Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › 2 liter opvoeren maar hoe?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2015 om 14:16 #17274491
Beste lezers
Ik heb een 2liter ascona b ’79 ik heb (volgens mij)
110pk het loopt natuurlijk wel maar jammer genoeg trekt hij niet in zn 4 net zo hard als in zn 2 dus ik vroeg me af hoe kom ik aan meer pk? Ik heb gehoord over een nokkenas maarja waar vind ik die wat voor type etc ook heb ik een 1,6l achteras trekt ietsjes beter ook heb ik dubbele solex carbs liggen komen van een bmw maar weet iemand waar ik ook daarvoor een LANG spruitstuk kan vinden de korte komen tegen me thermostaathuis aan dus hopelijk dat iemand me hier uit kan helpe8 december 2015 om 14:24 #18304041Kan je oude topic dicht (viewtopic.php?f=11&t=193841) of zal ik ze samenvoegen? In feite gaan ze over hetzelfde.
8 december 2015 om 16:30 #18304042@Stender wrote:
Kan je oude topic dicht (viewtopic.php?f=11&t=193841) of zal ik ze samenvoegen? In feite gaan ze over hetzelfde.
nee joh nog 10 topics openen.
zou zeggen gebruik de zoek funktie genoeg topics over het tjeonen van een bascona of manta
9 december 2015 om 11:36 #18304043Is niet hetzelfde dit gaat over wat alle mogelijk heden zijb etc en de andere of er een turbo /compressor/supercharger op kan anders zou 1 topic te veel vrage brengen maar nu weet ik nog steeds niks over opvoeren
9 december 2015 om 11:59 #18304044AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat er bedoeld wordt is
Bedenk eerst wat je wilt
Ga dan eens wat research doen
Ga dan gericht vragen stellen……Via de zoekfunctie k op dit forum
Kun je al heel veel vinden…….Jou standaard 2.0 cih zal met weinig middelen
Nooit n echt pk monster worden…Ff n turbo / compressor eraan bouten
Is not done.. dan is een ombouw naar
B.v een c20 xe goedkoper…..9 december 2015 om 17:17 #18304045In je ascona zit een CIH motor. kijk eerst maar eens hier op het forum in het cih deel. of kijk eens op mantablog.nl of de site van @henk400. staan genoeg ideeen op. :vertag en ja wat versta je onder opvoeren? is maar net hoe groot je budget is. een CIH 16v is wel leuk maar daar hangt toch een heel ander prijskaartje aan dan een andere nokkenas of een set carburateurs
10 december 2015 om 09:46 #18304046oke iedereen alvast bedankt!
ik heb eigenlijk geen budget, het is mijn hobby dus hoeveel geld het kost maakt niet zo veel uit voor mij.
zou een groep a uitlaat wat kracht leveren? weet iemand hoe ik aan zo een kom?
Zou ik het dan maar houden op de dubbele solex carburateurs met snelle nokkenas en spaghetti spruitstuk en groep a uitlaat.
MAAR weet hier iemand waar ik een inlaatspruitstuk kan vinden voor de dubbele solex ( is het zelfde als weber ) het moeten wel lange spruitstukken zijn de korten komen tegen het thermostaat huis aan. :(
ook een groep A uitlaat kan ik niet vinden voor minimaal 250.
kan iemand helpen?
alvast bedankt!10 december 2015 om 10:49 #18304047Kijk bij onze vrienden: Biesheuvel in Nieuwendijk. :thumb
En als je net komt kijken in de autowereld, dan is alles mooi en prachtig.
Dan wil je dit en de volgende dag dat, hebben we allemaal mee gemaakt.
Als je het goed doet kost dat best veel geld, maar dan heb je ook wat.
Eerst goed nadenken en hier en daar vragen van hoe en wat, en dan pas kopen.
Kijk maar eens bij die Biesheuvel, heeft ook een website.
Maak maar eens een lijst wat je op dat moment wilt, en tel dat eens op. ;)10 december 2015 om 13:27 #18304048Las net dat je pas 17 bent.
