2 liter opvoeren maar hoe?

Forumindex Forums Modellen Ascona 2 liter opvoeren maar hoe?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 81)
  • Auteur
    Berichten
  • #18304065
    commo 67
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 December 2013

      veel succes met je 200-250 pk project :thumb

      #18304066
      asconaB2.0
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 December 2015

        Nou maartuh het alller aller aller liefste heb ik natuurlijk een 150/180pk met de eiselijke webers, spaghetti spruitstuk en een hard klinkend brullend bruut geluid.
        Maar weet iemand hoeveel pk je uit een 2,0kan halen? Zonder gekkigheid en blok totaal verbouwe.
        Dan kan ik kijken wat ik met het blok moet doen datik nog heb liggen.
        Dus we hebben : dubbele solex , spaghetti spruitstuk dan moet ik een nokkenas bij kopen wat nog meer?

        #18304067
        asconaB2.0
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 December 2015

          Ff weer ontopic
          Er zijn een aantal mensen hier die zich beter met wat anders kunnen bemoeien ik heb gevraagd over tips niet over ruzie en kritiek.
          Ik ben niet iemand die er totaal geen verstand van heeft ik weet best dat het wat kost het doel is mijn asconaatje sneller te krijge met voorbeeld 180pk ofso dan geven jullie een lijstje met alles erop en eraan en zeggen bijv succes met je project…..
          Nogmaals het is geen project ik heb tips nodig geen kritiek.
          Het is een beetje een hobby (natuurlijk) dus hoef er maar 120/130 pk ofso in te hebben.
          Wat ik tot nu toe wel heb bereikt is een lijst waar ik uit kan kiezen ;)
          Maar weet nou niet wat ik precies bij wat moet doen.
          Of is alles wat mr….op zn lijst heeft gezet een effect voor pk winning?
          Of moet je sommige dingen veranderen zodat de “snellere setup” niet kapot gaat?

          #18304068
          warhamstr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 August 2009

            @asconaB2.0 wrote:

            Ff weer ontopic
            Er zijn een aantal mensen hier die zich beter met wat anders kunnen bemoeien ik heb gevraagd over tips niet over ruzie en kritiek.
            Ik ben niet iemand die er totaal geen verstand van heeft ik weet best dat het wat kost het doel is mijn asconaatje sneller te krijge met voorbeeld 180pk ofso dan geven jullie een lijstje met alles erop en eraan en zeggen bijv succes met je project…..
            Nogmaals het is geen project ik heb tips nodig geen kritiek.
            Het is een beetje een hobby (natuurlijk) dus hoef er maar 120/130 pk ofso in te hebben.
            Wat ik tot nu toe wel heb bereikt is een lijst waar ik uit kan kiezen ;)
            Maar weet nou niet wat ik precies bij wat moet doen.
            Of is alles wat mr….op zn lijst heeft gezet een effect voor pk winning?
            Of moet je sommige dingen veranderen zodat de “snellere setup” niet kapot gaat?

            Leer eerst ff autorijden man, je doet maf en je praat een berg onzin. Neem dat ff aan van een 25 jarige ;) En de mensen die je tot nu toe geadviseerd hebben, hoeven echt geen weerwoord of uitleg op het gebied van oudere Opel motoren :’)

            #18304069
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Knap je 2.0 op, kijk of de lagers nog goed zijn, zoniet vervangen, eventueel boren honen gewoon dat die weer helemaal fris is.
              Dan ander nokkenasje, luchtfitler, carberateur, uitlaat. En doe er verder niet teveel aan. Dan rijd het prima voor een beginner.

              #18304070
              Maartuh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 August 2004

                Dat lijkt me een heel goed plan, steek er veel van op geniet van de tijd dat je samen met je opa er aan bezig bent.
                Pak het rustig aan, niet teveel en te wild in een keer, je kunt je geld maar 1 keer uitgeven he

                Voor hulp kun je best hier terecht hoor, of voor kennis, maar dan beter met concrete vragen en een beetje realisme erbij :)
                Hou het enthousiasme vast en voeg er wat kennis en ervaring aan toe dan komt het wel goed

                #18304071
                asconaB2.0
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 December 2015

                  Dankjewel voor de reacties ik doe het idd lekker rustig aan en een tijdje leren rijen met een bijna standaard blokkie.
                  Opvoeren kan tenslotte altijd nog ;)
                  Mijn opa weet wel wat maar is na de jaren nog al het een andervergeten bijv hoeveel en wat voor spruitstukken er waren dat soort dingen gelukkig heb ik voor andere hulp jullie nog :)

                  #18304072
                  Outzy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 August 2015

                    Voor dat dit topic sluit heb ik toch een wat offtopic vraagje, aangezien ik nu al 2 keer het “andere remmen” verhaal voorbij zie komen. Ik heb dit nu ook vaker gezien in andere topics met hetzelfde doel, het verhogen van de PK’s.
                    De vraag is, wat heeft het verhogen van de PK’s te maken met rem kracht als je het gewicht van de auto niet drastisch verhoogd en er niet mee gaat racen?

