Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 2.4E probleempjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2011 om 10:55 #17233022
Ja heb het forum na gezocht maar wil gewoon even wat zekerheid.
Problemen:
Tikken voor in het distributie huis. Werd minder met een betere ketting spanner.
Oplossing: Ketting vervangen incl. de geleiders.Motor houd in boven de 3000 toeren. Zonder last trekt hij wel verder in toeren.
Oplossing: Ontsteking op tijd zetten??Motor rookt WITTE rook wanneer hij op bedrijfs temp komt.
Oplossing: Koppakking vervangen??Of moet ik aan heel andere dingen gaan denken, zoals zuigerveren klepsteel rubbers (valse lucht is al gecontroleerd en tevens bij het inlaat alle pakkingen en rubbers vervangen)
En de koppakking van een 2.0E is hetzelfde als van een 2.4E toch?
Mvg Daniel
19 februari 2011 om 11:05 #17820261Witte rook is koelvloeistof in de verbrandingsruimte, hopelijk kan je dat oplossen door een andere pakking, maar het is mogelijk dat er wat anders aan de hand is (krom of scheur)
koppakking 2.4 is inderdaad gelijk aan de 2.0
In houden motor kan verschillende oorzaken hebben, of je de ontsteking op tijd kan zetten hangt van je systeem af.
19 februari 2011 om 11:54 #17820262Begin voordat je de boel uit elkaar trekt even met een compressie-test.
Probleem met de toeren kan ook een versleten nokken-as als oorzaak hebben.
Voor de rest zit je wel op de goede weg.
19 februari 2011 om 13:20 #17820263[rquote=1872581&tid=143016&author=henk 400rr]
In houden motor kan verschillende oorzaken hebben, of je de ontsteking op tijd kan zetten hangt van je systeem af.[/rquote]Heb het complete systeem van een A omega in mijn Senator zitten, dus incl het lege ontstekings huis.
Maar zal morgen eerst even mijn compressie meten.Iig bedankt voor de antw. en het mee denken!
19 februari 2011 om 18:07 #17820264heb jij een senator met 2.4 motor.. dan?
19 februari 2011 om 18:52 #17820265idd
19 februari 2011 om 20:46 #17820266goh :D
zo`n ontstekings systeem kun je weinig aan stellen, heb ik begrepen.
mijn maatje had ook zoiets bij een c24ne motor,
verdelerkap en rotor samen met de bougie en kabels vervangen…
en klaar.19 februari 2011 om 22:56 #17820267Benzinedrukprobleem is ook nog een mogelijkheid.
20 februari 2011 om 09:15 #17820268Kan ook nog idd. pomp maakt al een tijdje een apart geluid, heb ook al een pomp klaar liggen.
Maar dacht dat een pomp het doet of niet doet, dus niet half werkte.
Maar dat kan dus wel?
Of moet ik bij de drukregelaar zijn bij het inlaatspruitstuk?Heb de kabels rotor verdelerkap bougies al vervangen, is trouwens het eerste wat ik doe bij een nieuwe/andere auto.
Ook olie en filter zijn ververst vervangen.20 februari 2011 om 11:53 #17820269Brandstofpomp of filter kunnen het probleem zijn.
Als het filter verstopt zit (bijna dus), dan komt er een klein beetje brandstof doorheen.
Voor lage toerentallen met weinig belasting is het geen probleem.
Bij hoge toeren of veel belasting is er dan onvoldoende brandstof beschikbaar.20 februari 2011 om 14:02 #17820270Heb net compressie gemeten, waardes zijn laag maar gelijk 6 tot 6.5bar op elke cill.
Stationiar 6 bar ook gemeten met +- 2500 toeren dan komen ze allemaal rond de 12 bar.Heb toch nog even op valse lucht gecontroleerd, door de slang van de stappen motor dicht te knijpen
blok viel eigenlijk direct stil/uit.Zal van de week wel even proberen filter en pomp te vervangen.
Nogmaals bedankt voor het mee denken.
20 februari 2011 om 16:37 #17820271Compressie-test met lopende motor???
Dat is voor mij nieuw :hmmz
Normaal gesproken trek je hiervoor alle bougies eruit, ontkoppel je de ontsteking, geef je volgas en laat de startmotor ronddraaien.
Na een omwenteling of 10 zal de compressiemeter niet meer stijgen en heb je de gewenste waarde.Zijn er meer mensen die dit ook met lopende motor doen??
20 februari 2011 om 16:40 #17820272nee, nog niet gedurfd :D
20 februari 2011 om 16:45 #17820273haha die is echt goed nog nooit gehoord met lopende motor,
6,5bar is idd te weinig,
probeer op de manier van postbusmanta
daarna mis nog ff met olie op de zuiger,
20 februari 2011 om 17:15 #17820274Wat is er mis met een lopende motor dan?
Maar zal van de week wel testen zoals aangegeven.
20 februari 2011 om 17:22 #17820275Ook nog niet met lopende motor geprobeerd.
Doe het zelf altijd met de gasklep dicht (met starten geef ik immers ook geen gas)
20 februari 2011 om 17:33 #17820276tja hier ook met dooie motor :D
ff bobine kabel losgooien. en bougies er niet allemaal uit,
dan cilinder voor cilinder testen. dus ff bougie dr uut… paar slagen laten draaien totdat de meter niet meer oploopt,
en dan het afgelezene noteren20 februari 2011 om 17:42 #17820277Oke, net dus even op die manier gedaan (dit zijn voor mij leer momenten).
Kom nu uit op 14 bar op elke cill.Dit is dus denk ik wel goed.
20 februari 2011 om 17:52 #17820278idd. dikke prima voor elkaar dus :D
verbruikt ie ook koelvloeistof?
ruikt de witte damp wat zoet?
20 februari 2011 om 18:03 #17820279Zoals in eerste post aangegeven, ja rookt witte rook maar enkel als het blok op temp is.
Olie verbruik is er niet.
Koelvloeistof verbruik heb ik nog niet echt kunnen vaststellen.
Koelvloeistof tank gebarsten, inlaat er af geweest, kachel vervangen, dit is in de afgelopen weken allemaal gebeurd en dus is er vloeistof verloren gegaan en weer bijgevult.Maar aan de rook te zien gebruikt hij wel iets.
20 februari 2011 om 18:19 #17820280co lektest uitvoeren?
22 februari 2011 om 18:39 #17820281Heb vandaag de benzine pomp vervangen, door achteraf een slechtere.
Maar idd mijn filter zat vol met ORANGE(roest) benzine en prut.
Toen de andere pomp er op en kon toen weer door trekken tot 4000 toeren.Zit dan alleen nog met de witte rook als hij op temp. is.
Misschien dan toch ergens een scheurtje??22 februari 2011 om 21:28 #17820282scheurtje kan ik me eingelijk niet voorstellen.
hoe loopt de auto warm stationair? als hij een slag mist kan het de kop-pakking wezen.
ik zou voor een co lektest gaan. dan weet je het zeker.22 februari 2011 om 21:51 #17820283daniel trek je olie pijlstok er eens uit en hou er een brandende aansteker onder ! begind ie te knetteren dan heb je koel vloeistof in je olie !
1 maart 2011 om 18:57 #17820284Witte rook is in rook opgegaan.
Nadat ik de tank had vervangen, de ontluchtings slang was compleet verteerd en hierdoor had ik water in de tank.
Pomp, filter, drukding, en slangen vervangen.Wel weer lekker een goed lopend 2.4tje.
Allen bedankt voor het meedenken!!
Gr Daniel -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.