspruitstuk. ;)

Trouwens de meesten hebben daar geen last van, die gaan al harder door de sound.
                                          Het is beter voor de banksaldo door gelijk een groep-A uitlaat te kopen, dan eerst een groep-N en later alsnog de groep-A.
                                          Het opvoeren gaat in de regel in enkele stappen, eerst groep-A uitlaat met sportfilter en dan de rest.
                                          Als topicstarter jouw eisen gaat volgen dan moet er ook een nieuw cq frisse motor in, met gesmede zuigers en de rest.
                                          Maar of het wat word hier?????? :vertag

Voordat ik een discussie met jou aan ga (ten voordeel van TS) wil ik eerst weten wat jij onder een Gr. A uitlaat verstaat.

jethro
                                          Deelnemer

Je hebt gelezen dat de moderators -offtopic gepraat gaan bestraffen? ;)

Heb het dus over de JETEX groep A uitlaat, had je kunnen weten als je het goed had gelezen. ;)

En dit was -offtopic -offtopic

KRSA2000
                                            Deelnemer

@jethro wrote:

Je hebt gelezen dat de moderators -offtopic gepraat gaan bestraffen? ;)

Heb het dus over de JETEX groep A uitlaat, had je kunnen weten als je het goed had gelezen. ;)

En dit was -offtopic -offtopic

Als JIJ goed had gelezen vroeg ik wat JIJ verstaat onder Gr. A [WINKING FACE]
                                              Maar ik ga hier verder geen moeite voor doen.

Als de TS fatsoenlijk advies wilt en geen webshop tuning cq praatjes, mag hij een pm sturen, wil ik al te graag verder uitleg geven wat uitlaat optimaliseren betreft.

asconaBB
                                              Deelnemer

persoonlijk zou ik geen euro investeren in de 2.0 CIH , nokkenas, uitlaat, webers, kost klauwen met geld voor n paar PKtjes

en dan heb je nog een niet fijn rijdende hoge toeren motor, als je al van hoge toeren mag spreken bij een CIH

als je nu een 2.0E hebt , wat ideaal zou zijn, zou ik gaan voor een 2.4 onderblok
                                                past er zo in, je gebruikt gewoon je 2.0E kop met R nokkenas , gewoon je 2.0E uitlaat systeem , en je 2.0E injectie

dan heb je echt een fijn rijdende ascona, met lekker veel trekkracht (koppel) laag in toeren , echt veel meer fun

voor deze ascona had ik 2 ascona’s met 2.4 er in, echt altijd lekker mee gereden

als ik wel eens iemand liet rijden in die 2.4 ascona , waren ze altijd aangenaam verrast van de kracht , en souplesse

mijn advies ga op zoek naar een frontera of omega met een goede 2.4

Anoniem

@asconaB2.0 wrote:

Wahhahaha 16klapper is pas in juni
                                                  Maar een 5bak ascona c en 1,6l achteras ascona b
                                                  Midendemper? Waarom hebben drag race autos holle pijp dan.

Zonder deugdelijke verlichting en rijbewijs
                                                  Mag je ook met apk de weg niet op
                                                  En de ascona c is n voorwielaandrijver.
                                                  Die bak.past niet eens achter een cih…

Wil je bijdehand doen. :thumb
                                                  Klepper klapper whateffer :wors
                                                  Doe dan wel je huiswerk……

asconaBB
                                                  Deelnemer

volgens mij eet hij idd elke dag een zak bijdehandjes leeg :???:

en waar blijven de foto’s :kewlpics asconaB2.0 8 klapper , klipper whatever

H-400
                                                    Deelnemer

Met dit topic heb ik nog niet veel bijgeleerd maar me wel geamuseerd!!
                                                      (sorry Senatorman efkes of-topic)
                                                      On topic: Kan me perfect hebben bij de mening van AsconaBB:
                                                      Zo’n 2.4 8 klepper doet z’n werk meer dan goed. Ik heb een Manta met een veredelde 2.4 16 klepper met wat meer
                                                      maar die 2.4 8 klepper (in m’n andere Manta) heeft onderin meer koppel en is zeker in’t verkeer gebruiksvriendelijker.
                                                      En over die uitlaat: Drag race cars houden het maar een paar minuten uit…

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 81)
                                                    • Het onderwerp ‘2 liter opvoeren maar hoe?’ is gesloten voor nieuwe reacties.