                    Ik vraag dit omdat naar mijn weten het niet uit moet maken of je nu met 400 PK 100km/u rijd en dan remt, of dat je 50 PK hebt 100km/u rijd en dan remt ( zolang het gewicht van de auto niet veranderd natuurlijk ).

                    #18304073
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Nee dat maakt inderdaad niets uit

                      Maar waarom hebben b.v ferrari.s

                      Mega grote remschijven met remklauwen met minimaal 6 zuigers per klauw….
                      Daar mag je ook maar max 130 mee rijden…..

                      Investeren in Meer vermogen doe je niet
                      Om er nooit gebruik van te maken…..

                      #18304074
                      Outzy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 August 2015

                        @louwe 16 klepper wrote:

                        Nee dat maakt inderdaad niets uit

                        Maar waarom hebben b.v ferrari.s

                        Mega grote remschijven met remklauwen met minimaal 6 zuigers per klauw….
                        Daar mag je ook maar max 130 mee rijden…..

                        Investeren in Meer vermogen doe je niet
                        Om er nooit gebruik van te maken…..

                        Er gebruik van maken doet een normaal denkend mens niet op de openbare weg.
                        Dus dan hebben we het al snel over een circuit.
                        Waar de winst van grotere remmen merendeels invloed uiten op snellere ronde tijden door later te kunnen remmen.

                        Meeste mensen willen juist sneller optrekken. Vandaar dat PK verhoging ter sprake komt.
                        Grotere remmen maken je auto zwaarder, dus in theorie ga je er juist op achteruit ;).
                        Nog reden waarom ik nooit snapte dat mensen grotere remmen adviseren bij het verhogen van de PKs :).

                        Anyways, genoeg offtopic gechat. :D

                        #18304075
                        jethro
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 February 2008

                          De meesten beginnen verkeerd met het aanpassen opvoeren van hun bolide.
                          Men begint gelijk met het monteren van een pk beul.
                          Maar je moet juist eerst de remmen, het onderstel: veren, schokdempers en wielen en dan de pk beul monteren.
                          Het is dan net een Fiat Panda met een Ferrari motor, als je eerst een pk beul monteert.
                          Is wel spannend natuurlijk. ;)

                          #18304076
                          Outzy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 August 2015

                            @jethro wrote:

                            De meesten beginnen verkeerd met het aanpassen opvoeren van hun bolide.
                            Men begint gelijk met het monteren van een pk beul.
                            Maar je moet juist eerst de remmen, het onderstel: veren, schokdempers en wielen en dan de pk beul monteren.
                            Het is dan net een Fiat Panda met een Ferrari motor, als je eerst een pk beul monteert.
                            Is wel spannend natuurlijk. ;)

                            Dat is voor de racerij van toepassing idd.
                            Maar zoals ik net ook al zei, meeste lui willen gewoon enkel harder en sneller optrekken. Daar doet harder kunnen remmen helemaal niks mee.
                            Dus ja, als je serieus gaat racen dan komen grotere remmen VER voor je denkt aan PKs verhogen.

                            Maar om enkel die ene andere GTI er uit te trekken is het banden, onderstel , gewicht, PKs, overbrenging & en vast nog een aantal andere dingen van toepassing.
                            Grotere remmen trekt je auto niet harder van op! ;)

                            #18304077
                            asconaBB
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 March 2011

                              ik ben destijds begonnen met een LET in mijn ascona B te lepelen
                              verder standaard remmen , alleen de klauwen rood gemaakt

                              op de terugweg van een opel meeting in assen , gewoon met 200 achter een astra opc :shock:

                              toen geleidelijk aan alles aangepast , wilwood 4 zuiger klauwen voor
                              deze zijn echt wel lichter als standaard klauwen hoor, schijven zullen dan wel wat zwaarder zijn
                              dus gewicht zal niet echt veel maken, achter zware trommels, voering, ankerplaten, vervangen voor schijven

