Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › 2 liter opvoeren maar hoe?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2015 om 18:53 #18304090
Als je op het stuk tussen 2 bochten een hogere snelheid kunt halen doordat je meer vermogen hebt zul je ook grotere remmen nodig hebben om op tijd snelheid kwijt te raken. Van zowel grotere remmen als meer vermogen ga je geen grotere bochtensnelheid krijgen namelijk…
Grotere remmen monteer je gebaseerd op wat de auto kan presteren en niet op wat je met de auto gaat doen.anders zou het grootste deel van de supercars net zo goed met remtrommels kunnen rijden, dat is genoeg voor op de boulevard… Bij een rdw weggedragstest val je ook goed door de mand als je niets aanpast aan de remmen maar wel flink meer vermogen hebt.
De topicstarter is helaas nogal arrogant en denkt dat hij het allemaal zelf wel weet.geen probleem maar ga dan geen vragen stellen en lopen klagen als de antwoorden je niet aanstaan.je zet jezelf alleen maar voor gek op die manier.en als je echt een keer hulp nodig hebt met iets is er misschien niemand die je meer wil helpen…
17 december 2015 om 23:59 #18304091@KRSA2000 wrote:
@Outzy wrote:
Van geen enkele maat remmen gaat je bochtsnelheid omhoog! ;)
Je heb dus nooit op circuit gereden en nooit van “trail braking” gehoord…
Van remmen gaat je snelheid niet omhoog.
Of ik nu wel of niet van trail braking gehoord heb is niet erg belangenrijk.En wat betreft trail braking, dan hebben we het hier meer over Betere remmen ivm slijtage. Dat is dus niet per definitie meteen groter.
Aangezien met trail braking het gaat om remverdeling en niet over hoe hard je ermee kan remmen.Het harder remmen verhaal, waar de meeste hier over inzitten, is VOOR dat trail braking begint. En daar helpen grotere remmen WEL bij, vanwege het grotere wrijvingsoppervlak.
Maar nu gaat het wat mij betreft wel erg de verkeerde kant op hier.
Heb van alles voorbij zien komen als argument om wel grotere/betere remmen aan te schaffen.
Dat ik bijna zou denken dat het aandeelhouders zijn bij Brembo ofzo.Mensen die andere lui adviseren om eerst grotere/betere remmen te plaatsten voordat ze aan hun PKs gaan denken.
Zeggen eigenlijk “We gaan er van uit dat je je als een mongool in het verkeer gaat gedragen met al die PKs, dus voor de veiligheid van anderen, doe alsjeblieft eerst betere remmen erop”.
Feit blijft dat je remweg met je oude remmen, die berekend zijn op jou vol beladen auto, enkel bij een hogere MAX snelheid veranderd. Voor de rest veranderd er nogmaals geen hol.En mensen die hier komen met vragen over PKs, omdat ze het circuit ermee opwillen ( waar je dus wel eerst aan onderstel, en dus ook remmen, moet kijken ).
Die zijn denk ik zeldzamer dat niet agressieve Volkswagen Golf bestuurders. :DDit is eigenlijk allemaal middelbare school natuurkunde. Dus het verbaast me dat er zo fel op gereageerd wordt.
Dus ik ben er klaar mee.
Men geloofd toch meestal de meerderheid ( het “ignorance is bliss” verhaal denk ik :) ).
Das mooi voor de rem maatschappijen. ;)@asconaB2.0
Gewoon lekker knutselen aan de inlaat, uitlaat & brandstof toevoer. Hou het lekker simpel. Het hoeft niet in 1 keer af te zijn toch? :)
En lief zijn voor mensen hier die je advies willen verkopen. Of het nu wel of niet bot is ;) ( dit advies moet ik zelf ook wat meer opvolgen :D )18 december 2015 om 05:57 #18304092@Outzy
Ik moet eerlijk toegeven dat ik jouw reactie verkeerd had gelezen.
Ik las ‘van geen enkele mate van remmen’ ipv ‘van geen enkele maat remmen’
:(Sent from my SM-P900 using Tapatalk
18 december 2015 om 06:24 #18304093Inderdaad het is natuurkunde van de lagere school.
Maar daar wordt meestal de snelheid als constante waarde gegeven en om dan uit te rekenen hoe lang het duurt voordat die stil staat. Echter in het verkeer is het vrijwel nooit een constante waarde, namelijk bij optrekken heb je een bepaalde versnelling.Bij constant 120km op de snelweg blijft de remweg gelijk. Moet je remmen TIJDENS het optrekken zal het voertuig met het meeste vermogen en dezelfde remmen een langere remweg hebben simpelweg omdat je al meer meters hebt afgelegd in de tijd om te remmen (reactietijd) en je eerder een hogere snelheid hebt bereikt die er afgeremt moet worden. Daarnaast is de versnelling hoger welke ook invloed heeft op de remweg.
18 december 2015 om 17:04 #18304094AnoniemLid sinds:
1 January 1970Topic opgeschoond van offtopic posts.
Blijkbaar een erg leuk onderwerk waarbij iedereen zijn ervaringen en meningen wel in kwijt kan.
