Ik heb het nog niet gezien, maar het is een leuk project.
Vergeet ook even niet dat je in België woont en dat elke motorswap door de fabrikant/invoerder moet goedgekeurd worden voor gebruik op de openbare weg.
Denk ook even verder dan motor en bak:
De 23yd levert ongetwijfeld nog steeds zijn volle 73pk, je y25dt gaat er ongeveer 163pk uitdraaien.
Ook het diff, cardan en steekassen moet je gaan passend maken. (achter subframe is anders opgebouwd)
De 23yd was de zwakste telg uit de Omega A reeks, ondanks hij op het ‘stevigere’ 6cyl/diesel chassis staat.
Wil je dit reienseschser geweld daarna ook weer tot stilstand brengen, dan ook nog even de ABS met remmen overbouwen.
Op zich is het omega chassis vergelijkbaar gebleven, maar maten zullen toch wel verschillen.
Ook hier weer een little catch: de y25dt is eigenlijk een BMW M57D25 waarvoor ze zowel specifieke Opel onderdelen gemaakt hebben, als stukken van bij BMW ingekocht.
Zo is het subframe vooraan bijvoorbeeld specifiek aan de Omega 2.5DTI.
Ik wil je idee helemaal niet de grond inboren, want ik ben een absolute liefhebber van de 3 autowonderen hier vermeldt: A 23YD, 2.5DTI en Omega.
Integendeel, ik zou het willen zien rijden! maar plug-en-play is het niet