                              nu gebeurt er echt wel wat als je met 150 op de rem trapt , vergeleken met standaard
                              en het blijft ook gewoon remmen , geen fading

                              #18304078
                              Oenatje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                je kunt allemaal wel heel hard willen remmen maar dan moet je wel hopen dat diegene die achter je rijd dat ook kan

                                #18304079
                                2000
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  @Maartuh wrote:

                                  @asconaB2.0 wrote:

                                  Haasje 17…..1,6 van een astra zeker ja dan snap ik dat.
                                  Duuuus mr 16klepper denjt de wikipedia van opel forum te zijn haha
                                  Oke , dus ik heb het erover gehad met een collega en ben van plan er toch c20xe in te doen.
                                  Weet iemand hiervooreen versnellingsbak ? Of past mijn 5bak eronder die volgens mij uit een c ascona komt.
                                  Dan moet ik hem toch kopen met kabelboom?
                                  En de uitlaat aanpassen denk dat dat de beste oplossing is

                                  Dat is ie ook wel eigenlijk :) :thumb :wors
                                  Misschien goed moment om te leren dat iemand die niet gelijk met je mee praat soms degene is die het goed met je voor heeft.

                                  Zou als ik jou was eerst gaan rijden met een standaard motor en dan eens gaan inlezen en nadenken over wat je wil veranderen.
                                  http://www.howstuffworks.com” onclick=”window.open(this.href);return false; en dat soort sites beetje doornemen

                                  Begin eens met een ander luchtfilter of uitlaat en dan gewoon stap voor stap verder, nokenassen, en dan kiezen welke kant je op wilt, turbo of niet, injectie of carburateurs etc dan leer je alles terwijl je het doet.

                                  Plus in de tijd dat je rijdt zul je ook zien dat je wel kunt gaan tunen, maar is je basis wel goed? Is je auto roest vrij?
                                  Heb je ook aan je remmen gedacht?

                                  Beter zorgen dat je bijvoorbeeld goed stil kan komen te staan en dat je auto door de apk komt voodat je al je geld aan de motor uit geeft toch?

                                  #18304080
                                  OpelChristiaan
                                    Lid sinds:
                                    30 September 2011

                                    Ik vind het leuk dat er jonge mensen zijn die interesse hebben in een oude auto. Ik wil ook mijn ervaring delen.
                                    Ik heb 16 Jaar geleden een originele Opel Manta GSi gekocht uit 1985. Af fabriek heeft een 2.0 CIH 110 pk. Dit is op zich prima voor een auto van net iets meer dan 1000kg. Als snel wilde ik meer rijplezier uit mijn Manta halen. Ik ging ieder jaar wel mee met een toerit in of door Duitsland. Dit omdat ik het meest geniet als ik aan het rijden ben met mijn auto. Als je sportief gaat rijden met je auto kom je erachter dat die oude Opel af fabriek hier en daar wat te kort schiet. Ik heb tijdens het rijden bedacht dat een betere wegligging, iets meer vermogen en betere remmen mijn plezier in het rijden wel zou verhogen. Op een gegeven moment houden de standaard remmen er mee op in de bergen. Een oude Opel staat bekend om zijn zwakke remmen. Ik ben begonnen met het verbeteren van de wegligging. De Manta is voorzien van een set veren en schokbrekers van het merk Billstein. Ook heb ik in de langsdragers van de achteras nylon bussen geperst. Dit heeft er voor gezorgd dat ik een stuk sneller door de bochten kan. Vervolgens heb ik de remmen aan de voorkant vervangen voor geventileerde schijven met iets grotere remklauwen. Dit heeft het remvermogen aanzienlijk verbeterd. Nu blijft de Manta goed remmen tijdens een dag toeren in de bergen. Ik heb altijd het idee gehad dat 140 pk voldoende is om leuk te sturen. De vermogens toename heb ik gerealiseerd door de montage van een RVS groep-N uitlaat. Ook heb ik de Manta voorzien van een nokkenas set van Irmscher. Vervolgens heb ik het gasklephuis uitgehoond om de motor van meer lucht te voorzien. Uiteindelijk komt er, na het afstellen op de testbank, 130 pk uit het blok. Nu wil ik nog een verstelbaar nokkenas tandwiel plaatsen, zodat de afstelling nog net iets beter kan. Hiermee hoop ik nog een paar extra pk’s te vinden. Dit alles heeft er voor gezorgd dat ik met meer plezier door de bergen rijd.
                                    Mijn advies is;1 zorg dat de basis van de auto goed is. 2 Bedenk dan wat je wil met je auto. 3 En neem vervolgens de tijd om te doen wat je wil.
                                    Ik heb er bewust voor gekozen om de 2.0 subtiel op te voeren. Ik kan nu nog mee doen met het concours, hij lijkt van buiten nog origineel. Is originaliteit niet belangrijk, maar wil je wel snel door de bochten rijden dan zou ik voor een viercilinder kiezen. En dan bedoel ik een 2.0 16v of een 2.4 8v, omdat dit compacte motoren zijn. Iedere kilo voor de vooras zit in de bochten in de weg. Wil je alleen snel zijn op het rechte stuk dan zou ik voor een 6 cilinder kiezen. En dan vind ik een ouderwetse 3.0 in lijn wel leuk staan in een oude Opel. Wil je losgaan op het circuit dan zou ik ook losgaan met je auto. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes met je hobby.