Zou maar eerst de Ascona goed voor elkaar maken. en dan in de toekomst de zaak verbouwen.Tijd zat. ;)
11 december 2015 om 21:08 #18304049Heb nog een bewerkte kop liggen met thermostaathuis
12 december 2015 om 09:26 #18304050Eigenlijk heb ik geen tijd zat hij moet goed zijn voor de keuring en ik benal gouw 18
Maar cuupi heb je whatsapp of iets anders ik ben benieuwd of een bewerkte kop past met korte spruitstukken12 december 2015 om 18:31 #18304051Reclame verwijderd
12 december 2015 om 22:39 #18304052ik heb nog een krukas om er een 2700 cc van te maken
14 december 2015 om 06:57 #18304053Ik denk dat ik nog even wacht met opbouwen.
Ik heb gehoord dat je het beste een 2,4liter injectie kan hebben.
Dan kun je die laten ombouwen voor een beetje al 200pk in krijgen.
Dan zou er ook een turbo op kunnen dus word het 250 of in die buurt.
Dit kan wwl toch ? Speed centre geldermalsen kan er 200pk uithalen zeggen ze uit een 2,414 december 2015 om 07:25 #18304054Ik vraag me sterk af of je enig idee hebt hoe en wat dat allemaal gaat gebeuren.
Inderdaad je kunt een 2.4 nemen, of dat de beste optie is, tja, je kunt zowel de 2.0 en de 2.4 zo rond de 250 pk krijgen met turbo.
Dan maakt het uberhaubt niet meer uit kwa kosten, omdat ze hier beide toch redelijk voor aangepast moeten worden.Enkel de turbo zul je moeten rekenen op zeker 500 euro aan kosten en eigenlijk voor betere werk al rond de 1000 euro.
Dan zul je om het goed te kunnen afstellen al een vrij programmeerbare ecu moeten hebben vanaf 500 te krijgen tot zo duur als je zelf wil.En dan heb je enkel wat er aan de motor hangt, custom uitlaatje kost ook al snel een 3 tot 500 euro. Dan moet je het blok intern, Betere drijfstangen, eigenlijk zijn de meeste wel toe aan wat nieuwe lagertjes en pakkinkjes. Denk dat je ook niet meer toe komt met de ventilator op de radiateur zoals deze orgineel is en zul je ook hier wat nieuws voor moeten. Al met al zal je zeker zon 5000 euro armer zijn voor enkel het blokje wat je wil. Zowel voor een 2.0 of 2.4 rond de 250 pk.
14 december 2015 om 09:23 #18304055Haasje 17 waar heb jij het over ?
Een turbo kan veel goedkoper zonder ecu het is geen elektronische supercharger
Ik heb het over een turbo zonder gekkigheid gewoon inlaat en uitlaat gassen doorgeven met turbine.
En ja een 2.0 injectie heb ik nodig maar uit een 2,4 kun je 200pk halen met carburateur dus als ik injectie heb dan kan er altijd meer bij.
Een 2,0 moet je uitboren anders red je het vermogen niet.
Ik heb het we wel voor over zoon 2000 euro ofso dan heb je iets wat eigenlijk zowat niemand heeft. :D14 december 2015 om 09:54 #18304056ik denk dat 200 betrouwbare pk’s iets meer kost dan 2000 euro.
14 december 2015 om 09:58 #18304057Idd, met €2000 ga je het niet redden…
14 december 2015 om 11:48 #18304058Ook 3000 euro heb ik ervoor over in iedergeval het gaat erover hoe ik hem op moet voeren en ik wil minimaal 180pk
Dus nogmaals kan iemand mij nog tips en tricks geven?14 december 2015 om 13:27 #18304059@asconaB2.0 wrote:
Haasje 17 waar heb jij het over ?
Een turbo kan veel goedkoper zonder ecu het is geen elektronische supercharger
Ik heb het over een turbo zonder gekkigheid gewoon inlaat en uitlaat gassen doorgeven met turbine.
En ja een 2.0 injectie heb ik nodig maar uit een 2,4 kun je 200pk halen met carburateur dus als ik injectie heb dan kan er altijd meer bij.
Een 2,0 moet je uitboren anders red je het vermogen niet.
Ik heb het we wel voor over zoon 2000 euro ofso dan heb je iets wat eigenlijk zowat niemand heeft. :DWaar heb je die info vandaan, ik heb meer als 200 pk uit een 1.6 geperst, dus de inhoud maakt wel uit, maar je hoeft de 2.0 echt niet op te boren.