Wel verwacht ik dat iedereen volwassen reageert en elkaar respecteert. De één weet nu éénmaal meer als de ander, maar van elkaar kunnen we leren.We houden dit topic even in de picture en sluiten het definitief als het constant weer offtopic gaat.
21 december 2015 om 12:02 #18304095Dus ik moet een andere nokkenas als beginnertje vl, van het merk irmscher?
Of zijn er betere merken waar hij ook meer kracht van krijgt?
De uitlaat hou ik even standaard het enige wat anders is, is dat wr geen middendenper meeer inzit maar een stuk rvs pijp en een lexmaul einddemper.21 december 2015 om 14:55 #18304096Er zijn meerdere nokkenassen te krijgen, hier heb je ook veel kleuren en smaken in laten we maar zeggen.
Wat is je einddoel? In welk toeren gebied wil je gaan rijden? Gaat het echt op de weg rijden en af en toe doortrekken?
Wil je stationair super mooi lopend of als een rally / race auto?(wat file rijden weer niet prettig maakt).Welke bak / achterasverhouding zit eronder?
21 december 2015 om 15:26 #18304097da ventje is geen uitleg waard!
21 december 2015 om 17:04 #18304098Ff offtopic:
Tegendruk verhaal is onzin.
Snelheid van uitlaatgassen moeten hoog gehouden worden. En geen ongewenste pulsaties veroorzaken/versterken.Terug ontopic:
Hou idd rekening met je keuze nokkenas en uitlaat hoe jij je auto wilt gebruiken. Dus welke toerengebied ga voornamelijk rijden.
Ook voor hetzelfde moeten de nokkenas en uitlaatsysteem op elke afgestemd zijn. (Powerband)21 december 2015 om 17:37 #18304099Bij een ongeblazen motor kan de diameter en lengte van de uitlaat wel degelijk een rol spelen. De flow moet goed zijn, ga je een te grote diameter gebruiken vermindert de flow. Ga je een te krappe diameter gebruiken kost het vermogen.
21 december 2015 om 17:53 #18304100@Haasje17 wrote:
Bij een ongeblazen motor kan de diameter en lengte van de uitlaat wel degelijk een rol spelen. De flow moet goed zijn, ga je een te grote diameter gebruiken vermindert de flow. Ga je een te krappe diameter gebruiken kost het vermogen.
Zeg ik toch net… :P
21 december 2015 om 18:58 #18304101asconaB2.0 is denk ik al lekker aan het rondscheuren met zijn asconaB2.0 ;)
21 december 2015 om 21:56 #18304102AnoniemLid sinds:
1 January 1970Moet eerst nog apk op….. ;)
22 december 2015 om 11:16 #18304103@asconaB2.0 wrote:
Dus ik moet een andere nokkenas als beginnertje vl, van het merk irmscher?
Of zijn er betere merken waar hij ook meer kracht van krijgt?
De uitlaat hou ik even standaard het enige wat anders is, is dat wr geen middendenper meeer inzit maar een stuk rvs pijp en een lexmaul einddemper.Firma Biesheuvel in Nieuwendijk ff bellen, ze hebben ook een website.
Kent cams op234 powerband: 2000-6000 is een 280 graden nokkenas.
Komt er een groep-A uitlaat van JETEX onder dan zou ik de op244 290 graden powerband: 2500-7000 nemen.
Een groep-A uitlaat zou ik zeker monteren, zeker wanneer je de zaak verder gaat aanpassen/opvoeren.
Zou wel een 2.0E of een 2.2E monteren met bovenstaande, of op de 2.0S een set Webers.
Maar eerst maar eens het rijbewijs en een verse apk. :thumb22 december 2015 om 11:27 #18304104Gr. N is voldoende, met Gr. A ga je snelheids verlies krijgen van de uitlaatgassen met alle gevolgen vandien. (Diameter verschil uitlaatspruitstuk < uitlaatsysteem)
Of je moet je uitlaatspruitstuk opnieuw opbouwen om een Gr. A systeem te kunnen ontvangen.22 december 2015 om 14:24 #18304105Wahhahaha 16klapper is pas in juni
Maar een 5bak ascona c en 1,6l achteras ascona b
Midendemper? Waarom hebben drag race autos holle pijp dan.22 december 2015 om 15:04 #18304106omdat door een masiefen pijp niks door kan
22 december 2015 om 15:30 #18304107@KRSA2000 wrote:
Gr. N is voldoende, met Gr. A ga je snelheids verlies krijgen van de uitlaatgassen met alle gevolgen vandien. (Diameter verschil uitlaatspruitstuk < uitlaatsysteem)
Of je moet je uitlaatspruitstuk opnieuw opbouwen om een Gr. A systeem te kunnen ontvangen.Jetex heeft een 4 in 1 uitlaatspruitstuk. ;)
Trouwens de meesten hebben daar geen last van, die gaan al harder door de sound.
Het is beter voor de banksaldo door gelijk een groep-A uitlaat te kopen, dan eerst een groep-N en later alsnog de groep-A.
