2.4E probleempjes

Forumindex Forums Techniek Cih 2.4E probleempjes

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233022
    Deluxe77
      Lid sinds:
      13 March 2008

      Ja heb het forum na gezocht maar wil gewoon even wat zekerheid.

      Problemen:

      Tikken voor in het distributie huis. Werd minder met een betere ketting spanner.
      Oplossing: Ketting vervangen incl. de geleiders.

      Motor houd in boven de 3000 toeren. Zonder last trekt hij wel verder in toeren.
      Oplossing: Ontsteking op tijd zetten??

      Motor rookt WITTE rook wanneer hij op bedrijfs temp komt.
      Oplossing: Koppakking vervangen??

      Of moet ik aan heel andere dingen gaan denken, zoals zuigerveren klepsteel rubbers (valse lucht is al gecontroleerd en tevens bij het inlaat alle pakkingen en rubbers vervangen)

      En de koppakking van een 2.0E is hetzelfde als van een 2.4E toch?

      Mvg Daniel

      #17820261
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Witte rook is koelvloeistof in de verbrandingsruimte, hopelijk kan je dat oplossen door een andere pakking, maar het is mogelijk dat er wat anders aan de hand is (krom of scheur)

        koppakking 2.4 is inderdaad gelijk aan de 2.0

        In houden motor kan verschillende oorzaken hebben, of je de ontsteking op tijd kan zetten hangt van je systeem af.

        #17820262
        postbusmanta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2004

          Begin voordat je de boel uit elkaar trekt even met een compressie-test.

          Probleem met de toeren kan ook een versleten nokken-as als oorzaak hebben.

          Voor de rest zit je wel op de goede weg.

          #17820263
          Deluxe77
            Lid sinds:
            13 March 2008

            [rquote=1872581&tid=143016&author=henk 400rr]
            In houden motor kan verschillende oorzaken hebben, of je de ontsteking op tijd kan zetten hangt van je systeem af.[/rquote]

            Heb het complete systeem van een A omega in mijn Senator zitten, dus incl het lege ontstekings huis.
            Maar zal morgen eerst even mijn compressie meten.

            Iig bedankt voor de antw. en het mee denken!

            #17820264
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              heb jij een senator met 2.4 motor.. dan?

              #17820265
              Deluxe77
                Lid sinds:
                13 March 2008

                idd

                #17820266
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  goh :D

                  zo`n ontstekings systeem kun je weinig aan stellen, heb ik begrepen.
                  mijn maatje had ook zoiets bij een c24ne motor,
                  verdelerkap en rotor samen met de bougie en kabels vervangen…
                  en klaar.

                  #17820267
                  postbusmanta
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 July 2004

                    Benzinedrukprobleem is ook nog een mogelijkheid.

                    #17820268
                    Deluxe77
                      Lid sinds:
                      13 March 2008

                      Kan ook nog idd. pomp maakt al een tijdje een apart geluid, heb ook al een pomp klaar liggen.
                      Maar dacht dat een pomp het doet of niet doet, dus niet half werkte.
                      Maar dat kan dus wel?
                      Of moet ik bij de drukregelaar zijn bij het inlaatspruitstuk?

                      Heb de kabels rotor verdelerkap bougies al vervangen, is trouwens het eerste wat ik doe bij een nieuwe/andere auto.
                      Ook olie en filter zijn ververst vervangen.

                      #17820269
                      postbusmanta
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 July 2004

                        Brandstofpomp of filter kunnen het probleem zijn.

                        Als het filter verstopt zit (bijna dus), dan komt er een klein beetje brandstof doorheen.

                        Voor lage toerentallen met weinig belasting is het geen probleem.
                        Bij hoge toeren of veel belasting is er dan onvoldoende brandstof beschikbaar.

                        #17820270
                        Deluxe77
                          Lid sinds:
                          13 March 2008

                          Heb net compressie gemeten, waardes zijn laag maar gelijk 6 tot 6.5bar op elke cill.
                          Stationiar 6 bar ook gemeten met +- 2500 toeren dan komen ze allemaal rond de 12 bar.

                          Heb toch nog even op valse lucht gecontroleerd, door de slang van de stappen motor dicht te knijpen
                          blok viel eigenlijk direct stil/uit.

                          Zal van de week wel even proberen filter en pomp te vervangen.

                          Nogmaals bedankt voor het mee denken.

                          #17820271
                          postbusmanta
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 July 2004

                            Compressie-test met lopende motor???

