Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › 2.6i in rekord d
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2009 om 23:21 #17214811
Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Zo, ik heb eindelijk een goede motor gevonden voor mijn D Rekord.
Een 2.6 injectie motor 6 cilinder uit een A Omega, inclusief versnellingsbak en kabelboom.
Als ik deze wil laten inbouwen, wat heb ik dan allemaal nodig en zou ik moeten laten aanpassen om alles te laten passen:
injectietank, pomp, uitlaat, radiateur is dit alles?
En kwa aanpassen, motorsteunen of iets anders nog?
Een 6 cilinder past sowieso niet in een D Rekord, wat is dan beter, de voorfront aanpassen of het schutbord naar binnen zetten? Of een andere manier?
En de assen en remmerij, zou ik die moeten vervangen of kan ik de oude gebruiken?
6 december 2009 om 09:30 #17560644Is toch hetzelfde als een B-commodore?
6 december 2009 om 09:43 #175606452.6 uit een B Omega?
Dacht dat die in de A zat..de C26NE,en een Commodore B is gelijk aan de Rekord D in grote lijnen kwa plaats al heel zeker,dus het is 1 op 1 ombouwen.(Misschien dat de radiateur te klein is van een 4 cil)
6 december 2009 om 09:45 #17560646om de motor er zo in te leggen hoef je alleen maar het voorfront te veranderen. dan pak je een voorfront van een b commo. dan past alles.
6 december 2009 om 13:39 #17560647Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Dat 1 op 1, of hetzelfde als B Commodore klopt niet.
Ik kan toch zweren, dat de Commodore aan de voorkant langer is.
A Omega kan kloppen!
6 december 2009 om 13:43 #17560648je hebt er geen commodore b front voor nodig
gewoon je rekord d front aan passen !even wat fotos geleend van obelix
ook een rekord D
ervoor :
erna
6 december 2009 om 13:45 #17560649origineel gepost door Opel-Fanta
Dat 1 op 1, of hetzelfde als B Commodore klopt absoluut niet.Ik heb beide hier staan, en de lengte verschil is er, vanwege de 6 cilinder en 4 cilinder!
Bettus accu, jij hebt zeker een b commodore front voor mij liggen, u2u maar voor een prijs. Eens kijken of ik dat kan betalen met de andere onderdelen erbij hé:angel
A Omega kan kloppen!
het enige wat anders is de plaats van de radiateur in het frond
bij een d rekord komt de radiateur is verder naar binnen
die stuken kan je er zo uit zagen en past dan een commodore radiateur in
heb zelf ook is een d rekord omgebouwd naar een 6 cylinder
en nieuw frond lijkt me een beetje overdreven
snelste is gewoon het oude frond iets veranderen6 december 2009 om 13:49 #17560650toevallig heb ik net wat fotos van je in de post er boven gezet :jerry
6 december 2009 om 13:51 #17560651Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Nou, dat is mooi nieuws!
Zeer bedankt voor jullie reacties!
Ik heb begrepen dat als ik een 2.4i motor in mijn D Rekord 1900 wil leggen, dat ik niks hoef aan te passen, kwa as, rem, radiateur etc..
Zal dit met de 2.6 ook zo zijn, of vraag ik nu teveel van mijn Rekord, wanneer die motor erin zit?
Alleen dan een radiateur gebruiken van een B Commodore 2.5 of 2.8?
6 december 2009 om 15:04 #17560652Als je toch plaats moet maken voor een radiateur zou ik proberen mits mogelijk een radiateur van een Sennie B erin te zetten,puur omdat die overal te vinden zijn.(A-Omega en Sennie B 6cil zijn gelijk).
Commo B schijnt lastig te zijn,om te vinden,wat betreft je remmen,moet je zelf weten als je aanpast,die paar extra kilo van de lijn 6 zullen het remvermogen niet echt veel aantasten,maar een oude auto remt niet als een nieuwere,daarom zou ik ze persoonlijk toch aanpassen naar huidige maatstaven,goede remmen is belangrijk.
En ik zou een 4-gang automaat of 5-bak handbak nemen,puur vanwege de overdrive,die oude bakken zijn allemaal 1:1 in de hoogste gang wat voor veel toeren en weinig snelheid zorgt,daarom neem een overdrive bak,dan heb je die toeren en dat verbuik en geluid niet.
6 december 2009 om 15:18 #17560653Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Die versnellingsbak van de a omega is een automaat, is die standaard 3-gang dan?
We hebben hier nog onderdelen liggen van een B Senator, misschien ook een radiateur!
6 december 2009 om 16:35 #17560654origineel gepost door Opel-Fanta
Nou, dat is mooi nieuws!Zeer bedankt voor jullie reacties!
Ik heb begrepen dat als ik een 2.4i motor in mijn D Rekord 1900 wil leggen, dat ik niks hoef aan te passen, kwa as, rem, radiateur etc..
Zal dit met de 2.6 ook zo zijn, of vraag ik nu teveel van mijn Rekord, wanneer die motor erin zit?
Alleen dan een radiateur gebruiken van een B Commodore 2.5 of 2.8?
een 2400 is 4 cylinder 2600 6 cylinder
6 december 2009 om 16:53 #17560655Als je de de 2600 wilt nemen,kun je daar net zo goed de bijbehorende automaat bak aan vast laten zitten,je moet dan wel wat electronica aansluiten en een senor onder het gaspedaal zetten en cardanas laten vermaken en nog wat kleine dingen.
6 december 2009 om 17:02 #17560656origineel gepost door Opel-Fanta
Die versnellingsbak van de a omega is een automaat, is die standaard 3-gang dan?We hebben hier nog onderdelen liggen van een B Senator, misschien ook een radiateur!
automaatbak is een electronisch gestuurde 4traps.
Maar zo aan jouw posts te zien, heb je d’r niet echt veel kennis van, en zou ik de klus niet al te zeer onderschatten.
@GSE, zo makkelijk past een SennieB-radiateur nou ook weer niet.6 december 2009 om 20:02 #17560657Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Tja, ik kom er wel uit, maar ik ga eerst eens de motor halen.
6 december 2009 om 22:01 #17560658Was ook maar een voorbeeld Jo,ik bedoel als je toch plaats moet maken voor een fatsoenlijke radiateur met automaatbak koeler neem er dan 1 die capaciteit genoeg heeft en voor de waarde van een rot ei op de sloop te vinden is,en ik dacht dat Sennie B wel zonder veel problemen zou passen,niet dus…
Commo B schijnt vrij lastig te zijn on een radiateur van te vinden die betaalbaar en goed is.
7 december 2009 om 17:50 #17560659Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Ik zal eens wat gaan rond neuzen..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.