                                    #18304081
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      @Outzy wrote:

                                      @jethro wrote:

                                      De meesten beginnen verkeerd met het aanpassen opvoeren van hun bolide.
                                      Men begint gelijk met het monteren van een pk beul.
                                      Maar je moet juist eerst de remmen, het onderstel: veren, schokdempers en wielen en dan de pk beul monteren.
                                      Het is dan net een Fiat Panda met een Ferrari motor, als je eerst een pk beul monteert.
                                      Is wel spannend natuurlijk. ;)

                                      Dat is voor de racerij van toepassing idd.
                                      Maar zoals ik net ook al zei, meeste lui willen gewoon enkel harder en sneller optrekken. Daar doet harder kunnen remmen helemaal niks mee.
                                      Dus ja, als je serieus gaat racen dan komen grotere remmen VER voor je denkt aan PKs verhogen.

                                      Maar om enkel die ene andere GTI er uit te trekken is het banden, onderstel , gewicht, PKs, overbrenging & en vast nog een aantal andere dingen van toepassing.
                                      Grotere remmen trekt je auto niet harder van op! ;)

                                      heb je zelf wel eens echt gereden in een auto
                                      met flink meer vermogen dan af fabriek??????

                                      grotere / betere remmen is niet metteen meer gewicht
                                      vaak zelfs minder door de betere lichtere remklauwen

                                      harder optrekken staat gelijk aan harder moeten afremmen

                                      enkel nodig voor circuit gebruik??????
                                      circuit steekt niemand over
                                      rijd iedereen de zelfde kant op
                                      op de openbare weg is dat iets anders….

                                      de meeste rijke stinkerds die een porsche Ferrari lamborghini ,whateffer
                                      komen nooit met hun bolide op t circuit
                                      sterker nog de meeste kunnen wel zo,n auto betalen
                                      maar er niet fatsoenlijk mee losgaan
                                      daarom worden er ook zoveel kapot gereden

                                      een Ferrari zonder schade is zeldzamer dan een opel zonder roest king:

                                      remmen is veeeel belangrijker dan optrekken
                                      quote:
                                      “power is nothing whitout control”

                                      #18304082
                                      asconaB2.0
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        8 December 2015

                                        Opel christiaan dat is zeker een gaaf verhaal dat je je opel bouwd met liefde voor opels zodat je strak door kan scheuren in de bergen dat vind ik serieus een intresant verhaal.
                                        Zelf wil ik mijn auto bouwen om strak door de bochten te kunnen en inderdaad ik wil ook iets meer pk niet voor de bergen maar het liefst gewoon voor op de weg :D
                                        Maar mijn auto is roestvrij en in zeer goede staat.
                                        Daarom wil ik over naar tuning ondat ik aan mijn auto met passie voor opels wil blijven sleutelen.
                                        Het kan tenslotte altijd sneller en beter

                                        #18304083
                                        asconaB2.0
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          8 December 2015

                                          Daar heeft louwe gelijk in als je een snelle auto wil moet je zeker aan je veiligheid denken : veiligheid voorop!
                                          Je kan ook lichtere speciale remmej kopen die ze gebruiken in de racerij.
                                          Ik zou ook aan je wielophanging denken.
                                          Je wielophanging moet al de krachten van de auto opnemen dus trek krachte remkrachten en g krachten voor de bochten.
                                          Denk eerst aan je onderstel dan naar boven werke

                                          #18304084
                                          Outzy
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 August 2015

                                            @louwe 16 klepper wrote:

                                            heb je zelf wel eens echt gereden in een auto
                                            met flink meer vermogen dan af fabriek??????

