Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 2.4 pasbout ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 december 2011 om 00:14 #17958045
@dreamix wrote:
Heb de slag gemeten en kom 85 uit.
Maar dan zou het toch wel een 2.4 moeten zijn.
Zal het nog eens nameten.
Is demotorcode niet c2.4ne of staat er altijd 2.4E op?
Die motor nummer hebben ze zeker op een maandag morgen er in gemept, gezien het wat hobbelt. En die ster is ook niet zo zuiver. ;)
Als de boring en slag maar kloppen.
Laat eens de zuigerbodem zien, gezien de kop er af is.
:jerry :jerry15 december 2011 om 10:44 #17958046Huhu ja ik vond het wel een beetje scheef erin staan ja viel mij ook al op…
Kop is er nog niet vanaf alleen carter.
Krukas staan ook nummers op zegt dat iets?
15 december 2011 om 21:14 #17958071nog maar een keer dan…
@henk 400rr wrote:
Aha, maar dat kan al een hoop verklaren.
Het lijkt erop dat je een 2.4i motor hebt en geen Omega 2.4, dit is zo’n 136pk motor welke vaak in een manta i240 zat.
Ik meende trouwens wel dat hier altijd 2.4iE op stond, maar vergis me dus.
16 december 2011 om 08:01 #17958072Bedankt voor de info.
Hij loopt in ieder geval goed.
Vervang alle pakkingen en keringen en dan gaat ie weer terug in de a manta.16 december 2011 om 12:17 #17958073@henk 400rr wrote:
nog maar een keer dan…
@henk 400rr wrote:
Aha, maar dat kan al een hoop verklaren.
Het lijkt erop dat je een 2.4i motor hebt en geen Omega 2.4, dit is zo’n 136pk motor welke vaak in een manta i240 zat.
Ik meende trouwens wel dat hier altijd 2.4iE op stond, maar vergis me dus.
Is er bekend waat die extra 11 pk vandaan komt bij deze motor?
16 december 2011 om 16:48 #17958044het injectiesysteem is het enige wezenlijke verschil volgens mij. Henk weet dat vast wel te bevestigen of te ontkrachten :)
16 december 2011 om 17:08 #17958043Uit m’n hoofd was het verschil zo ongeveer hetzelfde als bij de i200 tov. de normale 2.0E, dus nokkenas en injectiesysteem icm ontsteking.
Ondanks dat de vergelijking met de c24ne snel gemaakt wordt praat je toch over 2 verschillende motoren. Bouwtechnisch wel gelijk, maar toch wel een aantal verschillen zoals dus het injectiesysteem (motronic tov LE-Jetronic), de c24ne heeft hetzelfde type nokkenas qua karakterestiek als de 2.0S (c24ne is gebouwd voor koppel) en het vliegwiel is een aantal kilo’s lichter.
Echt veel exacte gegevens vindt je niet over zo’n motor, ik heb ene paar tests maar daar staat niet in welk type nokkenas en wat voor type ontsteking, ..etc. gebruikt is.
Ik weet nog een paar feitjes, maar of die 100% betrouwbaar zijn dat weet ik even niet, dus die hou ik nog voor mezelf. ;)het zijn wel unieke motoren, helaas zijn de meeste verdwenen of aangepast met een kop van een c24ne, qua stroming beter, maar qua originaliteit is het wat minder.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.