Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 2 kleine probleempjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2012 om 12:08 #17245480
Hallo,
Ik zit met 2 kleine probleempjes.
1: Nadat de manta van de spuiter is gekomen werkt de linker deurvergrendeling niet meer. Hij gaat stroef ‘op slot’ en veert daarna als het ware weer gewoon terug van het slot af. De spuiter wilde al wel een kijkje komen nemen dus als ik daar een afspraak voor maak komt dat wel goed maar misschien is het een klein probleempje wat makkelijk op te lossen is en dan doe ik het liever even zelf.
2: Het bekende knipperlicht probleem. Het zoemend/krakend geluid komt duidelijk uit de zekeringkast. Ik heb vandaag alle zekeringetjes vervangen maar het probleem doet zich nog steeds voor. Wat is hier de oorzaak van en kan ik dit zelf oplossen?
Hartelijk bedankt!
19 januari 2012 om 12:58 #179778181. weet ik zo niet, misschien stang krom ergens in de deur.
2. Dit zal de relais zijn die blijft hangen i.p.v. knippert.
Dit is een blokje bij de zekeringen kastje en kun je eruit trekken en vervangen.Makko
19 januari 2012 om 13:27 #179778191: Zijn de deuren eruit geweest ivm het spuiten? Controleer de bedrading/stekkers in de deur eens.
En hebben ze het slot zelf ook gedemonteerd gehad? Kan zijn dat er een stangetje niet goed zit.2: Zoals Makko al zei, check het relais eens.
19 januari 2012 om 13:29 #17977820Okee bedankt!
Waar zou ik eventueel een nieuwe relais kunnen halen?
edit: Het linker knipperlicht werkt wel, dus alleen de rechter niet
19 januari 2012 om 16:13 #17977821massa? of is gewoon je lampje kapot :jerry
20 januari 2012 om 10:54 #17977822Ik ben zeg maar nog helemaal nieuw met manta’s e.d. En bij sommige antwoorden wordt er vanuit gegaan dat ik al het een en ander weet, wat begrijpelijk is van jullie kant natuurlijk. Ik doe mijn best maar ik moet nog erg veel leren dus mijn vraag is nog niet echt beantwoordt.
20 januari 2012 om 19:49 #17977823Probleem van je knipperlicht zit zeer waarschijnlijk in je stuurkolomschakelaar.
Je kunt het proberen met contact-spray.
Je kunt ook proberen om een andere stuurkolomschakelaar aan te sluiten op de onderkant van de zekeringkast (wel even dat deel van het dashboard verwijderen (2 schroefjes).
Je deur veert terug toch? Je wilt hem dicht doen, maar hij valt niet in de sluiting?
Dan moet je de pen die in de deursponning zit losdraaien, verplaatsen naar de buitenkant van de auto en weer vastdraaien.
Let goed op de hoogte van de deur (hij mag niet naar boven of naar onderen worden gedwongen tijdens het sluiten).
Als de deur gesloten is, moet de knik exact op dezelfde hoogte zitten ald de knik in het achterscherm.23 januari 2012 om 13:52 #17977824Het gaat om het op slot doen zeg maar zowel met de sleutel als met het slot van binnen. De spuiter is langs geweest en heeft de deur opengemaakt, opeens deed hij het weer maar na het dichtgooien ging het weer mis. De spuiter zegt dat het aan het slot zelf ligt en dat ik een andere moet halen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.