                                            grotere / betere remmen is niet metteen meer gewicht
                                            vaak zelfs minder door de betere lichtere remklauwen

                                            harder optrekken staat gelijk aan harder moeten afremmen

                                            enkel nodig voor circuit gebruik??????
                                            circuit steekt niemand over
                                            rijd iedereen de zelfde kant op
                                            op de openbare weg is dat iets anders….

                                            de meeste rijke stinkerds die een porsche Ferrari lamborghini ,whateffer
                                            komen nooit met hun bolide op t circuit
                                            sterker nog de meeste kunnen wel zo,n auto betalen
                                            maar er niet fatsoenlijk mee losgaan
                                            daarom worden er ook zoveel kapot gereden

                                            een Ferrari zonder schade is zeldzamer dan een opel zonder roest king:

                                            remmen is veeeel belangrijker dan optrekken
                                            quote:
                                            “power is nothing whitout control”

                                            Doe ff lekker chill ofzo. Deze reactie is nergenst voor nodig.

                                            Ik zeg enkel dat voor mensen die harder willen rijden PKs verhogen een optie is. net als banden of ( drastisch ) gewicht verlagen.
                                            Grotere remmen plaatsen gaat geen enkele auto ineens harder van rijden.

                                            Enige reden om voor normaal weg gebruik grotere remmen te plaatsen is voor de hogere top die een auto krijgt.
                                            Dat is door de simpele reden dat je remweg vergroot bij je MAX snelheid.
                                            PKs beinvloed de snelheid!
                                            Snelheid beinvloed je remweg ( alleen bij MAX snelheid )!

                                            Zoals ik al eerder zei. Of je nou een auto van 1000 pks neemt of 1 van 50 pks, beide 1000 kg. Als ze dezelfde remmen hebben en beide 100 km/u rijden is de remweg hetzelfde. Er veranderd geen hol.

                                            Het mag duidelijk zijn dat we hier niet praten met mensen die hun auto allemaal willen opfokken om iedere week het circuit op te gaan.
                                            Dus als ze hier komen voor advies in PKs verhogen is het voor mij totaal onlogisch als men dat gaat roepen dat ze eerst hun remmen moeten aanpassen. Want das gewoon kul.

                                            Wat betreft je vergelijking met Ferrari enz.
                                            Die zijn gebouwd om, als ze het circuit opgaan, ff wat beter te presteren dan een standaard Opel OPC.
                                            Dus mag wel hopen dat daar dan goede remmen onder zitten, denk je niet?
                                            En ik hoop dat het nu wel duidelijk is onderhand dat dat niet te maken heeft met de PK verschil tussen die 2.

                                            Maar okay nu heb ik het al meerdere keren uit gelegd.
                                            Ik kan ook lullen over massa, voorwaardste kracht, wrijvingskracht, zwaartekracht enzo. Om het nog duidelijker te maken.
                                            Maar daar heb ik geen zin in.
                                            Als je nooit op het circuit komt en als je nooit je topsnelheid bereikt, na het opfokken van je kar.
                                            En je wil er toch grotere remmen er onder gooien, omdat…. whatever.
                                            Dan doe je dat maar lekker. ;)

                                            #18304085
                                            asconaBB
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 March 2011

                                              ik zat er aan te denken om er nog grotere remmen onder te zetten, terwijl ik nooit harder als 100 rij :thumb

                                              @asconaB2.0 heb je geen foto’s van jou ascona? dat is altijd leuk om te zien , en dan weten we ook waar je over praat

                                              #18304086
                                              asconaB2.0
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                8 December 2015

                                                Louwe heeft inderdaad een lomp gedrag van mensen “helpen”.
                                                Klopt als je hogere top hebt dan grotere remmen geld ook als je een zwaarder blok erin legt.
                                                Louwe hebt t liefst remmen op zn invalide kar van een volvo fh16 750 hahaha.
                                                Maar voor sneller optrekken heb je zeker geen sterkere remmen nodig.
                                                Ik ben monteur dus wat weet ik er ook van eh mr klap klepper. ;)

                                                #18304087
                                                Haasje17
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  8 September 2009

                                                  En Toch klopt t niet helemaal. Wanneer je meer vermogen hebt zal de versnelling sneller zijn. Hierdoor heb je dus meer Rem vermogen nodig om binnen dezelfde afstand stil te komen staan.

                                                  En bij een constante snelheid maakt het natuurlijk niet uit, maar met alle rotondes oversteekplaatsen in Nederland ben je vaak nog aan het optrekken als je alweer in de rem moet.