Compleet mechanisch kan, maar dan ga je nooooit die 200 pk halen. Krijg je namelijk gewoonweg niet fatsoenlijk afgesteld.EDIT: oja alle 2.4 motoren hebben bosch motronic ofwel ECU.
14 december 2015 om 13:37 #18304060Mocht je ander blok willen, pak dan gewoon een c20xe of c20let of z20let en hang die erin.
14 december 2015 om 13:49 #18304061AnoniemLid sinds:
1 January 1970Allemaal onzin
Een 2,4 met carburateur is nooit geleverd
Dus daar 200 pk uithalen ??
En dan als je die ombouwd naar injectie nog meer te behalen???Alle 2,4 cih motoren hadden al injectie…..
Opboren van een 2,0.nodig voor meer vermogen…
Ook onzin…..De 2,0 – 2,2 – 2,4 zelfs de 3,0
Hebben allemaal boring 95..2000 euro bouw je geen sterke cih voor
Enz enz allemaal broodje aap verhaalDoe gewoon je huiswerk……………
14 december 2015 om 14:23 #18304062Haasje 17…..1,6 van een astra zeker ja dan snap ik dat.
Duuuus mr 16klepper denjt de wikipedia van opel forum te zijn haha
Oke , dus ik heb het erover gehad met een collega en ben van plan er toch c20xe in te doen.
Weet iemand hiervooreen versnellingsbak ? Of past mijn 5bak eronder die volgens mij uit een c ascona komt.
Dan moet ik hem toch kopen met kabelboom?
En de uitlaat aanpassen denk dat dat de beste oplossing is14 december 2015 om 14:36 #18304063Wil je c20xe kun je het beste een R25 uit een omega a of omega b gebruiken. En inderdaad je moet de kabelboom ecu (eventueel sleutel en imobiliser) gebruiken.
Beste een met dis ontsteking omdat je rotor tegen je schutbord zit, of hier ruimte maken (gaatje in het schutboard).Ik ben het niet altijd met Louwe eens, maar in dit topic zeker wel!
Ik heb veel geblazen projecten gebouwd, zowel mechanisch (compressor, turbo, en bi turbo) en geloof mij elke ombouw kost meer dan je vooraf inschat. En je loopt altijd tegen een probleem aan. Meeste werk zijn vaak de kleine dingetjes zoals afstellen of echt perfect erin hangen.
Met carberateur, of injecte meer of minder behalen is afhankelijk van veel meer factoren als de manier van inspuiting.
Overigens is de bouw van een cih inderdaad anders dan een moderne, maar ook dat maakt geen verschil in makkelijker behalen van vermogen winst.
Sterker nog het had echt wel wat voeten in de aarde om het fatsoenlijk te krijgen.14 december 2015 om 15:26 #18304064@asconaB2.0 wrote:
Haasje 17…..1,6 van een astra zeker ja dan snap ik dat.
Duuuus mr 16klepper denjt de wikipedia van opel forum te zijn haha
Oke , dus ik heb het erover gehad met een collega en ben van plan er toch c20xe in te doen.
Weet iemand hiervooreen versnellingsbak ? Of past mijn 5bak eronder die volgens mij uit een c ascona komt.
Dan moet ik hem toch kopen met kabelboom?
En de uitlaat aanpassen denk dat dat de beste oplossing isDat is ie ook wel eigenlijk :)
Misschien goed moment om te leren dat iemand die niet gelijk met je mee praat soms degene is die het goed met je voor heeft.Zou als ik jou was eerst gaan rijden met een standaard motor en dan eens gaan inlezen en nadenken over wat je wil veranderen.
http://www.howstuffworks.com” onclick=”window.open(this.href);return false; en dat soort sites beetje doornemenBegin eens met een ander luchtfilter of uitlaat en dan gewoon stap voor stap verder, nokenassen, en dan kiezen welke kant je op wilt, turbo of niet, injectie of carburateurs etc dan leer je alles terwijl je het doet.
Plus in de tijd dat je rijdt zul je ook zien dat je wel kunt gaan tunen, maar is je basis wel goed? Is je auto roest vrij?
Heb je ook aan je remmen gedacht?Beter zorgen dat je bijvoorbeeld goed stil kan komen te staan en dat je auto door de apk komt voodat je al je geld aan de motor uit geeft toch?
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘2 liter opvoeren maar hoe?’ is gesloten voor nieuwe reacties.