                            Dat is voor mij nieuw :hmmz

                            Normaal gesproken trek je hiervoor alle bougies eruit, ontkoppel je de ontsteking, geef je volgas en laat de startmotor ronddraaien.
                            Na een omwenteling of 10 zal de compressiemeter niet meer stijgen en heb je de gewenste waarde.

                            Zijn er meer mensen die dit ook met lopende motor doen??

                            #17820272
                            Ghanz
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 July 2005

                              nee, nog niet gedurfd :D

                              #17820273
                              kiyamizio
                                Lid sinds:
                                5 February 2010

                                haha die is echt goed nog nooit gehoord met lopende motor,

                                6,5bar is idd te weinig,

                                probeer op de manier van postbusmanta

                                daarna mis nog ff met olie op de zuiger,

                                #17820274
                                Deluxe77
                                  Lid sinds:
                                  13 March 2008

                                  Wat is er mis met een lopende motor dan?

                                  Maar zal van de week wel testen zoals aangegeven.

                                  #17820275
                                  Freestyler
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 January 2006

                                    Ook nog niet met lopende motor geprobeerd.

                                    Doe het zelf altijd met de gasklep dicht (met starten geef ik immers ook geen gas)

                                    #17820276
                                    Ghanz
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 July 2005

                                      tja hier ook met dooie motor :D

                                      ff bobine kabel losgooien. en bougies er niet allemaal uit,
                                      dan cilinder voor cilinder testen. dus ff bougie dr uut… paar slagen laten draaien totdat de meter niet meer oploopt,
                                      en dan het afgelezene noteren

                                      #17820277
                                      Deluxe77
                                        Lid sinds:
                                        13 March 2008

                                        Oke, net dus even op die manier gedaan (dit zijn voor mij leer momenten).
                                        Kom nu uit op 14 bar op elke cill.

                                        Dit is dus denk ik wel goed.

                                        #17820278
                                        Ghanz
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          31 July 2005

                                          idd. dikke prima voor elkaar dus :D

                                          verbruikt ie ook koelvloeistof?

                                          ruikt de witte damp wat zoet?

                                          #17820279
                                          Deluxe77
                                            Lid sinds:
                                            13 March 2008

                                            Zoals in eerste post aangegeven, ja rookt witte rook maar enkel als het blok op temp is.
                                            Olie verbruik is er niet.
                                            Koelvloeistof verbruik heb ik nog niet echt kunnen vaststellen.
                                            Koelvloeistof tank gebarsten, inlaat er af geweest, kachel vervangen, dit is in de afgelopen weken allemaal gebeurd en dus is er vloeistof verloren gegaan en weer bijgevult.

                                            Maar aan de rook te zien gebruikt hij wel iets.

                                            #17820280
                                            kiyamizio
                                              Lid sinds:
                                              5 February 2010

                                              co lektest uitvoeren?

                                              #17820281
                                              Deluxe77
                                                Lid sinds:
                                                13 March 2008

                                                Heb vandaag de benzine pomp vervangen, door achteraf een slechtere.
                                                Maar idd mijn filter zat vol met ORANGE(roest) benzine en prut.
                                                Toen de andere pomp er op en kon toen weer door trekken tot 4000 toeren.

                                                Zit dan alleen nog met de witte rook als hij op temp. is.
                                                Misschien dan toch ergens een scheurtje??

                                                #17820282
                                                Ghanz
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 July 2005

                                                  scheurtje kan ik me eingelijk niet voorstellen.

                                                  hoe loopt de auto warm stationair? als hij een slag mist kan het de kop-pakking wezen.
                                                  ik zou voor een co lektest gaan. dan weet je het zeker.

                                                  #17820283
                                                  ikdenman
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    27 February 2010

                                                    daniel trek je olie pijlstok er eens uit en hou er een brandende aansteker onder ! begind ie te knetteren dan heb je koel vloeistof in je olie !

                                                    #17820284
                                                    Deluxe77
                                                      Lid sinds:
                                                      13 March 2008

                                                      Witte rook is in rook opgegaan.
                                                      Nadat ik de tank had vervangen, de ontluchtings slang was compleet verteerd en hierdoor had ik water in de tank.
                                                      Pomp, filter, drukding, en slangen vervangen.

                                                      Wel weer lekker een goed lopend 2.4tje.

                                                      Allen bedankt voor het meedenken!!
                                                      Gr Daniel

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.