                                                  Buiten dat zul je veel vaker moeten remmen omdat je toch gebruik gaat maken van het vermogen. En dan warmen de remmen eerder op waar beter remmen weer beter afkoelen.

                                                  Ik ben voorstander van vooraf verbeteren van de remmen. Rijd ook een stuk prettiger als je flink doortrekt en even moet remmen.

                                                  #18304088
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    @asconaB2.0 wrote:

                                                    Louwe heeft inderdaad een lomp gedrag van mensen “helpen”.
                                                    Klopt als je hogere top hebt dan grotere remmen geld ook als je een zwaarder blok erin legt.
                                                    Louwe hebt t liefst remmen op zn invalide kar van een volvo fh16 750 hahaha.
                                                    Maar voor sneller optrekken heb je zeker geen sterkere remmen nodig.
                                                    Ik ben monteur dus wat weet ik er ook van eh mr klap klepper. ;)

                                                    als we het over lomp hebben kun jij er ook wat van :thumb

                                                    ok ik zet het er soms wel eens te duidelijk in
                                                    maar vind het echt n ergernis als er mensen flauwekul postten

                                                    een cih kun je niet opboren de ruimte is er domweg niet dan blijft er amper een cilinderwand staan
                                                    daarom word n grotere inhoud verkregen door de slag te wijzigen…..met alle nare gevolgen vandien kantelende zuigers

                                                    als je met een auto met 50 pk 100km/h rijd
                                                    of met een auto met het zelfde gewicht met 500 pk

                                                    ja dan heb je inderdaad dezelfde remweg das theorie waar geen speld tussen te krijgen is…

                                                    maar auto rijden bestaat niet alleen uit optrekken ;)
                                                    meer alle mensen met ervaring en alle auto bouwers zullen wel geen gelijk hebben ;)

                                                    pak als voorbeeld een astra f
                                                    een 1,6 heeft ook niet dezelfde remmen als een 2.0 16v
                                                    terwijl het gewicht niet veel verschild

                                                    maar goed jij bent met je bijna 18 jaar al volleerd monteur :thumb :wors
                                                    dus waar bemoei ik me mee ???????????

                                                    begrijp ik alleen niet waarom je hier moet vragen hoe je ascona door de apk te krijgen :angel
                                                    zijn allemaal nog simpele probleempjes ook ;)

                                                    ik wil iedereen wel helpen
                                                    ook ascona 2.0 wel
                                                    maar dan moet die zich wel wat anders opstellen :shock:
                                                    en de dingen die die op het www wil zetten eerst maar eens controleren voor die ze post/roept king:

                                                    #18304089
                                                    Outzy
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      21 August 2015

                                                      @Haasje17 wrote:

                                                      En Toch klopt t niet helemaal. Wanneer je meer vermogen hebt zal de versnelling sneller zijn. Hierdoor heb je dus meer Rem vermogen nodig om binnen dezelfde afstand stil te komen staan.

                                                      En bij een constante snelheid maakt het natuurlijk niet uit, maar met alle rotondes oversteekplaatsen in Nederland ben je vaak nog aan het optrekken als je alweer in de rem moet.

                                                      Buiten dat zul je veel vaker moeten remmen omdat je toch gebruik gaat maken van het vermogen. En dan warmen de remmen eerder op waar beter remmen weer beter afkoelen.

                                                      Ik ben voorstander van vooraf verbeteren van de remmen. Rijd ook een stuk prettiger als je flink doortrekt en even moet remmen.

                                                      De tijd die je nodig hebt om een snelheid te bereiken is niet relevant. Enkel de snelheid die je bereikt hebt.
                                                      Je moet maar zo denken “wat doe ik niet om het moment dat ik rem?” en dat is dus gas geven. Das het moment dat al je PKs geen ene moer meer betekenen. ;)

                                                      Jullie moeten me ook niet verkeerd begrijpen. Ik ben VOOR het veranderen van de remmen. Maar alleen omdat het de veiligheid vergroot. En dat is met (sommige) bestuurders wel handig :). Zeker als ze hun PKs verhogen.

                                                      Maar dat betekend niet dat die twee dingen direct invloed op elkaar hebben.
                                                      Enkel indirect. En enkel met betrekking tot de (ongelimiteerde) maximale snelheid van je auto.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 81)
                                                    • Het onderwerp ‘2 liter opvoeren maar hoe?’ is gesloten voor nieuwe reacties.