Het opvoeren gaat in de regel in enkele stappen, eerst groep-A uitlaat met sportfilter en dan de rest.
Als topicstarter jouw eisen gaat volgen dan moet er ook een nieuw cq frisse motor in, met gesmede zuigers en de rest.
Maar of het wat word hier?????? :vertag22 december 2015 om 16:02 #18304108@jethro wrote:
@KRSA2000 wrote:
Gr. N is voldoende, met Gr. A ga je snelheids verlies krijgen van de uitlaatgassen met alle gevolgen vandien. (Diameter verschil uitlaatspruitstuk < uitlaatsysteem)
Of je moet je uitlaatspruitstuk opnieuw opbouwen om een Gr. A systeem te kunnen ontvangen.Jetex heeft een 4 in 1 uitlaatspruitstuk. ;)
Trouwens de meesten hebben daar geen last van, die gaan al harder door de sound.
Het is beter voor de banksaldo door gelijk een groep-A uitlaat te kopen, dan eerst een groep-N en later alsnog de groep-A.
Het opvoeren gaat in de regel in enkele stappen, eerst groep-A uitlaat met sportfilter en dan de rest.
Als topicstarter jouw eisen gaat volgen dan moet er ook een nieuw cq frisse motor in, met gesmede zuigers en de rest.
Maar of het wat word hier?????? :vertagVoordat ik een discussie met jou aan ga (ten voordeel van TS) wil ik eerst weten wat jij onder een Gr. A uitlaat verstaat.
22 december 2015 om 16:08 #18304109Je hebt gelezen dat de moderators -offtopic gepraat gaan bestraffen? ;)
Heb het dus over de JETEX groep A uitlaat, had je kunnen weten als je het goed had gelezen. ;)
En dit was -offtopic -offtopic
22 december 2015 om 16:49 #18304110@jethro wrote:
Je hebt gelezen dat de moderators -offtopic gepraat gaan bestraffen? ;)
Heb het dus over de JETEX groep A uitlaat, had je kunnen weten als je het goed had gelezen. ;)
En dit was -offtopic -offtopic
Als JIJ goed had gelezen vroeg ik wat JIJ verstaat onder Gr. A [WINKING FACE]
Maar ik ga hier verder geen moeite voor doen.Als de TS fatsoenlijk advies wilt en geen webshop tuning cq praatjes, mag hij een pm sturen, wil ik al te graag verder uitleg geven wat uitlaat optimaliseren betreft.
22 december 2015 om 17:12 #18304111persoonlijk zou ik geen euro investeren in de 2.0 CIH , nokkenas, uitlaat, webers, kost klauwen met geld voor n paar PKtjes
en dan heb je nog een niet fijn rijdende hoge toeren motor, als je al van hoge toeren mag spreken bij een CIH
als je nu een 2.0E hebt , wat ideaal zou zijn, zou ik gaan voor een 2.4 onderblok
past er zo in, je gebruikt gewoon je 2.0E kop met R nokkenas , gewoon je 2.0E uitlaat systeem , en je 2.0E injectiedan heb je echt een fijn rijdende ascona, met lekker veel trekkracht (koppel) laag in toeren , echt veel meer fun
voor deze ascona had ik 2 ascona’s met 2.4 er in, echt altijd lekker mee gereden
als ik wel eens iemand liet rijden in die 2.4 ascona , waren ze altijd aangenaam verrast van de kracht , en souplesse
mijn advies ga op zoek naar een frontera of omega met een goede 2.4
22 december 2015 om 17:45 #18304112AnoniemLid sinds:
1 January 1970@asconaB2.0 wrote:
Wahhahaha 16klapper is pas in juni
Maar een 5bak ascona c en 1,6l achteras ascona b
Midendemper? Waarom hebben drag race autos holle pijp dan.Zonder deugdelijke verlichting en rijbewijs
Mag je ook met apk de weg niet op
En de ascona c is n voorwielaandrijver.
Die bak.past niet eens achter een cih…Wil je bijdehand doen. :thumb
Klepper klapper whateffer :wors
Doe dan wel je huiswerk……22 december 2015 om 18:05 #18304113volgens mij eet hij idd elke dag een zak bijdehandjes leeg :???:
en waar blijven de foto’s :kewlpics asconaB2.0 8 klapper , klipper whatever
22 december 2015 om 22:47 #18304114Met dit topic heb ik nog niet veel bijgeleerd maar me wel geamuseerd!!
(sorry Senatorman efkes of-topic)
On topic: Kan me perfect hebben bij de mening van AsconaBB:
Zo’n 2.4 8 klepper doet z’n werk meer dan goed. Ik heb een Manta met een veredelde 2.4 16 klepper met wat meer
maar die 2.4 8 klepper (in m’n andere Manta) heeft onderin meer koppel en is zeker in’t verkeer gebruiksvriendelijker.
En over die uitlaat: Drag race cars houden het maar een paar minuten uit… -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘2 liter opvoeren maar hoe?’ is gesloten voor nieuwe reacties.