Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 2.4 vs 2.2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2011 om 10:42 #17234101
Ik heb nu een 2.4 met 2.0 kop in mijn c-kadett liggen. Van de 2.4 zijn diverse dingen versleten, en moet óf de motor wisselen of een zogoed als totale revisie. Revisie heeft de voorkeur, maar dat betekent dat ik weken zonder auto zit.
Nu het volgende, ik kan een door biesheuvel gereviseerde 2.2 “krijgen” met 0 km op de teller. Waar loop ik tegen aan, ik bedoel hiermee: past het (2.0) inlaat spruitstuk, en het uitlaatspruitstuk nog? Er zit waarschijnlijk geen vliegwiel op, past het 2.4. vliegwiel?
13 maart 2011 om 15:26 #17834269Het uitlaatspruitstuk past altijd, de inlaat niet omdat de kanalen van een 2.2 hoger in de kop zitten, en het vliegwiel past ook, wel even opletten dat je de juiste bouten gebruikt.
13 maart 2011 om 17:17 #17834270het (2.0) inlaatspruitstuk is niet aan te passen?
13 maart 2011 om 17:41 #17834271Tsja, het is mogelijk, maar valt wel onder het hoofdstuk “knoeien”, want de kanalen in de kop en in het spruitstuk zullen nooit goed op elkaar aansluiten, en de boel lekdicht monteren is ook erg lastig.
Niet doen dus, maar een 2.2 inlaat er op zetten!13 maart 2011 om 17:50 #17834272heb al een bod gedaan, maar als iemand nog wat heeft liggen?
13 maart 2011 om 17:51 #17834273een aangepaste 3 liter inlaat past ook, en die heb ik nog wel liggen, is al gekort, moet alleen gelast worden
13 maart 2011 om 19:23 #17834274[rquote=1890386&tid=144427&author=gt/w]een aangepaste 3 liter inlaat past ook, en die heb ik nog wel liggen, is al gekort, moet alleen gelast worden[/rquote]past een 2.0 gasklep daar op, of zit de 3.0 gasklep er bij? Enne, wat kost dat?
13 maart 2011 om 19:25 #17834275O ja, hoe zit het met mijn vliegwiel, past een 2.4 op 2.2?
13 maart 2011 om 21:19 #17834276boutcirkel is hetzelfde, de bouten niet.
Als je een normale Getrag bak er achter hebt, dan heb je al een ander vliegwiel en dat past zo op de 2.2 krukas, wel letten op de pasbout dat hij in het juiste gaatje zit.
Als je dus een R25/R28 bak hebt, dan heb je een giga-vliegwiel met dezelfde bevestigingspunten en dan heb je verder geen probleem met pasbouten.
14 maart 2011 om 07:32 #17834277Dus samenvattend: ik heb alleen een andere inlaat nodig, en nieuwe vliegwielbouten. De rest zou plug&play moeten zijn (op het thermostaathuis na)
14 maart 2011 om 08:01 #17834278ja, thermostaat huis heb ik ook wel, maar de P bout, is er standaard niet voor de 2.4, mail me eens, komen we er wel uit denk ik
GERT -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.