2.4: zuigerveren, drijfstanglagers, (kop)pakkingsset nodig..

Forumindex Forums Techniek Cih 2.4: zuigerveren, drijfstanglagers, (kop)pakkingsset nodig..

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    2000
    Moderator

Mijn 2.4 heeft rond de 3500 toeren bij vollast een tik, aan de hand van het geluid denk ik dat het de drijfstanglagers zijn. Die wil ik vervangen.
      Tevens rookt ie abnormaal tijdens vollast, maar ook tijdens stationair lopen. Dus ga ik ook maar de zuigerveren en klepsteelrubbers vervangen. Maar de vraag is dus: waar kan ik dit goedkoop scoren? het blok moet ongeveer 2 jaar mee gaan (want dan komt de 16v er in) dus de onderdelen moeten wel nieuw zijn, maar zeker niet de hoofdprijs kosten.
      Ik wil hebben: kop/motor pakkingsset, drijfstanglagers, misschien krukaslagers, zuigerveren.

Ik kwam op ebay ook meerdere aanbieders tegen met H-profiel drijfstangen voor 230 euro tegen, is dat wat voor dat geld?

js 400
      Deelnemer

H-profiel drijfstangen voor 230 euro dat zal wel per stuk zijn denk ik.
        en je moet wel eerst je kruas op laten meten voor dat je andere lagers er op gaat zetten.

2000
        Moderator

Ja, ik weet het, en dat is ook het probleem. Ik kan wel ff zonder auto, maar niet een week. Eerst laten meten en dan bestellen, dan ben je zo 2 weken verder.

2000
          Moderator

Ok de tik is weg (durf het bijna niet te zeggen: zat 1,5 liter olie te weinig in) maar het olie verbruik probleem blijft, dus nogmaals de vraag: waar is dit op een hollandse manier (lees: goedkoop) te scoren?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.